Podstawowe błędy w kampaniach reklamowych

Agnieszka Lekszycka
Agnieszka Lekszycka
September 20, 2017
Podstawowe błędy w kampaniach reklamowych

Tworząc kampanie reklamowe w internecie warto zadbać o ich nawet najdrobniejszy szczegół. Każdy element kampanii - kreacja graficzna lub tekstowa, zasięg, czas wyświetlania  - wpływa na efekty Twojej reklamy. Wystarczy jednak wyeliminować podstawowe błędy w ustawieniu kampanii reklamowej, by znacznie zwiększyć wydajność działań promocyjnych.

Poniżej zaprezentujemy Wam podstawowe błędy w reklamach graficznych:

Nieklikalna kreacja

To, co jest najczęstszym błędem (bardzo poważnym, bo powoduje, że reklama może się nie zwrócić), to ustawienie w kampanii nieklikalnego obrazka. Wybierając grafikę zastanów się, czy sam zwróciłbyś na nią uwagę przeglądając strony internetowe. Pamiętaj o estetyce, dobrym dobraniu kolorów i elementów kreacji. Więcej na ten temat pisaliśmy już na naszym blogu: sprawdź.

Brak otagowania strony i linku URL

Podstawą skuteczności kampanii reklamowej jest badanie jej efektów i wprowadzanie koniecznych zmian. Bez otagowania strony, linku URL kodami Google Analyticsa lub bez informacji na temat ruchu na Twojej stronie internetowej z innych narzędzi, nie będziesz w stanie policzyć, czy kampania reklamowa się opłaciła.

Sugerowanie się tylko opisem serwisów

Zamawiając dniówki, wejdź na stronę, na której chcesz się reklamować i koniecznie sprawdź, gdzie umieszczona ma być Twoja reklama oraz jakie treści w rzeczywistości prezentowane są na danym serwisie. Hurtowy zakup ruchu na losowo wybranych stronach rzadko przynosi oczekiwane rezultaty. Alternatywą jest po prostu wybór innego modelu płatności - CPC (za kliknięcie).

Brak testów i zmian

Pamiętaj, że każda, nawet najlepsza kreacja może się znudzić i nawet najlepiej dobrany ruch może nie przynosić po pewnym czasie takich efektów jak wcześniej. Wynika to z tego, że reklama może po prostu się "opatrzeć". Wówczas użytkownicy zaczną ignorować Twój baner, a kampania przestanie być wydajna. Warto więc modyfikować swoją reklamę, testować różne elementy, sprawdzać nowe obrazki i strony internetowe.Jeśli zainteresowała Cię reklama graficzna i chcesz sprawdzić, czy rzeczywiście działa, skontaktuj się z naszym partnerem - AdTaily.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.