Wykorzystanie Facebooka do promocji sklepu internetowego - praktyczne wskazówki

Maciej Orłowski
Maciej Orłowski
October 31, 2017
Wykorzystanie Facebooka do promocji sklepu internetowego - praktyczne wskazówki

Interakcja

Myśl o Twoim kliencie, zadawaj mu pytania i odpowiadaj na nie. Spraw, by poczuł się dla Ciebie ważny rozpoczynając dyskusję i prosząc o porady. W dzisiejszych czasach przez 48 godzin powstaje więcej treści, niż od początku dziejów ludzkości aż do roku 2003. To znaczy, że użytkownicy stali się niewiarygodnie selektywni i bardzo trudno przyciągnąć ich uwagę. Jaguar nie konkuruje z Mercedesem, jeśli chodzi o zdobycie klienta. Konkuruje z jego bratem, siostrą, żoną czy przyjacielem, którzy mają wielki wpływ na podejmowane przez niego decyzje. Pamiętaj więc o tym, aby podchodzić do każdego indywidualnie i budować bliskie relacje.

Obraz

Faktem jest, że mózg człowieka przetwarza obiekty wizualne 60 tysięcy razy szybciej niż tekst. Publikuj zdjęcia, grafiki, obrazki, kolaże czy infografiki. Graficzne formy przekazu mogą wywołać więcej reakcji, niż przeprowadzany konkurs i post pełny tekstu. A to zaowocuje zwiększeniem zasięgu.

Kontekst

Ważnym krokiem w e-biznesie jest zdanie sobie sprawy, iż nie sprzedajesz jedynie swojego produktu. Sprzedajesz także lifestyle wokół niego. Co więcej, sprzedajesz doznania i emocje, które Twój towar dostarczy klientowi. Prowadzisz sklep internetowy z butami? Publikuj zdjęcia i filmy, które wykorzystując Twój produkt inspirują ludzi i promują zdrowy tryb życia. Dopasuj język do swojej grupy docelowej, serwuj treści dokładnie dopasowane do ich potrzeb i twórz prawdziwą społeczność wokół swojej marki.

A co ja mam z tego, że lubię Twój fanpage?

Badania pokazały, że 42% użytkowników śledzi konkretny profil z racji tego, że oferuje on zniżki, kupony i różnego rodzaju konkursy. Tak zwane ‘rozdawki’ angażują użytkowników i przyciągają nowych. Jak pokazuje poniższy przykład, zaoferowanie ciekawego contentu i dodanie elementu konkursu, gdzie do wygrania były karnety na festiwal muzyczny, poskutkowało dużą ilością łapek do góry oraz komentarzy. Co więcej, działanie to zwiększyło zasięg fanpage’a.

Marketing szeptany

Ludzie coraz rzadziej wierzą w komunikaty nadawane przez marki, sklepy i sprzedawców. Jednak jednym z najważniejszych czynników wpływających na to, czy potencjalny klient skusi się na skorzystanie z Twojej oferty, są opinie innych ludzi.

Hashtagi

Nadal świeża, choć wprowadzona ponad rok temu funkcja hashtagów zwiększa zaangażowanie użytkowników nawet o 60%, co wpływa na zasięg publikowanych postów. A docieranie do nowych użytkowników na takich platformach jak Facebook jest przecież naszym celem. Stosuj jedynie hashtagi, które powiązane są w jakiś sposób z Twoim produktem – nie chodzi o ilość ludzi, do których chcesz dotrzeć. Chodzi o dotarcie do klientów, którzy będą zainteresowani Twoim produktem, a wtedy prawdopodobieństwo konwersji znacznie się zwiększy.

Dystrybucja

Facebook to także świetny kanał dystrybucji contentu o wysokiej jakości. Jeśli prowadzisz np. bloga (a powinieneś!), dzięki takiej platformie dotrzesz do szerszego grona odbiorców ze swoimi treściami. Pamiętaj o dzieleniu się contentem, który da wiedzę Twoim fanom. Dzięki temu poczują się mądrzejsi i nauczą się czegoś wartościowego.

Behind-the-scenes

Kiedy dzielisz się tym, co dzieje się w Twojej firmie, w potencjalnym kliencie wzrasta poczucie zaufania i przywiązania. Nadaj dzięki social media człowieczych cech swojej marce i zbliżaj się do użytkowników – to się opłaci.

behind

Call-To-Action

Czyli proste komunikaty, które przekonają użytkownika do kliknięcia. Sprawdzają się przy promocjach, wyprzedażach, informacji o końcówkach kolekcji czy oferowanych rabatach.

Budżet

Oczywiście Facebook to także idealne miejsce do płatnej reklamy i promocji sklepu internetowego. Twórz reklamy, sponsorowane wpisy i docieraj do sprecyzowanej grupy docelowej, co zaowocuje większym zaangażowaniem, świadomością Twojej marki, wzrostem zasięgu i konwersjami.

Maraton

Bądź cierpliwy. Główną funkcją social media, w tym Facebooka, jest budowanie relacji z użytkownikami. To maraton, nie sprint.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.