Biznes online to specyficzny rynek, który w dużej mierze opiera się na zaufaniu. Najpierw trzeba je zdobyć, a później utrzymać przez cały proces zakupów. Poniżej znajdziesz łatwe w zastosowaniu wskazówki, które każdy właściciel sklepu może wprowadzić samodzielnie, od zaraz.

Materiał bonusowy: Pobierz naszą specjalną checklistę i dowiedz się, jak zoptymalizować każdy element Twojego sklepu internetowego!

Baza pierwsza: kiedy słyszą o Tobie po raz pierwszy

To moment, gdy klienci polegają na pierwszym wrażeniu, które na nich zrobisz. Jeśli będziesz wiedział, na co zwracają uwagę, będziesz również mógł w prosty sposób oczarować ich sobą i zachęcić do lepszego poznania. Skup się na takich kwestiach jak:

1. Liczba zrealizowanych zamówień/ wysłanych paczek

Możesz sam zdecydować czy będzie to orientacyjna liczba wszystkich zamówień zrealizowanych do tej pory, czy np. dzienna lub tygodniowa liczba wysyłanych paczek.

2. Godziny otwarcia serwisu klienta (biura obsługi klienta)

Czyli doprecyzowanie informacji, w jakich godzinach klient może uzyskać informacje na temat produktu lub serwisu w Twoim sklepie. Dzięki temu unikniesz sfrustrowanych klientów wydzwaniających od godziny 6 rano.

3. Numery telefonów i infolinii (zadbaj, żeby były to aktualne i działające numery)

4. Prosta domena z popularnym zakończeniem .com lub .pl

5. Potwierdzenie lub certyfikat, że jesteś rekomendowanym sklepem partnerskim danej marki.

6. Ty w mediach. Jeśli ktoś napisał o Twoim biznesie, udzielałeś wywiadu itp. –  pochwal się tym swoim klientom.

7. Jasno napisz, w jakich godzinach realizowane są zamówienia, i o której godzinie wysyłana jest ostatnia partia zamówień

8. Pokaż, jakie metody płatności są możliwe w Twoim sklepie

Baza druga: gdy klienci zapoznają się z produktami i z Twoim sklepem

Jeden etap za nami. Teraz klienci robią szczegółową wizytację, a Twoim zadaniem jest wypaść przed nimi jak najlepiej i uniknąć wpadek. Jeśli w sposób przemyślany oprowadzisz ich po sklepie, zwrócą uwagę na zalety, a niedociągnięcia pozostaną niezauważone.

1. Załóż bloga –  dzięki temu będziesz mógł edukować swoich klientów o produktach, które sprzedajesz oraz pokażesz, że jesteś ekspertem w tej dziedzinie.

2. Wykorzystuj zdjęcia produktów najlepszej jakości czyli takie, które sam lubisz oglądać.

3. Przedstaw swój zespół i osoby, które będą się kontaktować z klientami i odpowiadać za ich obsługę. Wykorzystaj prawdziwie zdjęcia Twoje i pracowników. Jeśli uda Ci się przekonać do uśmiechu, również warto go utrwalić 🙂

4. Oceny produktów –  najlepszy dowód dla klienta, że nie jest jedynym użytkownikiem sklepu.

5. Opinie i recenzje od innych klientów wraz ze zdjęciami tych osób, np. poprzez możliowści dodawania opinii do produktów za pomocą Facebooka. Na Shoplo udostępniamy Ci darmową aplikację do pozyskiwania opinii o produktach – Yotpo. Zainstalujesz ją tutaj

6. Zadbaj, aby dane kontaktowe były widoczne i przedstawione w przejrzysty sposób. Możesz je dodać w stopce każdej strony – to znacznie ułatwi dostęp do tych danych.

7. Nie zapomnij o regulaminie sklepu i warunkach zwrotów.

8. Live Chat czyli okienko, w którym klienci mogą zadać pytanie specjaliście na żywo. Przydaje się zwłaszcza w przypadku sklepów ze sprzętem specjalistycznym np. urządzeniami do rehabilitacji.

Baza trzecia: kiedy produkt trafi do koszyka

Już prawie Ci się udało – widzisz wyczekany napis „meta”, ale zachowaj zimną krew i nie daj się ponieść emocjom 😉 Ostatnie metry często bywają decydujące.

1. Uzyskaj certyfikat SSL –  to jasne potwierdzenie, że w Twoim sklepie można dokonać bezpiecznych zakupów.

2. Zadbaj, aby numer telefonu do sklepu był widoczny, w miarę możliwości, przez cały okres płatności oraz w mailach z potwierdzeniem zakupu.

3. Pokaż planowaną datę doręczenia, nie datę wysłania.

4. Pokaż informację, skąd produkt będzie wysłany. Pozwoli to zrozumieć np. dłuższy niż spodziewany czas doręczenia przesyłki.

5. Nie zapomnij pokazać na stronie identyfikatorów bezpieczeństwa np. McAfee Secure.

Meta, gratulujemy zdobycia trzeciej bazy!;)

Średnia 4.3 (3 głosów)
[Głosów:3    Średnia:4.3/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.