Budowanie silnej marki w e-commerce to duże wyzwanie, ale też duże możliwości. Przedstawiamy  4 wskazówki, na których warto się skupić układając generalną koncepcję.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i zapoznaj się z materiałami, które zainspirują Cię do zmian w wyglądzie swojego sklepu!

1. Odkryj co jest dla Ciebie najważniejsze. Odpowiedz sobie na pytanie, w czym jesteś dobry, co jest Twoją pasją? Jaka jest Twoja nisza?

2. Wykreuj coś unikatowego dla Twoich odbiorców. Od samego początku zastanów się jakie wartości będę dla Ciebie kluczowe, stwórz dekalog swojej marki.

3. Komunikuj. Skup się na przekazywaniu najważniejszych wartości Twojej marki. Wykorzystuj do tego social media i znajomych.

4. Podtrzymuj zainteresowanie Twoją marką, nie daj o niej zapomnieć ani się nią znudzić.

Poradź sobie z zamieszaniem

Zacznij od przygotowania „check -listy” i wracaj do niej co pół roku, nawet gdy Twoja marka będzie już rozpoznawalna.

WIZJA

– co jest Twoim najważniejszym produktem/usługą?

– jakich produktów/usług nigdy nie chcesz oferować?

– co jest unikatowego dla Twojej marki?

– jak Twoi klienci opisaliby Twoją markę?

– gdzie Twój biznes będzie za 5 lat?

MISJA

– jakie są specyficzne potrzeby osób, do których adresowana jest Twoja marka?

– co Twoja marka robi, aby zaspokoić te potrzeby?

– jakie są kluczowe zasady Twojego biznesu, które mówią o podejściu do klienta?

– dlaczego klienci kupują właśnie od Ciebie, nie od Twojej konkurencji?

SEDNO

– gdy klienci korzystają z Twoich usług, jakie wrażenia i emocje im towarzyszą?

– gdyby Twoja marka była człowiekiem, jakie cechy charakteru byś jej przypisał?

OSOBOWOŚĆ

– lubisz dobrą zabawę?

– jesteś perfekcjonistą?

– stąpasz twardo po ziemi?

– masz poczucie humoru?

– jakie inne cechy Cię wyróżniają?

POZYCJA I WARTOŚĆ

– do kogo kierujesz swój przekaz? (jaki jest twój target? Scharakteryzuj swoją grupę docelową.)

– w jakiej branży usługi/produkty oferujesz?

– jaka jest obietnica Twojej marki? (zarówno ta materialna np. unikatowe ubrania, produkowane tylko w kilu egzemplarzach, jak i bazująca na emocjach np. podkreślenie własnej indywidualności i nietuzinkowego stylu)

– dlaczego Twój produkt jest inny od produktu konkurencji i dlaczego klienci mają wybrać właśnie Twoją markę?

Podsumowanie

Pomyśl sobie, że produkt lub usługa, którą oferujesz to prezent, a marka to opakowanie. Zatem, ważna jest zarówno forma podarowania prezentu, jak i to, co znajduje się wewnątrz. Każdy lubi być obdarowany dobrym prezentem w eleganckim opakowaniu. Twoi klienci również, w końcu za to płacą 😉

Średnia 5 (3 głosów)
[Głosów:3    Średnia:5/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.