Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Iga Furmańczyk
Iga Furmańczyk
January 9, 2022
Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Chcesz promować swój sklep w social mediach i zastanawiasz się, jak mieć więcej obserwujących na Instagramie? Nie ma na to jednego magicznego zaklęcia. Podpowiemy Ci jednak kilka sposobów na to, jak zdobyć followersów na Insta.

Dlaczego Instagram?

Każdy popularny serwis społecznościowy ma swoją specyfikę i oferuje swoim użytkownikom coś innego. Instagram nastawiony jest na przekaz wizualny, atrakcyjne zdjęcia, zabawne i nieformalne tematy lub ujęcia “zza kulis”.

Pytanie, gdzie jest tutaj miejsce dla promocji marek? Otóż Instagram jest aplikacją, w której firma może pokazać swoją indywidualność, podzielić się inspiracjami czy pokazać swoją działalność “od kuchni”, np. dzięki Insta Stories.

Firmy mają wiele pomysłów na to, jak pozyskać obserwujących na Instagramie. W serwisie z powodzeniem promują się marki z niemal wszystkich branż, ale szczególnie te związane z modą, urodą, wystrojem wnętrz, podróżami i rozrywką. To również doskonałe miejsce dla miłośników rękodzieła, sztuki czy fitnessu. 

 

Jak mieć więcej obserwujących na Instagramie?

Jeśli nie wiesz, jak szybko zdobyć obserwujących na Instagramie, możesz skorzystać z tych kilku sprawdzonych sposobów i pomysłów na treści:

 

  • Pokaż coś z backstage’u, czyli coś, czego nie widać w oficjalnych materiałach promujących Twoja markę, np. jak powstają produkty albo jak pracuje Twój zespół. Takie materiały często są ciekawsze i dużo bardziej wiarygodne niż „ugłaskane” zdjęcia przygotowane na oficjalną stronę. Do ich publikacji możesz wykorzystać Insta Stories, które znikają po 24 godzinach i nie “zaburzają” siatki Twojego profilu.

 

  • Śledź najpopularniejsze hasztagi na Instagramie. Sprawdzaj, co jest na topie i co podoba się Twoim klientom.

Wiesz, jak zdobyć obserwatorów na Instagramie dzięki hashtagom? To właśnie tego rodzaju oznaczenia sprawiają, że zdjęcie dociera do większej liczby użytkowników aplikacji (w tym tych, którzy jeszcze nas nie obserwują).

Obecnie najpopularniejsze tagi na Instagramie to:

  1. #love
  2. #beautiful
  3. #nature
  4. #friends
  5. #instagood
  6. #summer
  7. #travel
  8. #photooftheday
  9. #cute
  10. #girl
  11.  #boy
  12. #art
  13. #food
  14. #foodporn
  15. #dzieńdobry

 

Hashtagi na Insta nie mogą być jednak przypadkowe. Dobieraj je tak, by jak najlepiej odpowiadały tematowi zdjęcia i temu, czym się zajmujesz. Dobrą metodą jest oznaczanie zdjęć słowami, które kojarzą się z Twoją marką np. #hipsterfashion #menfashion #menstyle #menswear #instafashion.

Następnie opisz kategorię produktów, np. #menshoes #shoes #leathershoes i miejsce, gdzie są dostępne lub gdzie zostało zrobione zdjęcie: #Warsaw #warsawhipster #warsawfashion #warsawbloggers. Nie martw się, że hasztagów jest za dużo - możesz wykorzystać ich aż 30.

Ale jeśli masz jeszcze niewielu obserwujących, lepiej nie nadużywaj tych najczęściej używanych tagów - spróbuj wykorzystać bardziej niszowe hasła z mniejszą konkurencją

 

  • Obserwuj znane marki oraz konta cieszące się największą popularnością. One wiedzą, jak zdobyć followersów na Instagramie, możesz więc czerpać od nich inspiracje i wykorzystywać na swój sposób nowe trendy.

 

Zobacz listę najpopularniejszych marek na Instagramie w 2021 roku:

https://www.statista.com/statistics/421169/most-followers-instagram/

Inne sposoby na obserwacje na Instagramie

By zdobyć więcej obserwujących na Instagramie, musisz przede wszystkim aktywnie się tam udzielać. Dodawanie kolejnych zdjęć i liczenie nowych followersów to niezbyt przebiegła strategia. 

Instagram rządzi się prawami serwisów społecznościowych, czyli najważniejsza jest tutaj interakcja pomiędzy użytkownikami. Ci odwiedzają aplikację często kilka razy dziennie, by sprawdzić aktualności. Twoim zadaniem jest sprawienie, aby powiadomień o nowościach mieli jak najwięcej. Możesz więc obserwować kolejnych użytkowników oraz lajkować lub komentować ich zdjęcia. 

Nieformalny test na profilu marki X pokazał, jaką reakcję wywołują konkretne działania:

  • Śledzenie użytkownika: 14% osób odpowiedziało śledzeniem tego profilu
  • Śledzenie + polubienie: 22% osób odpowiedziało śledzeniem tego profilu
  • Śledzenie + polubienie + komentarz pod zdjęciem: 34% osób odpowiedziało śledzeniem tego profilu.

Jak więc widzisz, im bardziej się zaangażujesz, tym większą masz szansę na interakcję ze strony użytkownika i zdobycie nowego obserwatora.

 

Eksperymentuj, by zdobywać followersów na IG

Aby zdobyć jak największą liczbę obserwujących na Instagramie, możesz testować różne strategie i analizować ich efekty. Pamiętaj jednak, że to praca na „żywym organizmie”, więc nigdy nie masz pewności, czy dana koncepcja się sprawdzi. Warto jednak próbować, ponieważ social media zdecydowanie napędzają ruch w e-commerce, a Twój sklep może na tym wiele zyskać.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.