Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

Jak przygotować pierwszy film?

Popraw fryzurę i znajdź kamerę. Do nakręcenia filmu wcale nie potrzebujesz drogiego sprzętu – większość aparatów lustrzanek świetnie się sprawdzi w tym zadaniu. Jako temat pierwszego filmu wybierz kilka najczęściej zadawanych Ci pytań przez klientów, np.:

  • jaki jest czas dostarczenia paczki
  • jak pakujesz swoje produkty
  • jakie są opcje płatności w Twoim sklepie

Pierwszy kontakt z kamerą może być stresujący. O tych rzeczach będziesz mógł natomiast swobodnie opowiedzieć oraz, co ważniejsze, taki film możesz dołączać w mailowych odpowiedziach do klientów. Dzięki temu, zaoszczędzisz czas i zyskasz ich zaufanie. Bądź przy tym konkretny – filmy poniżej 2 min są najczęściej oglądane na YouTubie.

Na początku nie staraj się produkować wiralowych filmów, które dwukrotnie obiegną świat nim zdążysz następnego dnia wstać z łóżka. Takie produkcje zostaw sobie na później 🙂

Dobrym pomysłem jest także przygotowanie filmów na podstawie FAQ czyli listy najczęściej zadawanych pytań na twojej stronie.

Załóż kanał na Youtubie

Masz już gotowy film? Teraz możesz zrobić popcorn i zaprosić sąsiadów na seans. A gdy ochłoniesz, załóż kanał na Youtubie. To tam będziesz publikować swoje filmy. Aby kanał wyglądał profesjonalnie, zwróć uwagę na poniższe elementy:

  • nazwę kanału (dobrze, żeby to była nazwa sklepu, a nie „SweetPinki_90”)
  • zdjęcie profilowe – tutaj dodaj logo.

Możesz również przygotować zwiastun czyli film, który będzie wyświetlany automatycznie, gdy ktoś wejdzie na Twój kanał. Nie jest to jednak konieczne – możesz też wykorzystać do tego najlepszy ze swoich filmów. Jeśli zdecydujesz się na zwiastun, dobrze jest w nim zebrać najciekawsze momenty z wszystkich Twoich filmów.

Na kanale zadbaj również o kategoryzowanie filmów – podziel materiały na „recenzje produktów”, „tutoriale”, filmy „o firmie” itd.

Promuj swój film

Czyli jak dać o swojej produkcji usłyszeć w Hollywood. Najpierw, zadbaj o szczegóły, dzięki którym roboty Google’a będą wiedziały, o czym jest twój film. Dodając film na swój kanał, zwróć uwagę na:

  • tytuł filmu – potraktuj go jako nagłówek wiadomości. Ważne, aby jednoznacznie mówił, o czym jest film i był przyjazny dla SEO
  • opis filmu: skup się na 2ch pierwszych zdaniach, bo tylko one są widoczne dla oglądających. Dobrze, aby znalazł się tam link do Twojego sklepu lub strony firmowej oraz kluczowe frazy
  • tagi: są bardzo ważne, więc ich nie pomijaj. Zastanów się, po jakich frazach użytkownicy mogą na Youtubie wyszukiwać informacje, które zawarłeś w filmie
  • adnotacje: wykorzystuj je do nawigowania po twoim kanale (np. „Przejdź do drugiego poradnika”) lub do zdobycia nowych subskrybentów (np. „Subskrybuj kanał YouTube”)

A teraz…chwal się filmami gdzie możesz. Dziel się materiałami video w innych kanałach social media: na Facebooku, Twiterze, Linkedin itd. Możesz również dodać link do kanału do swojej stopki w mailu. Co więcej, recenzje produktów możesz wykorzystać na kartach produktów w e-sklepie,  tutoriale przydadzą się, aby zainteresować odbiorców newslettera, a filmy o historii marki dobrze sprawdzą się na blogu firmowym.

Podsumowanie

Teraz jesteś gotowy, aby zostać nową gwiazdą YouTuba! Pamiętaj, nie zrażaj się problemami przy produkcji pierwszego video – każdy kolejny będzie miał lepszą jakość. Praktyka, regularność (i charyzma Leonardo Di Caprio) to klucz do podboju YouTuba w branży ecommerce. Powodzenia!

Średnia 3.7 (3 głosów)
[Głosów:3    Średnia:3.7/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.