Instagram i e-commerce - idealna para

Agnieszka Lekszycka
Agnieszka Lekszycka
September 2, 2019
Instagram i e-commerce - idealna para

Każdy, kto sprzedaje online zdaje sobie sprawę, że aktywność na Instagramie to absolutna konieczność. Portal stał się idealnym miejscem do promocji produktów i budowania wokół nich społeczności. Prezentacja packshotów, zdjęć lifestylowych czy produktów używanych przez klientów to tylko kilka możliwości wykorzystania tego kanału do promocji marki.Do tej pory sprzedawcy internetowi korzystali z Instagrama na dwa sposoby. Pierwszy z nich polegał na umiejętnym i długofalowym budowaniu bazy potencjalnych klientów wokół konta marki na portalu. Drugi sprowadzał się do zamieszczania zdjęć z Instagrama na stronie sklepu, aby zbudować w ten sposob zaufanie konsumentów i pokazać popularność produktu.

Tak było do dziś.Dzięki nowej aplikacji Shoplo, potencjał Instagrama może w końcu zostać w pełni wykorzystany do kreowania sprzedaży w e-sklepie. Jak to działa? Przypinasz swoje produkty do zdjęć na Instagramie, dzięki czemu klient od razu może kupić to, co mu się podoba.

instagram na stronie sklepu internetowego

Ogromny potencjał

Instagram to ponad 500 milionów aktywnych użytkowników dodających każdego dnia około 80 milionów zdjęć, które zdobywają średnio 3,5 miliarda lajków dziennie. Teraz, do każdego takiego zdjęcia możesz przypiąć Twoje produkty. Właśnie tak! Użytkownicy Instagrama oglądając posty związane z Twoją marką lub te zamieszczone przez Twoich klientów, tuż obok zdjęcia znajdą listę produktów z odnośnikami do Twojego sklepu. Sprytne, prawda?

Nie trać klientów ze swojego sklepu

Do tej pory sprzedawcy mogli wyświetlać zawartość Instagrama w swoich sklepach, ale użytkownik po kliknięciu w zdjęcie był kierowany do oryginalnej fotografii na Instagramie. Taki klient nie wracał już do sklepu, a Ty traciłeś potencjalną sprzedaż. To tak, jak zainteresowanego zakupem klienta w sklepie offline odesłałbyś na drugi koniec miasta, aby zobaczył reklamę Twojej marki. Użytkownik, który jest w Twoim sklepie - czy to online, czy to offline - ma już intencje zakupowe, więc Twoim celem powinno być skłonienie go do jak najszybszego zakupu, a nie odesłanie gdzieś indziej.

instagram na stronie sklepu internetowego

Ok, tutaj pewnie się z nami zgadzasz. No, ale co w takim razie z contentem z Instagrama? Przecież ma on dużą wartość, bo buduje zaufanie konsumentów i dostarcza tzw. Social proof. Jak najbardziej. I wcale nie musisz z tego rezygnować - po to właśnie stworzyliśmy naszą aplikację :)

Jak działa integracja?

Integracja to jedna z wielu aplikacji dostępnych w Shoplo App Store. Instalujesz ją i dodajesz do swojego sklepu za pomocą kilku klinięć. Następnie określasz, które zdjęcia z Instagrama chcesz wyświetlać w swoim sklepie. Kolejnym, i ostatnim już krokiem, jest przypinanie produktów z Twojego sklepu na kolejne zdjecia. Lista przypiętych produktów pojawi się zaraz obok fotografii z Instagrama, a klient po kliknięciu w produkt zostanie od razu przekierowany na jego stronę w Twoim sklepie, gdzie będzie mógł dokonać zakupu.

Jak zacząć korzystać?

Aplikacja jest dostępna za darmo dla wszystkich klientów Shoplo. Wystarczy na stronie aplikacji kliknąć przycisk Zainstaluj w sklepie.Nie ma na co czekać! Zacznij pinowanie już teraz. A jeżeli nie jesteś jeszcze naszym klientem… teraz tym bardziej wiesz, że pora to zmienić. Dołącz do Shoplo i zmieniaj z nami ecommerce na lepsze.

Zobacz, jak aplikację Instagram wykorzystują nasi klienci

instagram-gif-post

Owocnego pinowania!Zespół Shoplo

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.