Real Time Marketing - jak robić to dobrze?

Maciej Orłowski
Maciej Orłowski
November 1, 2017
Real Time Marketing - jak robić to dobrze?

Real Time Marketing to jedno z tych narzędzi, które potrafi przynieść wielkie korzyści wizerunkowe Twojej marce, ale tylko i wyłącznie w momencie, kiedy wykorzystane jest w sposób właściwy. Co to znaczy? Przy wgłębianiu się w RTM musisz zwrócić szczególną uwagę na 3 konkretne aspekty: wybór odpowiedniego wydarzenia, które aktualnie ma miejsce, pomysł na typ działań z nim związanych oraz szybkość egzekucji zaplanowanych akcji.

Aby pomóc Ci w dobrze zrozumieć, na czym polegają działania marketingowe w 'real time', prezentujemy 7 przypadków, w których marki trafiły w przysłowiową "dziesiątkę"!

Snickers i incydent z Mistrzostw Świata 2014

Najgłośniejszym incydentem tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii okazał się wybryk jednego z urugwajskich piłkarzy - Luisa Suareza. Zawodnik w pewnym momencie ugryzł włoskiego gracza, co, rzecz jasna, nie mogło umknąć kamerom. Marka Snickers oryginalnie wykorzystała rzadko spotykany incydent i, jak widać powyżej, wywołała wielkie zaangażowanie na Twitterze.

Linie Westjet i świąteczny cud

Od 250 pasażerów linii lotniczych Westjet zebrano życzenia świąteczne, a dzięki 175 wolontariuszom udało się wszystkie je spełnić, dostarczając zamówione prezenty na docelowe lotniska. Video do tej pory zebrało ponad 36 milionów wyświetleń, co tylko udowadnia, że skuteczne działania RTM mają viralowy potencjał.

Red Bull ożywia Facebooka

Red Bull ożywia Facebooka

Bardzo sprytnym zagraniem marketingowym popisał się włoski oddział Red Bulla, który chwilę po tym, jak platforma Facebook przestała działać (a dzieje się to przecież baaardzo rzadko), umieścił wpis na Twitterze, który przedstawia 'dodawanie skrzydeł' amerykańskiej platformie.

NASA śledzi Oscary

Nasa

Oscary to zawsze łakomy kąsek, jeśli chodzi o działania marketingowe w czasie rzeczywistym. Jak widać po powyższym przykładzie - branża, w której działasz, wcale nie musi Cię ograniczać - liczy się pomysł!

Po takim finale trzeba napić się piwa

bb

Ludzie oglądają swoje ulubione produkcje, po czym wchodzą do kanałów social media i dyskutują o tym, co nimi właśnie wstrząsnęło w ostatnio obejrzanym epizodzie. Idealnym przykładem jest marka Miller Lite, która skutecznie zaangażowała użytkowników na Twitterze po finałowym i dość szokującym odcinku serialu Breaking Bad.

Oreo wygrywa reklamowe Super Bowl

oreo

Oreo to idealny przykład, który pokazuje, że wcześniejsze przygotowanie różnych wariantów kreacji może się opłacić. Co więcej, w tym wypadku wysiłek marki został doceniony Grand Prix w kategorii Cyber Lions w Cannes. W czasie finału Super Bowl nastąpiła półgodzinna awaria zasilania, podczas której stadion pogrążył się w ciemnościach. Oreo włączyło się do gry ze wcześniej przygotowaną kreacją i zgarnęło całą pulę - prawie 16 tysięcy retweetów i 6,5 tysiąca 'ulubionych'.

Telefon dla Emilki - akcja LG

lg-infografika

10 letnia Emilka gubi swój telefon LG. Na terenie Poznania ręcznie wywiesza ogłoszenia o zgubie, a po kilku dniach trafia ono na Facebooka. Na reakcje marki LG długo nie trzeba czekać. We współpracy z agencją Hypermedia Isobar, marka przekazuje Emilce nowy telefon LG, a reakcja w mediach to oczywiście same pochwały. Powyższe dane mówią same za siebie.Wpis ten, oprócz dostarczenia inspiracji do własnych działań RTM, ma na celu zachęcić Cie do monitorowania mediów i śledzenia tego, co aktualnie dzieje się na świecie. Sprawne reagowanie na niezaplanowane wydarzenia może mocno ocieplić wizerunek Twojej marki, co w przyszłości przełoży się na wyższą sprzedaż.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.