Pewnie  słyszałeś kiedyś o Pinterest. A może sam prywatnie używasz tego kanału social media? Teraz dowiesz się, jak wykorzystać Pinterest w ecommerce. Będziesz zaskoczony, jak duży jest związek tego narzędzia ze sprzedażą online. Jeden „pin” (pinezka) jest wart 78 centów, czyli o 25% więcej, niż rok temu. Ale zacznijmy od początku.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

Co to jest Pinterest?

Pinterest to portal social media, który spełnia zadanie korkowej tablicy online. Zasada jest prosta – spodoba Ci się jakieś zdjęcie w sieci lub masz zdjęcie fajnego produktu – przypinasz je na swoją tablicę w wersji online. I gdzie tu funkcja społecznościowa? Otóż możesz też śledzić tablice innych użytkowników i tam szukać inspiracji. Każdy użytkownik może mieć kilka tablic o różnej tematyce np. “inspiracje”, “chcę to mieć!” itp.

Od czego zacząć?

Podobnie jak na Facebooku, Twiterze itp., musisz zacząć od założenia konta. Pamiętaj, że będzie to profil Twojego sklepu, użyj więc logo jako zdjęcia profilowego i umieść nazwę sklepu w nazwie konta.

Jak połączyć Pinterest z moim sklepem?

Potrzebne będą 3 wtyczki – tzw. buttony.

Jako pierwszą możesz zainstalować wtyczkę „Pin it”, która zostanie dodana w Twojej przeglądarce i za jej pomocą będziesz mógł przypinać zdjęcia na swoich tablicach, gdy tylko jakieś zdjęcie spodoba Ci się w czasie surfowania po sieci lub gdy będziesz chciał dodać jeden ze swoich produktów do Pinterest.

Druga wtyczka to przycisk typu „śledź nas na…” dodana do Twojej strony, sklepu lub bloga – podobna do tej, której używasz, aby zachęcić klientów od odwiedzenia fanpage’a Twojego sklepu na Facebooku. Jest kilka rodzajów widżetów, możesz je przejrzeć i dowolnie dostosować do swojej strony. Następnie pobierz wygenerowany kod HTML i dodaj do sklepu Shoplo.

Trzecia wtyczka spełnia funkcję podobną do pierwszej i również nazywa się „Pin it” – różnica jest taka, że dodajesz ją na strony produktów w sklepie, aby Twoi klienci mogli podzielić się z innymi użytkownikami Pinterest zdjęciem  produktu, który im się spodobał.

Proste, prawda? Teraz będzie jeszcze łatwiej i ciekawiej 🙂

Krok drugi: budowanie imperium ecommerce za pomocą Pinterest

Pozwiedzaj profile innych biznesów na Pinterest i zobacz, na jakiej zasadzie tworzone są ich tablice. W poszukiwaniu inspiracji możesz zajrzeć np. na profil Pop Cosmo , Etsy  lub Korneli Stalewicz Pieniak.

Wyselekcjonuj najlepsze produkty ze swojego sklepu, a następnie zastanów się,  jakie tablice możesz w ich ramach stworzyć. Które produkty będą najlepsze? Te, które najlepiej prezentują się wizualnie i są unikalne, te, na temat których najczęściej słyszysz komplementy od klientów oraz te, na widok których Twoi znajomi wzdychają, że właśnie czegoś takiego potrzebują. Ponadto,  swoje tablice możesz uzupełniać zdjęciami produktów znalezionymi na Pinterest lub w sieci. Pewnie sobie myślisz: “mam dodawać zdjęcia innych producentów?!”  Tak, zgadza się 🙂 Pinterest to nie witryna sklepowa Twojej marki, tylko najbardziej spersonalizowany kanał społecznościowy, który ma pozwalać wyrazić indywidualną osobowość i inspirować – a w ten sposób będzie to prostsze.

Teraz możesz zaprosić swoich fanów z innych kanałów społecznościowych, aby zobaczyli Twój Profil. Warto również zachęcić do wizyty znajomych i rodzinę. Jest duże prawdopodobieństwo, że to, co podoba się Tobie, spodoba się również im i zechcą podzielić się tym na ich tablicach Pinterest.

Krok trzeci: niekończąca się opowieść

Podobnie jak w przypadku innych kanałów social media, tu także kluczowa jest systematyczność. Pamiętaj, aby regularnie dostarczać świeże inspiracje. Możesz zacząć śledzić osoby lub poszczególne tablice, które najbardziej przypadły Ci do gustu. Co jakiś czas warto dodać nową tablicę np. związaną z nadchodzącymi świętami.

A na koniec, kilka rad:

  • duże zdjęcia dobrej jakości to podstawa na Pinterest
  • zadbaj, aby pod zdjęciami Twoich produktów znalazły się ceny – możesz je podać w opisie produktu ręcznie lub skorzystać z płatnej opcji Pinterest Business i dodać meta tagi do Twojej strony, które będą zaciągały szczegółowe informacje jak cena, skład produktu itp.
  • śledź, które pinezki są najpopularniejsze (najwięcej osób przypięło je do swoich tablic) i staraj się dodawać podobne zdjęcia
  • dbaj, aby Twoje tablice odzwierciedlały Twój styl; dobrym pomysłem jest stworzenie tablicy tylko o Tobie, i dodanie zdjęcia np. swojego pupila w zabawnej sytuacji, ulubionego miejsca na wakacje, oczka wodnego, które sam wykopałeś itp. W ten sposób Twój kanał zyska wymiar personalny
  • fałsz i próby spamowania Pinterest jak największą ilością Twoich produktów zostaną szybko zdemaskowane i zostawią złe wrażenie
  • daj się wciągnąć Pinterest i sam zostań jego aktywnym użytkownikiem lub… oddaj prowadzenie profilu w inne ręce, ponieważ trudno będzie Ci ukryć, że nie robisz tego „od serca”
Średnia 4.3 (9 głosów)
[Głosów:9    Średnia:4.3/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.