Remarketing – dlaczego powinieneś zacząć z niego korzystać

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
June 30, 2017
Remarketing – dlaczego powinieneś zacząć z niego korzystać

Remarketing to bardzo atrakcyjne narzędzie dla każdego sklepu internetowego, który posiada ruch na swojej stronie. Poniżej przedstawiamy kilka powodów dla których powinieneś zacząć z niego korzystać.

Na czym polega remarketing?

Na początku wyjaśnijmy sobie, czym w ogóle jest remarketing. Odpowiedź jest banalnie prosta: implementacja kodu remarketingowego w Twojej stronie powoduje, że “podąża” ona za danym użytkownikiem. Mówiąc bardziej dokładnie: gdy dany konsument odwiedzi Twoją stronę zostaje automatycznie przypisany do listy, którą możesz ustalić według specjalnych kryteriów. Następnie, gdy owy użytkownik opuszcza Twoją witrynę - jej reklama podążą za nim.

Gdzie mogę wykorzystywać remarketing?

Remarketing standardowy – Twoja reklama będzie pojawiać się na stronach oraz w aplikacjach należących do sieci reklamowej Google.

Remarketing dynamiczny – dzięki niemu możesz podążać za użytkownikiem i wyświetlać mu produkty, które oglądał w Twoim sklepie. Reklama będzie widoczna na stronach oraz w aplikacjach należących do sieci reklamowej Google.

Remarketing mobilny – Twoja reklama pojawi się na stronach mobilnych lub aplikacjach, jeżeli użytkownik odwiedził Twoją stronę przeznaczoną na smartfony i tabletu lub odwiedził Twoją aplikację.

Remarketing AdWords – rozwiązanie pozwala Ci na podążanie za użytkownikiem w reklamach AdWords w wyszkuwiarce Google.

Remarketing video – funkcja umożliwia prezentowanie reklam dla użytkowników, którzy mieli styczność z Twoim filmem lub kanałem Youtube.

Dlaczego powinieneś korzystać z remarketingu?

Wzmacniasz świadomość marki – dzięki podążaniu za klientami jesteś w stanie zrealizować bardzo ważny cel jakim jest zwiększenie świadomości Twojej marki oraz lepsze zakorzenienie się w umyśle odbiorcy. Przykładowo, jeżeli dany konsument pojawił się na Twojej stronie po raz pierwszy i spełnił kryteria kwalifikujące go do dodania go do opowiedniej listy, możesz liczyć na to, że reklama będzie za nim podążała, dzięki czemu będzie miał stały kontakt z Twoją marką. Wprawdzie nie jest to działanie stricte sprzedażowe, jednak nie można bagatelizować tak ważnego aspektu.

Docierasz bezpośrednio do klienta – bez wątpienia jedną z największych zalet remarketingu jest fakt, iż korzystając z tego rozwiązania docierasz bezpośrednio do konsumenta, który jest zainteresowany Twoją branżą. Jedynie znikomy procent odwiedzających Twoją witrynę stanowią ludzie, którzy znaleźli się na niej zupełnie przez przypadek. Wykorzystaj fakt, iż jest to osoba, która nawiązała z Tobą kontakt poprzez odwiedziny Twojego sklepu i wystarczy ją skonwertować.

Dopasowujesz działania do celów – remarketing umożliwia jasne dopasowanie typu działań do celów, które zamierzasz osiągnąć. Przykładowo, jeżeli zależy Ci na szybkiej sprzedaży danego produktu – możesz ustawić kampanię na jego kartę produktu. Dodatkowo, jest to świetny osób na odzyskiwanie porzuconych koszyków.

Sieć reklamowa Google – teoretycznie mógłbyś zacząć narzekać, że remarketing Google obowiązuje tylko w określonej liczbie stron. Pamiętaj jednak, że sieć reklamowa obejmuje ponad 2 miliony witryn oraz aplikacji mobilnych, które cechują się tym, iż są chętnie odwiedzane przez użytkowników. Nie zapominaj również, że możesz docierać do osób, które korzystają z wyszukiwarki Google oraz serwisu Youtube.

Upselling – remarketing jest świetnym narzędziem do zaproponowania kolejnych towarów osobom, które zakupiły dany produkt. Przykładowo, jeżeli klient kupił w Twoim sklepie zimową kurtkę, dobrym rozwiązaniem jest podążanie za nim z propozycją zakupu np. szalika lub ciepłej czapki.

Komunikowanie promocji – dzięki remarketingowi jesteś w stanie zachęcić klientów, których odstraszyły ceny. Możesz w ten sposób komunikować im wyprzedaże, czasowe promocje lub udostępniać im kod rabatowy.

Mówiąc w skrócie: remarketing to potężne narzędzie, które warto wykorzystywać w swoim sklepie. Należy jednak pamiętać, że aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty, należy poświęcić trochę czasu na analitykę podjętych działań. Jednak, gdy nauczysz się dobrze profilować swoje kampanie, możesz liczyć na wymierne efekty.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.