Trudno jest zapamiętać odpowiednie wymiary grafik na Facebooku, których używamy promując swoją markę. Przygotowaliśmy dla Was małą ściągawkę z wymiarami tych najczęściej wykorzystywanych. Warto ją mieć zawsze pod ręką projektując nowe grafiki! 

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

1. Grafika do postu: 800 x 800 pikseli

800x800

Wstawiając grafikę o takich wymiarach mamy pewność, że nasz post będzie doskonale widoczny w gąszczu innych, które pojawiają się w news feed klientów- fanów naszego fanpage’a. Dobrze zadbać o to, by grafika była kolorowa, lub przyciągała uwagę kontrastującymi detalami.

2. Grafika do linku: 470 x 246 pikseli lub 484 x 252 pikseli

link

Czasami zdjęcie, które “zaciąga się” do wstawianego przez nas linku z różnych przyczyn nie odpowiada naszym wymaganiom. Może być zbyt małe, niezwiązane z tematem lub zwyczajnie nie przyciąga wystarczająco uwagi. Rozwiązaniem jest stworzenie własnej grafiki, z dowolnie dobranymi elementami, które mogą sugerować kliknięcie w link.

3. Zdjęcie w tle: 851 x 315 pikseli, zdjęcie profilowe: 160 x 160 pikseli

cover_fb

źródło: https://www.facebook.com/help/125379114252045

Projektując zdjęcie w tle pamiętaj jednak o obszarze, który zostanie zakryty przez zdjęcie profilowe, nazwę fan page oraz buttony. Warto mieć to na uwadzę, szczególnie jeśli umieszczamy na nim logo naszej firmy lub napis.

4. Reklama w news feed: 1200 x 628 pikseli

reklama

Grafiki wykorzystywane do reklam rządzą się swoimi prawami. Wymiary, które najlepiej się sprawdzą to 1200 x 628 pikseli. Tworząc taką grafikę należy jednak pamiętać, aby dostosować ją do wymagań Facebook’a. Tekst nie może zajmować więcej niż 20% jej powierzchni. Pomocne może być narzędzie siatki, które podpowie nam, czy nie przekroczyliśmy limitu. Choć Facebook i tak lubi czasem płatać figle pod tym względem. 🙂

5. Reklama po prawej stronie: 254 x 133 pikseli

right

Grafika, którą przygotowaliśmy do reklamy w news feed nie zawsze będzie dobrze wyglądać wyświetlana po prawej stronie. Jeśli decydujemy się na wyświetlanie właśnie po prawej stronie warto dostosować jej wymiary.

Przy okazji: zapraszamy na nasz fanpage na Facebooku 🙂

Średnia 2.8 (5 głosów)
[Głosów:5    Średnia:2.8/5]