Jeśli chcesz zacząć sprzedawać w internecie, masz kilka możliwości. Możesz założyć swój sklep, możesz też skorzystać z któregoś z marketplace'ów. A najlepiej to połączyć. Co wybrać? Sprawdź, jakie zalety i wady ma każda z tych opcji.
A gdyby tak zacząć zarabiać na swojej pasji? Zrobić biznes z tego, co umiesz zrobić własnoręcznie? Sprawdź, które z pomysłów na produkty handmade wzbudzają w sieci największe zainteresowanie.
Handel elektroniczny (e-commerce) to dziś najważniejszy i najdynamiczniej rozwijający sie kanał sprzedaży. Przewidywany 14-proc. wzrost wartości polskiej branży e-commerce w 2024 roku to sygnał, że jeśli chcesz skutecznie sprzedawać, musisz mieć sklep internetowy. Przeczytaj, co dziś warto wiedzieć o branży e-commerce.
Gdy zyskasz klienta, wasza współpraca nie musi ograniczać się do jednej transakcji. Jeśli namówisz go na dodatkowe produkty uzupełniające, jest to doskonała definicja cross sellingu – sprzedaży krzyżowej.
Insta rolki to świetny sposób na pozyskanie nowych followersów i zwiększenie zainteresowania twoim sklepem internetowym. Sprawdź, jak dobrze wykorzystać format wideo na profilach swojej firmy.
Jako właściciel sklepu internetowego zastanawiasz się, czy dropshipping to model biznesowy odpowiedni dla twojej działalności? Z pewnością ma on wiele zalet, dlatego warto rozważyć taką formę współpracy z hurtowniami.
Chcesz promować swój sklep w social mediach i zastanawiasz się, jak mieć więcej nowych obserwujących na Instagramie? Nie ma na to jednego magicznego sposobu. Jeśli jednak zrozumiesz algorytm Instagrama, a przede wszystkim narzucisz sobie dyscyplinę na regularne publikowanie postów i Instastories, do których dodasz popularne hashtagi - zdobędziesz nowych followersów.
Branża e-commerce rozwija się niezwykle prężnie, a tradycyjny handel traci na atrakcyjności. Nie znaczy to jednak, że każdy model biznesu internetowego z założenia zapewnia rentowność. Z tego artykułu dowiesz się - na konkretnym przykładzie - czy warto założyć sklep internetowy, jak dać się poznać szerokiemu gronu odbiorców i na co musisz zwrócić uwagę, by mieć szansę zarobić na sklepie internetowym.
Debiut w branży e-commerce wymaga wnikliwej obserwacji rynku, by znaleźć odpowiedź na pytanie, jakie produkty obecnie cieszą się największym zainteresowaniem klientów i co mogłoby stanowić o sukcesie sprzedażowym w twoim sklepie internetowym. Oto kilka podpowiedzi, jakie kategorie produktów zajmują wysokie miejsca w wyszukiwarkach.
Karta produktu to wizytówka zarówno towaru, który sprzedajesz, jak i twojej firmy. Jeśli zatroszczysz się o najważniejsze szczegóły, przedstawisz się jako rzetelny przedsiębiorca.
Szukasz pomysłu na dochodowy biznes online? Jest ich wiele. Zobacz, co się sprawdza w e-commerce, i znajdź dla siebie inspirację, na której możesz zarobić.
Gdy zakładasz konto w mediach społecznościowych, wrzucasz tam też swoje zdjęcie profilowe, by inni ludzie wiedzieli, że to Ty. Logo jest takim profilowym zdjęciem twojej firmy – to po nim klienci będą rozpoznawać Twoją markę i produkty, które sprzedajesz.
Przymierzając się do prowadzenia sklepu internetowego, musisz sprawdzić, czy w związku ze swoim rodzajem działalności masz obowiązek posiadania kasy fiskalnej. Niektóre rodzaje sprzedaży internetowej są bowiem objęte obowiązkiem ewidencjonowania ich na kasie rejestrującej i nie ma tu znaczenia, czy jesteś płatnikiem VAT czy nie.
Zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty w Internecie, musisz ustalić ich ceny. Opracowanie polityki cenowej powinno być jednak dobrze przemyślane - musi brać pod uwagę nie tylko tak wyczekiwane zwiększenie zysków, ale i zachowania konsumentów, popyt czy działania konkurencji, w tym liderów rynku. Na co zwracać uwagę, przystępując do opracowania strategii cenowej? Podpowiadamy, w jaki sposób możesz zbudować swoja przewagę rynkową.
Jeśli masz pomysł na prowadzenie własnego biznesu, pewnie rozważasz też podjęcie decyzji o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej. Ale czy wiesz, jak założyć firmę? Jak przejść tę procedurę krok po kroku?
Jak napisać informację prasową i czy istnieje na nią idealna recepta? Czy pisanie informacji prasowej o marce modowej różni się od notek z innych branż? Sprawdź.
Customer service to dział obsługi klienta. Miejsce, do którego za pomocą dowolnego kanału komunikacji (infolinia, numer stacjonarny, komórkowy, sms, mail) odbiorca może skierować wszelkie pytania, wątpliwości, zażalenia czy prośby dotyczące twojego produktu, usługi czy zawieranych transakcji. Oto 5 elementów, na które warto zwrócić uwagę, by twój dział kontaktu z klientem działał na najwyższym poziomie.
Wiadomości e-mail, które zatytułujesz "potwierdzenie zamówienia" to bardzo dobry nośnik marketingowy. Przy odrobinie wysiłku włożonego w ułożenie określonej treści takiego mailingu, możesz wykorzystać go do budowania zaufania oraz lojalności klientów twojego sklepu internetowego.