Automatyczne zarządzanie cenami w sklepie internetowym

Marta Mazurowska
Marta Mazurowska
March 30, 2020
Automatyczne zarządzanie cenami w sklepie internetowym

Automatyczne zarządzanie cenami - korzyści

Automatyczne zarządzanie cenami odgrywa zatem kluczową rolę w przyciąganiu potencjalnych klientów, zwłaszcza w dobie wzmożonej konkurencji. 

Szybkie reagowanie na zmianę cen rynkowych umożliwia optymalizację współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży przy relatywnie niskich kosztach. Polski rynek sklepów internetowych charakteryzuje się niską elastycznością cenową. Oznacza to, że decydującym czynnikiem przy zakupie produktu w sieci wciąż pozostaje cena. 

Wojny cenowe między sprzedawcami a automatyczne zarządzanie cenami

Polscy konsumenci pierwszej kolejności kierują się ceną. Sklepy internetowe wiedząc to bardzo mocno rywalizują ze sobą o wysoką pozycję w porównywarkach internetowych. Intensywna rywalizacja widoczna jest również na popularnych marketplace’ach, np. Allegro. Sprzedawcy prowadzą ze sobą regularną wojnę cenową, aby pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania po najniższej cenie produktu. 

Jak zatem odnaleźć się na tak trudnym rynku, w którym zmiana ceny produktu o kilka groszy w krótkim czasie może zadecydować, od jakiego sprzedawcy klient zakupi produkt?

Automatyczne zarządzanie cenami - skuteczne narzędzia

Rozwiązaniem może być narzędzie, które:

  • w pełni automatycznie monitoruje zmiany cen na rynku,
  • modyfikuje ceny zdefiniowanych wcześniej produktów, dostosowując się do konkurencji.

Zwiększ sprzedaż z LivePrice

Według badań przeprowadzonych przez naszych partnerów, wdrożenie narzędzia LivePrice przekłada się na realny wzrost zysków. Monitorowanie konkurencji i automatyzacja polityki cenowej przyczynia się do średnio 70% wzrostu ruchu na stronie oraz do nawet 30% wzrostu wolumenu sprzedaży. Implementacja systemu LivePrice jest skutecznym sposobem na zwiększenie efektywności działań marketingowych.

Funkcjonalności LivePrice 

Integracja aplikacji LivePrice z platformami e-commerce jest niezwykle prosta i intuicyjna. Narzędzie jest kompatybilne z większością popularnych framework’ów oraz dostosowane pod dedykowane CMSy. W razie potrzeby istnieje możliwość implementacji aplikacji pod systemy dropshippingowe i ERP. Po instalacji i wprowadzeniu odpowiedniego klucza API można rozpocząć pracę z systemem.

Główną funkcjonalnością aplikacji LivePrice jest monitorowanie cen wybranych produktów z własnego asortymentu w stosunku do konkurencji. System nieustannie pobiera dane, zestawiając ceny produktów z naszego sklepu internetowego z cenami dostępnymi w konkurencyjnych sklepach internetowych i porównywarkach cenowych. 

Narzędzie LivePrice umożliwia również generowanie rozmaitych raportów w wybranych formatach, tj. CSV, XML czy JSON, które mogą posłużyć do dalszych analiz. 

Aplikacja wypasażono także w system automatycznych powiadomień mailowych informujących o zmianie ceny konkretnego produktu lub działań podjętych przez wybrany sklep internetowy. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi.

Algorytmy optymalizacji cen produktów

Aplikacja LivePrice to jednak coś więcej niż tylko bierny monitoring. System wyposażony jest w automatyczny algorytm optymalizacji cen produktów. W zależności od wybranego scenariusza i w odpowiedzi na działania konkurencji, algorytm może dostosować cenę asortymentu. Celem jest utrzymanie go na pierwszej pozycji w wynikach porównywarki cenowej. 

W innym scenariuszu może dostosować cenę produktu do poziomu zadeklarowanego przez konkurenta. Narzędzie LivePrice pozwala w pełni zautomatyzować zarządzanie polityką cenową. Dodatkowo oszczędza mnóstwo czasu i energii, które można przeznaczyć na inne obszary działalności.

Aplikacja jest kompleksowym rozwiązaniem także dla firm, które prowadzą działalność na Allegro. Dzięki wbudowanej funkcjonalności śledzenia ofert konkurencji, możesz automatycznie modulować ceny produktów pod kątem zwiększenia wolumenu sprzedaży. 

Aby w pełni wykorzystać potencjał optymalizacji, system został  również wyposażony w funkcjonalność pomijania własnych oferty, w tym również wystawionych z innych kont.

Dowiedz się także:

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.