Jak wykorzystać Rolki na Instagramie do promocji sklepu online

Janina Kowalczyk,
Janina Kowalczyk,
May 24, 2022
Jak wykorzystać Rolki na Instagramie do promocji sklepu online

Instagram Reels to świetny sposób na zwiększenia zainteresowania Twoim sklepem internetowym. Sprawdź, jak dobrze wykorzystać nowy format na Instagramie.



Gromadzący dzisiaj już ponad 1,3 miliarda użytkowników Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Dzięki niemu marki mogą docierać do swoich potencjalnych klientów, budować z nimi bliższe relacje i zdobywać ich lojalność. Dlatego w e-commerce warto wykorzystywać wszystkie możliwości, jakie daje aplikacja Instagramw tym najnowszy format Instagram Reels. Zobacz, jak działają Rolki i jak za ich pomocą możesz promować swój sklep internetowy.


Czym są Rolki na Instagramie?



Instagram Reels, czyli Rolki, to stosunkowo nowa funkcja w aplikacji. Pozwalana publikację krótkich materiałów wideo (od ok. 15 do 60 sekund).To odpowiedź Instagrama na szybko rosnącą popularność innej platformy społecznościowej – TikToka.

Instagramowe Rolki są ciekawym narzędziem do pokazywania w zabawny sposób oryginalnych treści innym użytkownikom. Reelsy możesz oglądać w głównym widoku, w zakładce „Eksploruj” i za pomocą dedykowanej ikony Rolek u dołu ekranu aplikacji. Do kolejnych filmów od różnych twórców przechodzisz płynnie, przewijając palcem w dół.

Filmy w Rolkach możesz nagrywać i udostępniać bezpośrednio z aplikacji lub przesyłać je z aparatu. Instagram Reels oferują wiele kreatywnych narzędzi do dodawania tekstu, naklejek, efektów i filtrów, a także oryginalnych ścieżek audio czy utworów z biblioteki muzycznej Instagrama.


Zobacz, jak promować swój sklep na TikToku



Dlaczego warto korzystać z Rolek na Instagramie?


Instagram Reels to Twoja szansa na dotarcie do potencjalnych klientów. Algorytm Instagrama wyświetla Twoje treści tym użytkownikom, których historia przeglądania i preferencje pasują do rodzaju udostępnianych treści. Jeśli na przykład ktoś interesuje się makijażem, Instagram będzie mu podsuwał Rolki z make up’owymi tutorialami czy recenzjami kosmetyków. Dzięki temu formatowi Twój profil jest bardziej widoczny dla nowych odbiorców, masz więc większe szanse na zyskanie kolejnych obserwujących i kupujących.


Co jeszcze zrobisz dzięki Rolkom na Instagramie?


  • Dodasz tagi do produktów ze sklepu na Instagramie.
  • Dodasz przycisk Call to Action (wezwanie do działania) w reklamach Instagrama odsyłające do Rolek.
  • Wyróżnisz się spośród innych użytkowników i konkurencji.
  • Zwiększysz zaangażowanie odbiorców i rozpoznawalność swojej marki.


Dowiedz się, jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie

Tak Rolki wykorzystuje sklep internetowy ansin.pl.


Jak nagrać Instagram Reels?


Dodawanie Rolek na Instagramie jest naprawdę proste. Wystarczy zrobić kilka kroków.


1. Nagraj albo dodaj swój materiał

Na swoim profilu w aplikacji kliknij przycisk w górnym prawym rogu plusik „Utwórz” i wybierz Rolkę. Jeśli chcesz przesłać nagrane wcześniej wideo, przesuń palcem w górę i wybierz je z galerii. Jeśli chcesz stworzyć materiał od początku, naciśnij przycisk nagrywania u dołu ekranu. Możesz nakręcić serię ujęć, które potem złożysz w jeden klip.


2. Edytuj nagranie

Po zakończeniu nagrywania kliknij „Podgląd” i edytuj swoją rolkę. Podłóż do filmu ścieżkę dźwiękową, np. z biblioteki muzycznej Instagrama, i dodaj efekty AR (artificial reality) lub filtry. Wybierz, które momenty chcesz przyśpieszyć lub zwolnić. Możesz też dodać napisy, naklejki czy głos lektora.


3. Udostępnij Rolkę

Po zakończeniu edycji klipu wybierz ikonę strzałki i przejdź do publikacji. Jeżeli nie chcesz udostępniać Rolki na swoim publicznym kanale Instagrama, możesz wyłączyć to ustawienie. W ustawieniach zaawansowanych możesz także oznaczyć w Instagram Reels płatne partnerstwo, jeśli na przykład współpracujesz z influencerami.




Co możesz pokazywać w Rolkach?


Instagram ze swojej natury sprzyja luźniejszej komunikacji oraz lifestyle’owym, zabawnym i estetycznym treściom. Możesz tutaj zmniejszyć dystans, za to wykorzystać swoją wyobraźnię. Rolki nie narzucają Ci konkretnej tematyki, ale jeśli nie masz jeszcze pomysłów i nie wiesz, od czego zacząć, skorzystaj z podpowiedzi.


1. Instrukcje i porady

Pokaż potencjalnym klientom, jak mogą korzystać z Twojego produktu. Sprzedajesz meble vintage? Podziel się radami dotyczącymi ich pielęgnacji. Masz sklep z kosmetykami do włosów? Zaprezentuj, w jaki sposób właściwie nakładać odżywkę.


2. Inspiracje

Reelsy nie muszą być tylko o produktach. Możesz wykorzystać je do inspirowania swoich odbiorców, pobudzania ich wyobraźni i kreatywności. Jeśli na przykład prowadzisz e-sklep z odzieżą, pokaż w Rolkach różne stylizacje z wykorzystaniem ubrań z Twojej kolekcji.


3. Zapowiedzi i efekty

Wprowadzasz nowy produkt? Daj swoim fanom przedsmak, wrzuć kilka tajemniczych ujęć i poproś odbiorców o odgadnięcie, co się może za nimi kryć. Kończysz rękodzieło na specjalne zamówienie? Zaprezentuj efekt przed i po albo pokaż, jak wyglądał proces twórczy. Takie historie zawsze wciągają.


4. Twoja marka od kuchni

Rolki na Instagramie to świetne miejsce do zmniejszenia dystansu między marką a klientami. Pozwól im zajrzeć za kulisy Twojego sklepu, pokaż, jak i gdzie pracujesz, jak pakujesz paczki. Przedstaw swój zespół, a jeśli działasz w pojedynkę - swoje zwierzaki (koty, psy i inne słodkie stworzenia to klucz do popularności).


Sprawdź też inne pomysły na promocję swojego e-sklepu na Instagramie

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.