Podjęcie decyzji o założeniu sklepu online to pierwszy krok do własnego biznesu. W kolejnym często musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co będzie w sklepie do kupienia. I tutaj często zaczynają się kłopoty i zniechęcenie, ponieważ wydaje nam się, że w internecie można już kupić wszystko. W tym artykule znajdziecie 8 sprawdzonych metod, jak wybrać produkt, który będziecie sprzedawać w swoim e-sklepie.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, w jaki sposób sklep Lamps&Co osiągnął sukces!

1. Dostrzeż pomysły, które są najbardziej oczywiste

Jeśli wpadłeś na pomysł założenia sklepu internetowego, pewnie myślałeś już o jakieś dziedzinie np. czy będzie to sklep odzieżowy, czy ze spożywczymi produktami ekologicznymi. Teraz możesz uściślić swój pomysł. Czasami zdarza się, że nasi rodzice lub ktoś w rodzinie od lat prowadzi tradycyjny sklep. W takim przypadku zastanów się, czy nie warto unowocześnić tego biznesu i przenieść go do internetu. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz kontynuować rodzinną tradycję, a i samemu zaoszczędzić sobie wiele pracy.

2. Działaj lokalnie

Zastanów się, jakie biznesy dobrze sobie radzą w Twoim otoczeniu, przejrzyj lokalne gazety, porozmawiaj ze znajomymi z okolicy –  być może są usługi lub produkty, które są trudno dostępne. Pamiętaj, że coraz więcej usług przenosi się do internetu, możesz więc połączyć sprzedaż produktów z usługą wykonania na zamówienie lub z usługą dostarczenia do domu.

3. Google prawdę Ci powie

Użyj wyszukiwarek i narzędzi do wyszukiwania niszowych zapytań, aby znaleźć swoje miejsce w sieci. W Keyword Planerze możesz sprawdzić popularność zapytań. Takich narzędzi jest więcej, tutaj wyszukasz popularne frazy według krajów. Takie rozwiązanie wymaga dobrej wiedzy z zakresu SEO, abyś miał szansę przebić się ze swoim sklepem w wynikach organicznych.

4. Zostań influencerem i wykreuj swoją markę

Jeśli zdecydujesz się na popularne dziedziny np. moda lub wystrój wnętrz, warto postawić na swoją markę i odróżnić się od konkurencji. O tym jak zbudować silną markę, możesz przeczytać we wcześniejszym artykule. Budowanie własnej marki to rozwiązanie czasochłonne i często na efekty trzeba czekać dłużej, jeśli jednak dobrze czujesz się w social mediach, nie zastanawiaj się długo:)

5. Zostań pionierem innowacyjnych rozwiązań

Szukałeś jakiegoś produktu w sieci, ale nie udało Ci się znaleźć tego, czego szukasz? Rozmawiałeś z ludźmi, którzy potrzebują wyspecjalizowanych produktów, ale zakup jest kłopotliwy? Zrób szybkie rozeznanie i ustal, jakie jest zapotrzebowania na tego typu produkty – być może opłacalne będzie ich importowanie w hurtowej ilości lub postawienie na produkcję na własną rękę.

6. Zmonetyzuj swoją pasję

Ćwiczysz jogę i zorientowałeś się, jak trudno kupić dobre maty do ćwiczeń? Pasja i biznes to świetne połączenie. Kiedy sam jesteś jednym z konsumentów, będziesz mógł bez problemu wczuć się w potrzeby swoich klientów i zaproponować im profesjonalne rozwiązania. Poza tym obracasz się w kręgach swoich potencjalnych odbiorców, zatem z przekazem marketingowym będziesz mógł do nich dotrzeć najskuteczniejszą drogą – z bezpośrednią rekomendacją.

7. Patrz w przyszłość

Wybierając produkty do swojego przyszłego sklepu możesz również skupić się na znalezieniu produktów, które będą stawały się coraz popularniejsze np. w związku z rozwojem technologii, ze zmianą stylu życia naszych rodaków, czy z tendencjami społeczeństwa do starzenia się.

8. Zarabiaj na byciu ekspertem

Od lat pracujesz na etacie i jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Zastanów się, czy nie warto zacząć zarabiać na wiedzy na własny rachunek. Jeżeli na przykład jesteś trenerem fitness, możesz zacząć nagrywać profesjonalne programy treningowe i sprzedawać je wraz z akcesoriami do fitnessu. Ta metoda ma podobne zalety, co w przypadku połączenia biznesu i pasji – tzn. obracasz się w środowisku, do którego chcesz dotrzeć.

To tylko kilka metod z wielu, jak szukać pomysłów na swój wymarzony sklep online. Pamiętaj, że w sprzedaży w internecie zawsze jest miejsce na dobre pomysły, więc nie daj się zniechęcić uwagami malkontentów i realizuj swoje marzenia!:)

Średnia 4.1 (82 głosów)
[Głosów:82    Średnia:4.1/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.