Jak zainstalować piksel Facebooka i efektywnie wykorzystywać go w remarketingu

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
April 3, 2022
Jak zainstalować piksel Facebooka i efektywnie wykorzystywać go w remarketingu

Wprowadzenie piksela Facebooka spowodowało spore zamieszanie w branży e-commerce, ale dało jej też wiele nowych możliwości. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest piksel FB i jak z niego korzystać.

Piksel Facebooka – co to takiego?

Piksel Facebooka (Facebook pixel) to funkcja kryjąca w sobie wiele możliwości ważnych w sklepach internetowych. Dzięki niej możesz monitorować konwersję oraz kierować działania do niestandardowych grup odbiorców. Piksel FB pozwala też mierzyć działania, optymalizować oraz budować grupy odbiorców na potrzeby przeprowadzanych kampanii reklamowych bez potrzeby korzystania z dodatkowych rozwiązań np. w postaci piksela konwersji.

Przykładowo, do tej pory optymalizacja działań pod kątem konwersji w sklepie online oraz korzystanie z remarketingu Facebooka wymagała dodania do strony dwóch oddzielnych kodów. Teraz wszystkie możliwości są dostępne za pomocą jednej funkcji.

Co ciekawe, w połowie 2016 roku piksele konwersji oraz niestandardowych odbiorców zostały całkiem wyłączone, przez co wszystkie osoby korzystające z tych możliwości musiały zmienić je na piksel Facebooka.

Zobacz też, jak wykorzystać Facebooka do promocji sklepu internetowego

Jak zainstalować piksel Facebooka na stronie?

Aby zacząć korzystać z tej funkcjonalności, musisz najpierw utworzyć swój piksel FB. Możesz to zrobić w Menedżerze Reklam w zakładce Narzędzia → Piksele → Piksel Facebooka. Pamiętaj, że do jednego konta reklamowego możesz utworzyć tylko jeden piksel. Oczywiście nie oznacza to, że będzie on przypisany wyłącznie do jednego rodzaju aktywności reklamowej – możesz w pełni dostosowywać go do swoich potrzeb.

Po nadaniu pikselowi nazwy możesz dodać swój kod na stronie www. Jeżeli korzystasz z pomocy specjalisty, wystarczy, że udostępnisz mu kod bezpośrednio z Facebooka po podaniu jego adresu e-mail. Jeśli natomiast sam zarządzasz swoim sklepem internetowym, musisz wybrać opcję „Zainstaluj kod ręcznie” i wykonać kilka dodatkowych kroków.

Facebook przeprowadzi Cię przez proces. Najpierw dowiesz się, w którym miejscu strony należy wkleić kod piksela. Następnie otrzymasz kod. W kolejnym kroku domyślnie ustawiona jest opcja automatycznego dopasowywania informacji. Chodzi o dane, które część klientów już wcześniej udostępniła Twojej firmie i na których może opierać się remarketing Facebooka. W ostatnim kroku możesz sprawdzić, czy Twój piksel Facebooka działa prawidłowo.

Co najpierw musisz zrobić na stronie swojego sklepu? Skopiuj wygenerowany kod i wklej go do kodu każdej podstrony witryny. W pliku z kodem strony (możesz edytować go np. w notatniku) w sekcji „head” między znacznikiem otwierającym a zamykającym dodaj skopiowany kod piksela FB.

Następnie zapisz zmiany i ponownie wgraj plik na serwer. Jeżeli mimo wszystko piksel nie będzie aktywny, skorzystaj z narzędzia Facebook Pixel Helper, które znajdziesz w FAQ Facebooka. Z podobnej pomocy skorzystaj, by dowiedzieć się też, jak usunąć piksel Facebooka ze strony.

Jak wykorzystać piksel Facebooka?

Jak już wiesz, piksel Facebooka łączy w sobie funkcjonalności piksela konwersji oraz piksela niestandardowych odbiorców. W pierwszym przypadku możesz monitorować dowolną konwersję, którą wybierzesz: zakupy, zapis do newslettera i podobne akcje.

Na podstawie danych w Menadżerze Reklam jesteś w stanie ocenić, które z ustawionych reklam działają najlepiej, a które nie przynoszą satysfakcjonujących efektów. Wykorzystanie piksela FB pod tym kątem przyniesie Ci wiele ciekawych informacji oraz pozytywnie wpłynie na planowanie budżetu marketingowego związanego z aktywnością na Facebooku.

W drugim przypadku piksel FB będzie wybierał na podstawie ustalonych przez Ciebie kryteriów zoptymalizowaną grupę docelową do Twoich działań. Co więcej, poprzez remarketing Facebook będzie docierał do osób, które odwiedziły stronę Twojego sklepu internetowego.

Podsumowując, piksel Facebooka to bardzo ciekawe narzędzie, które przy odpowiednim wykorzystaniu dostarcza bardzo ciekawych danych analitycznych, pozwala na lepsze planowanie działalności reklamowej oraz przynosi lepsze efekty związane z docieraniem do Twojej grupy docelowej.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.