Praca z blogerami modowymi to obecnie właściwie jedna ze standardowych strategii promocyjnych w internecie. Razem z rosnącą popularnością tej grupy influencerów na rynku, rośnie również konkurencja marek walczących o ich względy. Jak w takim razie wyróżnić się spośród wszystkich ofert, które na co dzień otrzymują blogerzy?

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

1. Konkretny pomysł i zdefiniowany cel

Najważniejsze, to jeszcze przed nawiązaniem pierwszego kontaktu z blogerem, mieć konkretny pomysł na współpracę oraz zdefiniowany cel jaki chcemy osiągnąć. Niestety, żaden bloger nie będzie myślał za Ciebie, ani tworzył koncepcji promocji Twojej marki. Mechanizm jest banalnie prosty: im mniej wysiłku będzie musiał włożyć we współpracę, tym chętniej do niej przystąpi. Typowe sponsorowane linki czy banery reklamowe są skutecznie wykorzystywane w promocji i całkiem dobrze się sprawdzają. Czytelnicy są jednak coraz częściej wyczuleni na ten typ promocji i bardziej wiarygodnym źródłem jest dla nich bezpośrednia rekomendacja osoby, prowadzącej bloga.

2. Użycie produktu w stylizacji, w przepisie kulinarnym, wpisie lifestyle’owym, czy vlogu

To najbardziej oczywista i najprostsza metoda aby dotrzeć do czytelników danego bloga, niezależnie od tematyki. Blogerki modowe pod każdym wpisem dotyczącym stylizacji wypunktowują w jakich sklepach kupiły dany element. Bloger kulinarny chętnie wspomni gdzie kupić ciekawy składnik przepisu, szczególnie jeśli nie jest dostępny w tzw. osiedlowych sklepach czy supermarketach. Blogerzy lifestyle’owi umieszczą chętnie książkę, elementy wystroju wnętrz – właściwie wszystko co można przypisać pod lifestyle (a przypisać można naprawdę wiele). Pamiętaj również o vlogach umieszczanych na kanałach YouTube – niewątpliwą zaletą jest często ogromny zasięg oraz to, że dzięki dobremu doborowi tagów, filmik z Twoim produktem nigdy nie zginie. W każdym przypadku pamiętaj o umieszczenie linku do Twojego sklepu (najlepiej z odpowiednimi utm’ami – to jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło 🙂 ).

3. Z jakimi markami bloger już współpracuje?

To bardzo ważne, aby Twój produkt zgadzał się ze stylem blogera, z którym chcesz nawiązać współpracę. Po pierwsze, nie zawsze będzie on chciał promować swoim nazwiskiem produkt, który kompletnie do niej/niego nie pasuje, a po drugie, stylizacje są często planowane do przodu. Upewnij się, że np. Twoja bluzka ma szansę pojawienia się w stylizacji razem z markami, które są już wykorzystywane. Z Twojego punktu widzenia zgodność ze stylem jest równie ważna – im bardziej jest on dopasowany do Twojego brandu, tym celniej trafisz do odpowiedniej grupy odbiorców. Znajdź blogera, którego styl zgodny jest ze stylem Twojej marki. Jeśli znasz się na modzie (a zapewne tak jest), z łatwością ocenisz co dominuje na blogu: klasyka, boho, high fashion, czy np. vintage.

4. Stwórz swój własny Look Book lub video z blogerem

Jeśli niebawem pojawić się ma Twoja nowa kolekcja, postaraj się zaangażować blogerkę/blogera jako modela podczas sesji zdjęciowej. Wiadomo, im bardziej popularny tym lepiej. Bądź kreatywny w wymyślaniu “storyline”, a bloger chętniej włączy się do współpracy nad ciekawym projektem. Jego nietypowa aktywność z pewnością przyciągnie nowe grono potencjalnych klientów.

Przykład współpracy 2 blogerek modowych, Maffashion oraz Pani Ekscelencja z H&M:

5. Wydarzenia w offline w Twoim showroomie

Spotkanie w “realu” jest Twoją szansą na wywarcie dobrego wrażenia na zaproszonym blogerze. Jeśli korzysta on z Instagrama (a na pewno to robi) istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamieści on zdjęcia z wydarzenia, chwaląc się tym, gdzie został zaproszony. Blogerzy modowi uwielbiają być wybierani spośród tłumu i zapraszani na małe, najlepiej odrobinę ekskluzywne eventy. Bądź hojny i postaraj się, aby każdy z zaproszonych blogerów otrzymał prezent w ładnej torebce z logo Twojej marki. Im ciekawszy będzie to prezent tym większe prawdopodobieństwo, że po powrocie do domu zamieszczą zdjęcie na instagramie. Pamiętaj, aby już na zaproszeniu umieścić hashtag, którego używasz do promocji swojego sklepu lub eventu na Instagramie.

6. Nie tylko najbardziej znani blogerzy – celebryci

Wbrew pozorom, polski rynek blogowy nie jest zupełnie zmonopolizowany przez parę postaci, które pojawiają się w mediach oraz na portalach plotkarskich. Istnieje spora rzesza blogerów mniej lub bardziej niszowych, których zasięg naprawdę może Cię zaskoczyć. Poza tym potraktuj taką współpracę jako inwestycję – kto wie, być może któryś z nich stanie się celebrytą? 🙂 Jeśli oprócz sklepu internetowego posiadasz również sklep stacjonarny, wyszukaj lokalnych influencerów, którzy oprócz ruchu online, będą w stanie wygenerować również klientów w Twoim butiku stacjonarnym.

Przykład Bless the Mess, blogerek ze Śląska, które na swoim blogu opowiadają o lokalnej marce:

Zrzut ekranu 2015-01-28 o 02.54.18

Średnia 4.5 (20 głosów)
[Głosów:20    Średnia:4.5/5]