Automatyczne zarządzanie cenami – korzyści

Automatyczne zarządzanie cenami odgrywa zatem kluczową rolę w przyciąganiu potencjalnych klientów, zwłaszcza w dobie wzmożonej konkurencji. 

Szybkie reagowanie na zmianę cen rynkowych umożliwia optymalizację współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży przy relatywnie niskich kosztach. Polski rynek sklepów internetowych charakteryzuje się niską elastycznością cenową. Oznacza to, że decydującym czynnikiem przy zakupie produktu w sieci wciąż pozostaje cena. 

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i sprawdź, jakie funkcjonalności powinna mieć nowoczesna platforma e-commerce!

Wojny cenowe między sprzedawcami a automatyczne zarządzanie cenami

Polscy konsumenci pierwszej kolejności kierują się ceną. Sklepy internetowe wiedząc to bardzo mocno rywalizują ze sobą o wysoką pozycję w porównywarkach internetowych. Intensywna rywalizacja widoczna jest również na popularnych marketplace’ach, np. Allegro. Sprzedawcy prowadzą ze sobą regularną wojnę cenową, aby pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania po najniższej cenie produktu. 

Jak zatem odnaleźć się na tak trudnym rynku, w którym zmiana ceny produktu o kilka groszy w krótkim czasie może zadecydować, od jakiego sprzedawcy klient zakupi produkt?

Automatyczne zarządzanie cenami – skuteczne narzędzia

Rozwiązaniem może być narzędzie, które:

  • w pełni automatycznie monitoruje zmiany cen na rynku,
  • modyfikuje ceny zdefiniowanych wcześniej produktów, dostosowując się do konkurencji.

Takim narzędziem jest aplikacja LivePrice, dedykowana zarówno właścicielom sklepów internetowych, jak również producentom i dystrybutorom. 

Dzięki LivePrice będziesz mógł na bieżąco monitorować zmiany cen na rynku, generować raporty, tworzyć analizy i automatycznie reagować na zmiany. Wszystko po to, aby być o krok przed konkurencją.

Zwiększ sprzedaż o 30% z LivePrice

Według badań przeprowadzonych przez naszych partnerów, wdrożenie narzędzia LivePrice przekłada się na realny wzrost zysków. Monitorowanie konkurencji i automatyzacja polityki cenowej przyczynia się do średnio 70% wzrostu ruchu na stronie oraz do nawet 30% wzrostu wolumenu sprzedaży. Implementacja systemu LivePrice jest skutecznym sposobem na zwiększenie efektywności działań marketingowych.

Funkcjonalności LivePrice 

Integracja aplikacji LivePrice z platformami e-commerce jest niezwykle prosta i intuicyjna. Narzędzie jest kompatybilne z większością popularnych framework’ów oraz dostosowane pod dedykowane CMSy. W razie potrzeby istnieje możliwość implementacji aplikacji pod systemy dropshippingowe i ERP. Po instalacji i wprowadzeniu odpowiedniego klucza API można rozpocząć pracę z systemem.

Główną funkcjonalnością aplikacji LivePrice jest monitorowanie cen wybranych produktów z własnego asortymentu w stosunku do konkurencji. System nieustannie pobiera dane, zestawiając ceny produktów z naszego sklepu internetowego z cenami dostępnymi w konkurencyjnych sklepach internetowych i porównywarkach cenowych. 

Narzędzie LivePrice umożliwia również generowanie rozmaitych raportów w wybranych formatach, tj. CSV, XML czy JSON, które mogą posłużyć do dalszych analiz. 

Aplikacja wypasażono także w system automatycznych powiadomień mailowych informujących o zmianie ceny konkretnego produktu lub działań podjętych przez wybrany sklep internetowy. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi.

Algorytmy optymalizacji cen produktów

Aplikacja LivePrice to jednak coś więcej niż tylko bierny monitoring. System wyposażony jest w automatyczny algorytm optymalizacji cen produktów. W zależności od wybranego scenariusza i w odpowiedzi na działania konkurencji, algorytm może dostosować cenę asortymentu. Celem jest utrzymanie go na pierwszej pozycji w wynikach porównywarki cenowej. 

W innym scenariuszu może dostosować cenę produktu do poziomu zadeklarowanego przez konkurenta. Narzędzie LivePrice pozwala w pełni zautomatyzować zarządzanie polityką cenową. Dodatkowo oszczędza mnóstwo czasu i energii, które można przeznaczyć na inne obszary działalności.

Aplikacja jest kompleksowym rozwiązaniem także dla firm, które prowadzą działalność na Allegro. Dzięki wbudowanej funkcjonalności śledzenia ofert konkurencji, możesz automatycznie modulować ceny produktów pod kątem zwiększenia wolumenu sprzedaży. 

Aby w pełni wykorzystać potencjał optymalizacji, system został również wyposażony w funkcjonalność pomijania własnych oferty, w tym również wystawionych z innych kont.

Promocja dla klientów Shoplo

W ramach współpracy z naszymi partnerami wszystkim klientom Shoplo oferujemy w prezencie 30 dni monitoringu LivePrice za darmo oraz 25% rabatu na kolejne 3 miesiące. Sprawdź Pakiet Korzyści Shoplo i przekonaj się o skuteczności narzędzia do automatyzacji – LivePrice.

Dowiedz się także:

Mateusz Wróbel

Mateusz Wróbel

Pracuję w LivePrice jako Head of Sales.