Content marketing to strategia marketingowa opierająca się na dostarczaniu treści do Twoich klientów na tematy, które mogą ich zainteresować lub mogą być dla nich pomocne. Pewnie  prowadzisz Facebooka swojego sklepu lub przygotowujesz newsletter dla swoich klientów. Tym samym realizujesz zadania z zakresu content marketingu. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć zarządzać treściami, aby zwiększyć sprzedaż lub usystematyzować Twoje dotychczasowe działania.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i zapoznaj się z materiałami, które zainspirują Cię do zmian w wyglądzie swojego sklepu!

Zacznij od przygotowania planu – tabelki na dłuższy okres (np. rok), w którym umieścisz takie kolumny jak:

Tytuł: np. E-book dla przyszłych mam: wyprawka dla noworodka

Kanał: newsletter, okienko pop-up

Tematyka: Jak zgromadzić wyprawkę dla noworodka

Forma: e-book

Częstotliwość: jednorazowo

Ogólna konwencja: Forma maksymalnie uproszczonego poradnika + wypowiedzi eksperckie

Pożądane działania: przekierowanie ruchu do poszczególnych kart produktów

Linki: tutaj dodawaj linki-inspiracje, linki do danych, które możesz wykorzystać czy do stron ekspertów, których chcesz zaprosić

Następnie możesz przejść do przygotowania kolejnej tabelki, w której będziesz krótko opisywać, jakich efektów się spodziewasz oraz jakie cele udało Ci się osiągnąć. Dzięki temu będziesz łatwo mógł wyciągnąć wnioski, które działania są skuteczne, a które wymagają modyfikacji. W tej tabelce zamieść takie kolumny, jak:

Cele treści: np. zwiększenie ruchu na fanpage’u sklepu

Wpływ na biznes/ co wpłynęło?: zwiększenie ruchu w sklepie

Inspiracja/ wzór: https://www.facebook.com/shoplocom

Wyniki 1 kwartał: 670 fanów

Wyniki 2 kwartał: 1200 fanów

Wyniki 3 kwartał: ….

Wyniki 4 kwartał: ….

Teraz, gdy już wiesz, jak przygotować strategię content marketingu, warto zapoznać się z najpopularniejszymi rodzajami treści, które możesz wykorzystywać w swoim planie:

  • Blog: jeśli czytasz ten post, to znaczy, że nasz content marketing działa  🙂 Dzięki treściom na blogu, możesz pokazać swoim klientom, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie, ale także możesz lepiej „wypozycjonować” swoją stronę w wyszukiwarkach (nowe algorytmy Google’a nastawione są właśnie na dobrej jakości, unikalne treści). Dzięki komentarzom pod postami, możesz lepiej poznać swoich czytelników i wejść z nimi w dyskusję. Blog możesz również wykorzystać w kontaktach B2B i np. zaproponować promocję na blogu producentowi w zamian za rabaty.
  • E-book: typowo eksperckie treści, najczęściej w formie poradnika. Przy tej formie warto poprosić o wypowiedzi innych znanych Ci ekspertów, aby e-book był jak najbardziej obiektywny. Oczywiście to Ty jesteś jego autorem, więc możesz delikatnie (naprawdę delikatnie 🙂 ) przemycić informacje o swoich produktach lub marce.
  • Facebook: pamiętaj, że choć Facebook nazwał swoją stronę z postami „tablicą”, Ty powinieneś raczej traktować go jako ławkę pod blokiem, na której możesz podzielić się plotkami z sąsiadką, czy dowiedzieć się, że administracja planuje odświeżenie elewacji. Generalnie chodzi o interakcję 😉 Doceniaj graficzne formy przekazu – często obrazek z lekką informacją na temat Twoich klientów, może wywołać więcej reakcji, niż konkurs w poście z atrakcyjnymi nagrodami.
  • Youtube: o tym jak stworzyć pierwszy film i o czym powinieneś przygotowywać filmy możesz przeczytać w artykule: Jak promować sklep internetowy wykorzystując Youtube

Pamiętaj, że im bardziej unikalny content stworzysz, tym bardziej spodoba się on Twoim klientom i robotom Google’a 🙂 Więc, pomysłowości!

Średnia 2.5 (4 głosów)
[Głosów:4    Średnia:2.5/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.