#love #selfie #followme #fashion to obecnie jedne z najpopularniejszych hasztagów, którymi użytkownicy Instagrama oznaczają swoje zdjęcia. Hasztagi – czyli symbol „#”-  mają za zadanie opisywać, co znajduje się na zdjęciach, tak, aby inni użytkownicy mogli z łatwością wyszukać zdjęcia, które ich interesują. Poniżej znajdziecie kilka rad, jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie m.in. wykorzystując hasztagi.

3 rzeczy, które Instagram lubi najbardziej

Prawie każdy popularny serwis społecznościowy ma określone funkcje oraz jest skierowany do konkretnych odbiorców. Instagram nastawiony jest na przekaz wizualny oraz nieformalne tematy, które ujawniają rąbka tajemnicy z życia prywatnego. Pytanie, gdzie jest tutaj miejsce dla promocji marek? Otóż Instagram jest portalem, na którym firma może podkreślić swoją indywidualność i odróżnić swój styl od konkurencji. Oto kilka najważniejszych rzeczy, które warto wziąć pod uwagę budując świadomość marki na Instagramie:

  • Wrzucanie zdjęć z backstage’u, czyli pokazywanie tego, czego nie widać w oficjalnych materiałach promujących markę np. zdjęcia z procesu produkcji produktów, które sprzedajemy lub wyjazdu służbowego w celu poszukiwania materiałów do nowej kolekcji itp. Takie zdjęcia często są ciekawsze i dużo bardziej wiarygodne, niż „ugłaskane” zdjęcia przygotowane przez fotografa na naszą oficjalną stronę.
  • Śledzenie najpopularniejszych „kategorii” na Instagramie, czyli to co nazywamy #hasztagami np. #beautiful #friends #food #style. Na web.stagram.com znajdziecie aktualizowaną listę tego co najpopularniejsze.

Oto lista TOP10 tagów (stan na dzień: 24.03.2016):

  1. #love – 937 761 276 postów.
  2. #instagood – 496 535 471 postów.
  3. #photooftheday – 360 890 183 postów.
  4. #tbt – 349 364 293 postów.
  5. #cute – 341 044 360 postów.
  6. #me – 332 861 840 postów.
  7. #beautiful – 328 145 729 postów.
  8. #happy – 323 604 862 postów.
  9. #followme –  322 398 516 postów.
  10. #follow – 315 888 861 postów.
  • Wyszukiwanie i śledzenie osób lub marek, które są najpopularniejsze na Instagramie. Warto przyglądać się ich poczynaniom i kreatywnie przekładać na działania promocyjne naszej marki.

Tutaj znajduje się lista najpopularniejszych marek na Instagramie.

Zrzut ekranu 2014-06-11 o 14.04.04

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

  • Warto więcej uwagi poświęcić na sposób tagowania zdjęć, bowiem nie tylko ważne jest użycie najpopularniejszych hasztagów, ale również to, aby zawrzeć w nich jak najwięcej informacji. Dobrą metodą jest oznaczanie zdjęć słowami, które kojarzą się z marką np. #hipsterfashion #menfashion #menstyle #menswear #instafashion. Następnie, opiszmy kategorię produktu, np. #menshoes #shoes #leathershoes i miejsce, gdzie są dostępne lub gdzie zostało zrobione zdjęcie: #Warsaw #warsawhipster #warsawfashion #warsawbloggers. Nie martw się, że hasztagów jest za dużo. W tym przypadku minimalizm nie jest wskazany.
  • Poza tym, bądź aktywnym użytkownikiem. Dodawanie kolejnych zdjęć i liczenie nowych obserwujących to niezbyt przebiegła strategia. Instagram rządzi się prawami serwisów społecznościowych, czyli najważniejsza jest tutaj interakcja pomiędzy użytkownikami. Użytkownicy odwiedzają Instagram kilka razy dziennie, aby sprawdzić nowe notyfikacje. Twoim zadaniem jest sprawienie, aby tych notyfikacji mieli jak najwięcej. Możliwe interakcje: śledzenie użytkownika, polubienie zdjęcia oraz skomentowanie zdjęcia.

Nieformalny test na profilu marki X pokazał, jaką reakcję wywołują nasze akcje:

  • Śledzenie użytkownika: 14% osób odpowiedziało śledzeniem tego profilu.
  • Śledzenie + polubienie: 22% osób odpowiedziało śledzeniem tego profilu.
  • Śledzenie + polubienie + komentarz pod zdjęciem: 34% osób odpowiedziało śledzeniem tego profilu.

Jak więc widzisz, im bardziej się zaangażujesz, tym większa szansa na interakcję z drugiej strony.

Podsumowanie

Aby zdobyć jak największą liczbę obserwujących na Instagramie możemy testować różne strategie i obserwować efekt naszych starań, pamiętajmy jednak, że to praca na „żywym organizmie”,  więc nigdy nie mamy pewności, czy nasza koncepcja się sprawdzi. Warto jednak próbować, ponieważ jak pokazują ostatnie badania, 44% ruchu na stronach e-commerce pochodzi właśnie z social media.

Średnia 3.9 (523 głosów)
[Głosów:523    Średnia:3.9/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.