Trudno jest zapamiętać odpowiednie wymiary grafik na Facebooku, których używamy promując swoją markę. Przygotowaliśmy dla Was małą ściągawkę z wymiarami tych najczęściej wykorzystywanych. Warto ją mieć zawsze pod ręką projektując nowe grafiki! 

1. Grafika do postu: 800 x 800 pikseli, 900 x 900 pikseli lub 1200 x 1200 pikseli

800x800

Wstawiając grafikę o takich wymiarach mamy pewność, że nasz post będzie doskonale widoczny w gąszczu innych, które pojawiają się w news feed klientów- fanów naszego fanpage’a. Dobrze zadbać o to, by grafika była kolorowa, lub przyciągała uwagę kontrastującymi detalami.

2. Grafika do linku: 1200 x 628 pikseli

link

Czasami zdjęcie, które “zaciąga się” do wstawianego przez nas linku z różnych przyczyn nie odpowiada naszym wymaganiom. Może być zbyt małe, niezwiązane z tematem lub zwyczajnie nie przyciąga wystarczająco uwagi. Rozwiązaniem jest stworzenie własnej grafiki, z dowolnie dobranymi elementami, które mogą sugerować kliknięcie w link.

3. Zdjęcie w tle: 820 x 312 pikseli (w smartfonach 640 x 360 pikseli), zdjęcie profilowe: 170 x 170 pikseli

cover_fb

Z doświadczenia wielu osób najlepiej sprawdza się plik o wyższej rozdzielczości (np.900 x 900 px albo 800 x 800 px), dzięki której zdjęcie profilowe wygląda dobrze także po jego wyświetleniu w pełnym rozmiarze. 3Projektując zdjęcie w tle pamiętaj jednak o obszarze, który zostanie zakryty przez zdjęcie profilowe, nazwę fan page oraz buttony. Warto mieć to na uwadzę, szczególnie jeśli umieszczamy na nim logo naszej firmy lub napis.

4. Reklama w news feed: 1200 x 628 pikseli lub 1200 x 1200 pikseli

reklama

Grafiki wykorzystywane do reklam rządzą się swoimi prawami. Wymiary, które najlepiej się sprawdzą to 1200 x 628 pikseli. Tworząc taką grafikę należy jednak pamiętać, aby dostosować ją do wymagań Facebook’a. Tekst nie może zajmować więcej niż 20% jej powierzchni. Pomocne może być narzędzie siatki, które podpowie nam, czy nie przekroczyliśmy limitu. Choć Facebook i tak lubi czasem płatać figle pod tym względem. 🙂

5. Facebook Stories/Instagram Stories – 900 x 1600 pikseli

6. Zdjęcie pionowe: 640 x 960 pikseli

Grafika w rozmiarze 640 x 960 pikseli wygląda szczególnie dobrze w aplikacji na telefonach mobilnych, ponieważ wypełnia całą przestrzeń na przy przeglądaniu Facebooka i skupia najwięcej uwagi.

7. Posty wideo: propocje 16:9, 9:16 lub w wymiarze 1080 x 1080 pikseli

8. Grafika do karuzeli: 1080 x 1080 pikseli

9. Zdjęcie w tle w grupie: 1640 x 1080 pikseli

Przy okazji: zapraszamy na nasz fanpage na Facebooku 🙂

Średnia 3.9 (11 głosów)
[Głosów:11    Średnia:3.9/5]