Darmowe szablony logo. Jak stworzyć własne logo firmy?


Gdy zakładasz konto w jakimkolwiek serwisie społecznościowym, wrzucasz tam też swoje zdjęcie profilowe, by Twoi znajomi wiedzieli, że to Ty. Logo jest właśnie takim profilowym twojej firmy – to po nim klienci będą rozpoznawać Twoją markę i produkty. Dlatego jeśli zaczynasz własny biznes i planujesz otwarcie sklepu internetowego, koniecznie zadbaj też o dobre, łatwe do zapamiętania i rozpoznania logo firmy.
Czym jest logo? To inaczej znak rozpoznawczy marki, produktu lub usługi. Składa się z 3 elementów (chociaż nie wszystkie muszą być wykorzystywane): sygnetu, logotypu i sloganu. Sygnet to po prostu znak graficzny, logotyp to znak typograficzny (tekst, nazwa firmy), a slogan – krótkie hasło reklamowe.
Co wyróżnia dobre logo firmy?
Mniej znaczy więcej – to powiedzenie powinno być mottem każdego, kto zabiera się za tworzenie własnego logo. Często chcielibyśmy zawrzeć w jednym znaku całą historię firmy, jej misję i charakter, ale czy to dobry pomysł? Niekoniecznie. Odbiorcy tylko skanują wzrokiem treści i obrazy, na każdy element poświęcają ledwo kilka sekund. Dlatego im więcej w logo firmy szczegółów, tym mniej ich zauważą, a jeszcze mniej zapamiętają.
Proste logo będzie nie tylko łatwiejsze do skojarzenia z marką, ale też lepiej będzie się wpisywało w różne rozmiary i materiały promocyjne. Poza tym minimalizm jest zawsze w modzie. Gradienty, cienie, skomplikowane kompozycje są kuszące, ale mogą okazać się bardzo problematyczne. Pamiętaj więc, by tworzony przez Ciebie znak dało się później przekształcić na płaską, jednokolorową wersję.
I tu pojawia się kolejny wyznacznik dobrego logo firmy – ponadczasowość. Nie podążaj na siłę za trendami, bo te szybko się dezaktualizują. Postaw na logo, które łatwo będzie „odświeżyć”. Jednocześnie Twoje logo powinno być też oryginalne, by nie zginęło w tłumie. Staraj się nie powielać popularnych motywów czy znanych logo wielkich marek, a kopii ocierających się niemal o plagiat unikaj jak ognia.
Tworzenie loga - o czym pamiętać?
Nawet najładniejsze i najprostsze logo nie przyniesie właściwych efektów, jeśli nie będzie dostosowane do marki, którą reprezentuje. Czy bank ze znakiem firmowym w odcieniach różu i sloganem zapisanym fontem Comic Sans wzbudzi Twoje zaufanie? Raczej poczujesz, że coś się tu nie zgadza. Podobnie, sklep internetowy z zabawkami dla dzieci z logo w ciemnych, poważnych kolorach może się wydać podejrzany.
W takim razie jak stworzyć własne logo zgodne z wartościami i specyfiką marki? Przede wszystkim poznaj swoich klientów i rynek, na którym chcesz działać. Poczytaj też o psychologii kolorów – dowiesz się dzięki temu, jakie barwy najlepiej pasują do Twojej branży. Warto też zapoznać się podstawami typografii, by do logo firmy dobrać odpowiedni font.
Jak wykorzystać szablony logo?
Oczywiście najlepiej tworzenie loga powierzyć doświadczonemu grafikowi lub agencji specjalizującej się w temacie i znającej sekrety komunikacji wizualnej. Takie rozwiązanie ma jednak pewien minus – jest kosztowne. Ale nawet jeśli dopiero startujesz z własnym biznesem i masz niewielki kapitał, możesz stworzyć logo firmy o własnych siłach, wykorzystując do tego np. darmowe szablony logo.
Na rynku dostępnych jest wiele tego typu rozwiązań. Jednym z najpopularniejszych jest bezpłatny kreator logo Canva. Znajdziesz w nim gotowe szablony logo z możliwością edycji kolorów, fontów i rozmiarów. W Canvie stworzysz także darmowe grafiki.
Inny darmowy kreator logo cieszący się powodzeniem udostępnia Looka. W tym narzędziu możesz też dodatkowo zaprojektować od razu inne formaty (np. wizytówki firmowe czy szablony na social media). Ciekawe bezpłatne szablony logo znajdziesz również na Visme.
A skoro o szablonach mowa, możesz wykorzystać je też do budowy własnego sklepu internetowego. Zobacz, jak to zrobić.
przeczytaj także
What’s a Rich Text element?
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
Static and dynamic content editing
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
How to customize formatting for each rich text
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.