Słowa kluczowe to nie tylko pozycjonowanie – zadbaj o treści swoich ofert

Anna Garwolinska
Anna Garwolinska
April 20, 2017
Słowa kluczowe to nie tylko pozycjonowanie – zadbaj o treści swoich ofert

Zapewne nieraz słyszałeś o słowach kluczowych. Najczęściej pojawiają się w kontekście promocji Twojej strony w wyszukiwarkach. Jedną ze składowych tej promocji jest pozycjonowanie, a bardzo ważną składową pozycjonowania – atrakcyjne treści na stronie. Połącz więc słowa kluczowe, których szukają internauci z opisami produktów lub artykułami na Twoim firmowym blogu.

W wielu sklepach na stronach produktów można znaleźć domyślne, suche opisy producentów, a przecież już 4 lata temu Google wydał zmianę algorytmu, która premiuje oryginalne i wartościowe treści. Dla wyszukiwarki najważniejszy jest człowiek i jego satysfakcja z zaprezentowanych mu wyników. To dlatego warto dołożyć starań, aby Twoja strona rozwiewała wątpliwości internautów i aby u Ciebie mogli znaleźć interesujące ich informacje. Pamiętaj, że im wyższa jest jakość prezentowanych tekstów czy opisów, tym chętniej strona będzie odwiedzana i tym wyższą może uzyskać pozycję. Unikaj jednak nagromadzenia słów kluczy, a w zamian za to twórz opisy, które brzmią naturalnie i dostarczą wiedzy na temat oferowanego produktu czy usługi.Jeśli brakuje Ci inspiracji, przeanalizuj strony konkurencji. Zobacz jak wyglądają strony produktowe dla tego samego asortymentu u innych sprzedawców. Zastanów się, jak możesz wyróżnić się na ich tle. Kolejnym dobrym krokiem będzie umożliwienie Twoim klientom pozostawienia komentarza - dzięki temu internauci szukający opinii na temat konkretnych produktów mogą trafić do Twojego sklepu. Jeśli nie chcesz sam budować takiej bazy informacji, skorzystaj z gotowych rozwiązań zajmujących się zbieraniem recenzji, takich jak np. Opineo. Ponadto, jeśli oprócz standardowej oferty zdecydujesz się prowadzić bloga i publikować artykuły, nie zapominaj o umieszczeniu pod wpisami ikonek społecznościowych. W dzisiejszych czasach ludzie lubią dzielić się znalezionymi promocjami lub przydatnymi informacjami za pomocą Facebooka czy Twittera. Dzięki takim zabiegom zyskasz kolejne źródło ruchu na stronie i kto wie, może nowych klientów.Nadal najważniejszym czynnikiem przy dokonywaniu decyzji zakupowej jest cena. Pamiętaj jednak, że im dokładniejszy jest opis Twoich produktów, tym większa szansa, że klient dokona zakupu właśnie u Ciebie. Gdy kupujemy przez internet nie możemy dotknąć towaru, ani ocenić jego wielkości. Dlatego tak istotne (oprócz zdjęć) są opisy uwzględniające kolor, rozmiar (wielkość) czy materiał, z jakiego został wykonany produkt. Świadomy klient oczekuje rzetelnych informacji i chce być pewien, że zakup spełni jego oczekiwania. Nie oznacza to jednak, że nie warto wspomnieć o korzyściach, jakie niesie za sobą wybór danego produktu. W zależności od tego, co sprzedajesz, zastanów się jak przekonać swojego klienta, że dokonuje właściwej decyzji. Ważne jest jednak, aby zachować zdrowy rozsądek – bądź co bądź, każdego będą interesowały konkrety, a nie homeryckie porównania.Zabierając się do tworzenia opisów nie zapominaj o odpowiednim doborze słów. Dzięki ogólnie dostępnym narzędziom takim, jak SEMSTORM, możesz sprawdzić, jakich konkretnie fraz szukają internauci w wyszukiwarkach. Czy częściej pytają np. o letnią sukienkę, czy o sukienkę na lato. Z naszego punktu widzenia sens jest ten sam, jednak z punktu widzenia wyszukiwarki obie te frazy mogą w inny sposób pozycjonować Twoją stronę. Wybór odpowiednich słów pozwoli Ci na stworzenie opisów tak, aby internauci łatwiej mogli je odnaleźć. Obecnie większość konsumentów rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową właśnie od poszukiwań odpowiedzi w Google, a w dodatku głównie korzystają z wyników zgromadzonych na pierwszej stronie. Dlatego pozycja, na której znajduje się Twój sklep jest tak ważna. Nie zapominaj jednak, że na pierwszym miejscu musisz postawić swojego klienta, bo to on finalnie dokona decyzji o zakupie, a nie wyszukiwarka. Istotne jest, aby Twoje opisy i artykuły były naturalne i układały się w logiczną całość.Budując ofertę sklepu spróbuj postawić się na miejscu swojego klienta. Zadbaj o unikalne, ciekawe opisy towarów i uzupełnij swoją stronę o artykuły dotyczące branży, w której działasz albo twórz poradniki. W ten sposób zyskasz większe zaufanie zarówno klientów jak i wyszukiwarki.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.