Amerykańska marka Zappos odnotowała, że 75% ich dochodu pochodzi od klientów powracających do ich sklepu online. Dlaczego tak się dzieje? Firma ta ma duże doświadczenie w budowaniu długotrwałych relacji ze swoimi konsumentami i w zdobywaniu ich lojalności. Oto 5 sposobów, które pomogą zachęcić  Twoich klientów do ponownego odwiedzenia sklepu.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i poznaj 100 sposobów na pierwszą sprzedaż w swoim sklepie!

Coś dla klienta

Kupony rabatowe to popularna forma budowania długotrwałych relacji z klientami, jednak diabeł tkwi w szczegółach. Ważna jest forma, w jakiej dostarczysz kupon klientowi. Warto na przykład dodać go do mailingu ze spersonalizowaną ofertą. Często z takiej formy korzystają markety spożywcze online. Otrzymujesz kupon o wartości 20zł, a pod nim ofertę promocyjną na produkty, które były w Twoim ostatnim zamówieniu. Kupon rabatowy możesz dostarczyć klientom w mailu lub wykorzystując retargeting.

Nie pisz do klienta, pisz do znajomego

Jeśli wykorzystujesz narzędzia do mailingu, pewnie używasz opcji spersonalizowania maili za pomocą dodawania imion klientów w nagłówkach wiadomości. I tak powinno być! 🙂 To prosta rzecz, ale podświadomie wpływa na relację klient – marka. Nie bez powodu sprzedawcy w Starbucksie piszą flamastrem nasze imię na papierowym kubku i podają nam go z szerokim uśmiechem. Niby tani chwyt, a działa;)

Porzuć urzędowy ton

Nikt nie lubi otrzymywać wiadomości z urzędów, ponieważ już sam ton sprawia, że czujemy się zestresowani. Nie fundujmy takich skoków adrenaliny naszym klientów. Jeśli mamy do przekazania prosty komunikat np. Twoje zakupy zostały spakowane i czekają na wysyłkę, napisz to właśnie w ten sposób. Nie starajmy się brzmieć oficjalnie lub podkreślać, że wiadomość została wysłana automatycznie. Komunikat jest prosty i szybki, i klient tak ma go potraktować. Nie komplikujmy sprawy. Dobrym przykładem jest mailing ze sklepu Frisco:

Przeanalizuj swoje maile do klientów

Ważne jest, aby na bieżąco informować klienta, co dzieje się z jego zamówieniem. Nie można jednak przesadzać i zasypywać użytkowników zbyt dużą ilością wiadomości, ponieważ potraktują te maile jako spam. Warto starać się być o krok przed klientem i uprzedzać jego obawy:

  • Potwierdzenie złożenia zamówienia –> klient myśli: kliknąłem, ale nie wiem, czy kupiłem!
  • Potwierdzenie płatności –> klient myśli: gdzie są moje pieniądze?
  • Twoje zamówienie zostało skompletowane i dzisiaj wyślemy paczkę –> klient myśli: 2 dni temu zniknęło mi z konta 500 zł., a paczki pewnie zapomnieli wysłać!
  • Potwierdzenie zrealizowania zamówienia i kupon rabatowy na kolejne zakupy –> klient myśli: no chociaż tyle! 😉

Dostarczaj klientom dobre treści

Nie traktuj firmowego bloga i fanpage jak ostateczności. O tym, jak zaplanować publikację treści, aby była ona wartościowa dla klientów i dla Ciebie, możesz przeczytać w artykule o content marketingu. Pamiętaj, że ciekawe treści mogą być świetną motywacją do odwiedzenia Twojego sklepu i zakupu. Jeśli wolisz formę wizualną od tekstowej, możesz przygotować dla klientów krótkie video lub zacząć aktywnie działać na Pinterest.

A Wy znacie jakieś sprawdzone sposoby, na zdobycie lojalnych klientów? 🙂

Średnia 4.5 (2 głosów)
[Głosów:2    Średnia:4.5/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.