O czym powinieneś pamiętać promując swój biznes w TV?

Marta Mikos
Marta Mikos
March 26, 2017
O czym powinieneś pamiętać promując swój biznes w TV?

Zaproszenie do udzielenia wywiadu telewizyjnego jest niewątpliwie dużym sukcesem, również dlatego, że wystąpienie przed kamerą daje ogromne możliwości promowania Twojego biznesu. Wykorzystaj tę okazję, aby jak najlepiej zaprezentować swoją firmę i produkty, które oferujesz. Dzięki naszym wskazówkom skutecznie przyciągniesz uwagę widzów i zostaniesz zapamiętany przez potencjalnych klientów.

Jak zachować się przed kamerą

W rozmowie z dziennikarzem zachowuj się naturalnie. O swoim biznesie wiesz przecież wszystko, więc swobodnie odpowiesz na każde pytanie. Ewentualną tremę, która może się pojawić przed występem w telewizji, wykorzystaj na swoją korzyść i traktuj jako pozytywną motywację. Pamiętaj o mowie ciała, która jest tak samo ważna jak treść wypowiedzi. Postaraj się zachować wyprostowaną sylwetkę, dzięki której poczujesz się pewniej i tak też będziesz postrzegany. Nie bój się gestykulować. Twoje gesty powinny być spokojne i płynne - nadadzą one wyrazistości Twojej wypowiedzi, ale nie rozproszą uwagi widzów. Zwróć uwagę na mimikę - uśmiechaj się, aby wywrzeć pozytywne wrażenie. Z dziennikarzem utrzymuj kontakt wzrokowy.

Przygotuj się do wywiadu

Przemyśl co i w jaki sposób chcesz o marce i o sobie samym opowiedzieć. Dziennikarz najprawdopodobniej zapyta Cię o Twoje wykształcenie (“Czy bez wykształcenia artystycznego można projektować ubrania?”), początki tworzenia firmy (“Co było inspiracją do rozpoczęcia tego biznesu?”), o sam proces produkcji (“Skąd pozyskujecie materiały?”). Mogą również paść pytania o to kim są Twoi klienci (“Do kogo skierowane są Państwa meble?”), o problemy, z jakimi spotkałeś się przy zakładaniu firmy (“Jakie można napotkać bariery podczas tworzenia własnego biznesu?”) oraz wreszcie o ceny Twoich produktów (“Ile kosztuje sukienka?”). Jeśli produkty, które sprzedajesz są droższe niż u konkurencji, w odpowiedzi na ostatnie z wymienionych pytań wyjaśnij spokojnie dlaczego (np. ze względu wyjątkowe materiały, niepowtarzalny design, czy ręczne wykonanie). Ważne, aby Twój przekaz był spójny i wyrażał ideę, wokół której powstała Twoja firma.

Pozwól się zapamiętać i daj się znaleźć

Telewizja daje możliwość dotarcia do szerokiego grona widzów. Spośród nich część może stać się klientami Twojego biznesu. Aby tak się stało, w trakcie wywiadu używaj nazwy swojej firmy i podaj adres sklepu internetowego. Powtarzając je parokrotnie, zwiększysz ruch na swojej stronie, tym samym zwiększy się ilość dokonanych zakupów, a równocześnie zbudujesz świadomość marki. Stwórz kampanię Adwords, aby ułatwić odnalezienie Twojego sklepu w wyszukiwarce. Jako słowa kluczowe ustaw nazwę firmy oraz nazwiska osób, które wystąpiły w programie. Możesz również spróbować wykorzystać do kampanii Adwords tytuł programu w którym będziesz gościem. Jeśli na swojej stronie posiadasz zakładkę “Media o nas” zamieść tam link do wywiadu.

Powiedz, czym się wyróżniasz

Opowiedz nie tylko o produktach, które oferujesz, ale także o koncepcie marki, o tym dlaczego i dla kogo została ona stworzona. Pamiętaj o wszelkich detalach i cechach, które sprawiają, że Twoje produkty są jedyne w swoim rodzaju. Być może korzystasz z nietypowych materiałów, tworzysz małe serie lub proces produkcji wyróżnia się na tle konkurencji? Nie bądź skromny, mów z dumą o wszystkim, co stanowi element tożsamości marki. Jeśli masz taką możliwość, przynieś do studia nagraniowego swoje produkty. Widzowie będą mieli szansę zobaczenia ich “prawie na żywo”, a Tobie będzie zdecydowanie łatwiej o nich mówić.

Zobacz wywiady telewizyjne osób, które posiadają swój sklep w Shoplo!

Sprawdź jak poradziły sobie projektanki marki Szyjemy Sukienki. Tak o swojej firmie Lamps & co opowiadała Anna Nawrot. Kliknij, aby obejrzeć.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.