Co można sprzedawać w internecie?

Janina Kowalczyk
Janina Kowalczyk
May 30, 2023
Co można sprzedawać w internecie?



Debiut w branży e-commerce wymaga wnikliwej obserwacji rynku, by znaleźć odpowiedź na pytanie, jakie produkty obecnie cieszą się największym zainteresowaniem klientów i co mogłoby stanowić o sukcesie sprzedażowym w twoim sklepie internetowym. Oto kilka podpowiedzi, jakie kategorie produktów zajmują wysokie miejsca w wyszukiwarkach.

Dlaczego założenie własnego sklepu internetowego to dobry wybór?

Ostatnie lata pokazały, że Internet to najlepsze i najpewniejsze miejsce do rozwoju biznesu. Podczas gdy niejeden sklep stacjonarny w czasie pandemii tracił klientów (albo upadł), zakupy online biły rekordy sprzedaży. Nawet najwięksi zwolennicy zakupów tradycyjnych z konieczności zaczęli się przekonywać do kupowania w sklepach internetowych. Kolejne miesiące pokazały, że coraz więcej marek i ich klientów przenosiło się do sieci. Wszystko wskazuje na to, że rynek e-commerce będzie rósł nadal.

W sklepie internetowym nie blokują cię ograniczenia epidemiologiczne ani zakaz handlu w niedzielę. W dodatku pracujesz na własnych zasadach, kiedy chcesz i gdzie chcesz – w domu, w pociągu, nad morzem. Możesz być dostępny dla swoich klientów i sprzedawać cały czas, 24/7. Dlatego jeśli chcesz sprzedawać, najlepiej rób to online.


Sprawdź, jak efektywnie pracować z domu

Jak sprzedawać w internecie?

Że najlepiej sprzedawać online, to już wiesz. Ale Internet jest ogromny i daje wiele możliwości: własny sklep internetowy, platformy Facebooka czy Instagrama, serwisy aukcyjne i platformy sprzedażowe, jak Allegro, Amazon, Ebay… Co wybrać? Gdzie najlepiej rozpocząć sprzedaż internetową?

Trudno podać uniwersalny przepis. Wszystko zależy od pomysłu na biznes,  produktu, planowanego rozwoju i innych kwestii. Ale jedno jest pewne – własna platforma sprzedażowa to najlepszy fundament dobudowania wizerunku marki. Tutaj sprzedajesz pod własnym szyldem, przedstawiasz swoją historię i misję, działasz po swojemu. Masz dzięki temu szansę nawiązać z klientami bardziej osobiste i trwałe relacje.

Skąd brać pomysły na ofertę sklepów internetowych?

Dobry pomysł na biznes to najważniejszy element sukcesu w e-commerce. Tylko, jak na niego wpaść? Nawet jeśli nie masz jeszcze swojego konceptu, nic straconego. Musisz po prostu wiedzieć, gdzie szukać inspiracji i danych, które pomogą ci zrozumieć potrzeby konsumentów.

Wykorzystaj do tego Google Trends. To narzędzie, które pozwoli ci sprawdzić, co oferują sklepy internetowe, które cieszą się największą popularnością w sieci, czego ludzie najczęściej szukają. Google Trends bazuje na frazach wpisywanych przez ludzi w największej globalnej wyszukiwarce. Dodatkowo narzędzie to pozwala na analizę danych z kilku lat wstecz, dlatego stanowi wiarygodne źródło informacji. W ten sposób ocenisz zbadasz grupę potencjalnych klientów oraz ocenisz szanse na rozwój różnych koncepcji biznesowych.

Znajomość Google Trends przyda Ci się również na dalszym etapie rozwoju firmy i sklepu internetowego. Śledząc tematy na topie, możesz na bieżąco reagować na potrzeby konsumentów i dostosowywać do nich swoją ofertę. Sklepy oferujące sprzedaż online skutecznie wykorzystują podobne narzędzia właśnie w ten sposób.

Zobacz też pomysły na kobiecy biznes w sieci

Sprawdzone i na topie, czyli co można sprzedawać w internecie

Inną opcją na start z własną firmą jest… wykorzystanie pomysłów na biznes, które już się u kogoś sprawdziły. Jasne, najlepiej znaleźć swoją niszę i stworzyć coś, czego jeszcze nie ma na rynku. Ale to wymaga o wiele więcej czasu, wysiłku, umiejętności i – nie da się ukryć – kapitału oraz szczęścia w życiu. Jeśli nie czujesz, że podołasz takiemu wyzwaniu, wybierz prostszą (wcale nie gorszą) drogę.

Przygotowaliśmy dla ciebie krótki przegląd branż, które prężnie się rozwijają i oferują najlepiej sprzedające się produkty. Niektóre z nich to evergreeny, inne dużym zainteresowaniem cieszą się od niedawna, ale równocześnie mają ogromny potencjał. Zobacz, co ludzie najczęściej kupują w sklepach internetowych.

Zobacz też, co musisz zrobić, zanim zaczniesz sprzedawać


1. Ubrania

Znasz się na modzie, masz wyczucie stylu i potrafisz wyszukiwać prawdziwe perełki tam, gdzie inni widzą tylko stertę zużytych ubrań? A może szyjesz wyjątkowe kreacje? Takie zdolności to niemal gotowy sposób na własny biznes.



Sklepy internetowe z odzieżą z drugiej ręki lub ubraniami szytymi na wymiar są teraz na szczycie i wszystko wskazuje na to, że ten pomysł na biznes nie wyjdzie prędko z mody. A nowych klientów wciąż nie brakuje. Może to właśnie przestrzeń na Twoją działalność?

Dowiedz się, jak sprzedawać modę online


2. Artykuły spożywcze

Branża spożywcza w e-commerce w ciągu kilku ostatnich lat zaliczyła ogromny wzrost. Pojawiło się sporo e-sklepów oferujących i zwykłe, codzienne zakupy z dowozem pod drzwi, i tych, których spacjalizacja jest tzw. zdrowa żywność (lub ekologiczne akcesoria), i tych, które sprzedają domowe przetwory czy pakowane dania prosto z restauracji. Mimo tak licznej reprezentacji "spożywki" w Internecie, są to rzeczy wyjątkowo chętnie kupowane i w dalszym ciągu jest tu miejsce dla ciebie.

Jeśli więc znasz rodzinne przepisy na pyszności w słoikach, masz talent do pieczenia tortów i ciasteczek, albo twoją pasją jest bartnictwo i opływasz w nadmiar miodu - nie musisz podnajmować stanowiska na targach i straganach. Dobrej jakości domowe produkty cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.


3. Rękodzieło

Potencjał sprzedażowy ma rękodzieło. Popularnością cieszą się własnoręcznie wykonane filiżanki, haftowane poduszki, plakaty na indywidualne zamówienie czy biżuteria. To, co z etykietą „handmade” zawsze znajdzie uznanie nie tylko w oczach wiernych fanów, ale i nowych klientów. Takie produkty kojarzą się z jakością, niepowtarzalnością oraz produkcją przyjazną środowisku.

Cena w tym przypadku nie ma kluczowego znaczenia, dla miłośników rękodzieła bardziej liczy się jakość i oryginalność. Zastanów się więc, czy masz jakieś zdolności manualne i pasje, które możesz zmienić we własny biznes sprzedaży online.

W internecie można sprzedawać niemal wszystko.


4. Artykuły do domu i ogrodu

Od czasu pandemii, gdy praca zdalna dla wielu stała się codziennością, ludzie coraz większą uwagę zwracają na wystrój i wygodę swoich domów. Jedni odkryli pasję do ogrodnictwa, inni czerpią przyjemność z dekorowania wnętrz i częstego zmieniania ich aranżacji.

Dlatego to najlepszy czas dla sklepów internetowych, np. z dekoracjami, oryginalnymi meblami czy egzotycznymi roślinami. Możesz oferować doniczki w nietypowych kształtach, personalizowane akcesoria ogrodowe czy zestawy do DIY (Zrób to sam) – im ciekawiej, tym lepiej.


5. Artykuły dziecięce

Nieustającym zainteresowaniem w Internecie cieszą się artykuły dziecięce – zabawki, ubranka, pomoce edukacyjne, akcesoria. Dzisiaj rodzice przywiązują dużą wagę do tego, co kupują swoim dzieciom i to niezależnie od ich wieku. Dlatego popyt jest i na maty edukacyjne dla niemowląt, jak na hulajnogi elektryczne dla przedszkolaków. Żyjąc szybko i intensywnie, nie mają czasu na chodzenie po sklepach, dlatego z przyjemnością robią zakupy w sklepie online.

Potrafisz tworzyć piękne zabawki edukacyjne wspierające rozwój malucha? A może bez analizowania Google Trends jako rodzic zauważasz, że na rynku brakuje jakiegoś produkty czy rozwiązania, i wiesz, jak wypełnić tę lukę? Idealny pomysł na biznes gotowy! Załóż własny sklep internetowy i zadbaj o promocję tego, co chcesz sprzedawać w miejscach, gdzie mamy często szukają wsparcia lub podpowiedzi. Czyli: w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku i Instagramie, na forach, na których udzielają się mamy.


6. Artykuły dla zwierząt

Dla wielu miłośników zwierząt czworonogi (i nie tylko) są pełnoprawnymi członkami rodziny, kochanymi i rozpieszczanymi jak dzieci. Troskliwy właściciel dla swojego milusińskiego zrobi (i kupi) niemal wszystko.

Garnitury i muszki dla buldoga? Ręcznie szyte zabawki dla kota? Dlaczego nie! Minikanapy albo legowiska? Smaczki wypiekane z najlepszych składników? Szampony do pielęgnacji psiej sierści?Jeżeli tylko znasz się na zwierzętach i wiesz, jak stworzyć bezpieczne dla nich formuły, nie ma żadnych przeszkód, by tworzyły one szeroki asortyment twojego sklepu internetowego.


7. Gadżety elektroniczne

Moda na elektryczne hulajnogi, smartwatche czy designerskie dodatki dla graczy trwa w najlepsze. Dochodzą do tego również inne gadżety domowego użytku – eleganckie odświeżacze powietrza, klimatyzatory przenośne, inteligentne żarówki czy odkurzacze automatyczne. Z kolei stale napływający początkujący influencerzy chętnie inwestują w akcesoria do nagrywania – lampy LED, statywy, przypinane obiektywy itp.

Nie martw się – żeby sprzedawać online takie sprzęty, wcale nie musisz ich produkować. Możesz skorzystać z popularnego dzisiaj modelu sprzedaży, czyli dropshippingu. Jak to wygląda? Podpisujesz umowę z hurtownią, która ma interesujący cię asortyment, ty wystawiasz go w swoim sklepie internetowymi i skupiasz się wyłącznie na sprzedaży produktów.


8. Kosmetyki naturalne

Nieustająco dużą popularnością cieszą się naturalne kosmetyki , więc to kolejny świetny pomysł, kiedy masz wybrać asortyment sprzedaży online. Ekologiczne podejście i trend zero waste mają maja ogromne znaczenia dla świadomych konsumentów i istotny wpływ na podejmowany przez nich proces zakupowy. Są skłonni poświęcić więcej środków i czasu na to, by otrzymać produkt wykonany z troską o środowisko naturalne oraz ze sprawdzonych składników.

By rozkręcić własną działalność i sprzedaż online w tej branży, wcale nie musisz mieć dużej firmy, oferty kosmetyków od A do Z ani gruntownej specjalistycznej wiedzy. Możesz stworzyć swoją niszę i sprzedawać drobne wyroby. Chętnie wybierane są ręcznie robione mydełka, żele do mycia, balsamy do ciała czy kule do kąpieli - one też trafiają do najszerszej grupy klientów tego segmentu. Jeżeli dodasz do tego opakowanie biodegradowalne lub butelki wielorazowego użytku oraz swój znak rozpoznawczy – choćby miły liścik w przesyłce czy słodki upominek – wydaje się, że sukces sprzedażowy masz w zasięgu ręki.


9.  Akcesoria less waste

Nie tylko kosmetyki mogą być ekologiczne. Klienci sklepów internetowych chętnie kupują wszystko, co organiczne, naturalne, biodegradowalne czy wielorazowego użytku, a także różne akcesoria i sprzęty pomagające w życiu „bardziej eko”.

W Internecie sprzedawać możesz na przykład waciki kosmetyczne wielorazowego użytku, bambusowe słomki i sztućce, woskowe owijki do żywności zastępujące folię, szczotki ryżowe do czyszczenia różnych powierzchni… Gama produktów less waste jest naprawdę szeroka. A zapotrzebowanie będzie rosło razem ze świadomością społeczeństwa.


Czym wyróżnia się twoja sprzedaż internetowa?

Niezależnie od tego, jaki będzie asortyment twojego sklepu internetowego, towary i usługi, które oferujesz muszą być dobre jakościowo, a poszczególne produkty powinny być nie tylko prawidłowo, ale i ciekawie opisane. Klient musi otrzymać informację cenową, która jest przejrzysta (klarownie zaznaczone promocje, jasny system rabatowania itd.) oraz mieć zagwarantowane bezpieczeństwo zakupów. Musisz też zadbać o wysokiej jakości obsługę klienta - odbierać połączenia telefoniczne, w miarę szybko odpowiadać na maile pojawiające się na skrzynce twojego sklepu internetowego, a przede wszystkim rozwiązywać problemy, które zgłaszają w nich klienci. Owszem, polski e-commerce rośnie z roku na rok, ale i rośnie liczba sklepów internetowych. Potrzeba więc dużo zaangażowania, inicjatywy i pomysłowości, by sprzedawane online produkty wyróżniały się na tle konkurencyjnych produktów danej branży.

Jeśli masz już w głowie pomysł na sklep internetowy, koniecznie zweryfikuj jego potencjał, zbadaj rynek, zobacz, co się najlepiej sprzedaje, i poznaj potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Dowiesz się z tego artykułu: https://www.shoplo.pl/blog/weryfikacja-pomyslu-na-biznes-7-sprawdzonych-sposobow.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.