5 myśli, którym nie powinieneś ufać przy zakładaniu sklepu

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
June 2, 2017
5 myśli, którym nie powinieneś ufać przy zakładaniu sklepu

Prowadzenie sklepu internetowego to biznes jak każdy inny - przy jego zakładaniu również pojawiają się myśli, które mogą skutecznie wybić Ci z głowy pomysł rozpoczęcia sprzedaży w sieci lub od samego początku sprowadzić Cię na manowce. Przedstawiamy 5 najczęstszych myśli, których powinieneś natychmiast przestać słuchać.

1. Prowadzenie sklepu jest trudne

Tak, kiedyś może rzeczywiście tak było. Należało zadbać o każdy aspekt: od właściwego zabezpieczenia serwerów przez posiadanie programisty, który nanosiłby najdrobniejsze zmiany w sklepie po wynajęcie prawnika, który napisałby odpowiedni regulamin sklepu i zmieniałby go zgodnie z nowymi ustawami regulującymi działalność komercyjną w Internecie. Teraz wszystkie te zadania stoją po stronie platformy ecommerce, na której dany sklep funkcjonuje. Zakładając go nie musisz przejmować się tymi aspektami - większość zmian jesteś w stanie wdrożyć samodzielnie, a z tymi, które wymagają większej wiedzy, pomoże Ci dział supportu. Dodatkowo, obecnie nie musisz martwić się o skoordynowanie działań w Twoim sklepie. Podpięcie odpowiednich aplikacji do Twojego panelu daje Ci możliwość zarządzania marketingiem, sprzedażą i logistyką w jednym miejscu. Wszystko jest bardzo intuicyjne i przejrzyste, dzięki czemu obsługa interfejsu nie sprawi Ci żadnych problemów i ograniczy ryzyko popełnienia błędu do minimum.

Panel Shoplo
Panel Shoplo jest na tyle prosty i przejrzysty, że nie sprawi nikomu problemów w obsłudze.

2. Mam na tyle unikalny towar, że klienci sami się znajdą

To chyba najczęstsza myśl, która spowoduje, że osiądziesz na laurach. Moment zachwytu Twoim asortymentem zostanie bardzo szybko zweryfikowany przez realia rynku, dlatego jak najszybciej powinieneś zmienić swoje myślenie i przed oficjalnym rozpoczęciem działalności przygotować się na to, że prowadzenie sklepu na satysfakcjonującym poziomie wymaga działań marketingowych. Najlepiej zaplanować je jeszcze przez startem, aby być przygotowanym na późniejsze korekty. Jeżeli w tym momencie pojawia Ci się myśl: "ale przecież ja nie mam pojęcia o marketingu" - zobacz nasz ebook "100 sposobów na pierwszą sprzedaż".

3. Nie jestem przedsiębiorczy

To jedna z myśli, które towarzyszą dużej ilości osób planujących założyć swój własny biznes. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych mitów odnośnie prowadzenia własnej firmy jest to, że albo rodzisz się ze zdolnościami, które pozwolą Ci ją utrzymać, albo najlepiej w ogóle się za to nie zabierać. Takie stwierdzenie powinieneś włożyć jak najszybciej między bajki. Przedsiębiorczości można się nauczyć, ale istnieje na to tylko i wyłącznie jeden skuteczny sposób - praktyka. Jeżeli nie zaryzykujesz i nie przekroczysz pewnych ograniczeń, które sam tworzysz w swoim umyśle, niestety nigdy nie staniesz się przedsiębiorcą. Prowadzenie biznesu nie wymaga nadzwyczajnych zdolności, które dane są tylko nielicznym - jeżeli umiesz wyciągać wnioski ze swoich błędów, bardzo szybko nauczysz się jakie są dobre praktyki, a jakie działania lepiej sobie darować. Oczywiście warto przy tym sięgać po rady innych, książki oraz materiały dostępne w Internecie, jednak bez praktycznego zastosowania ich w rzeczywistości nie będą one tak bardzo wartościowe.

4. Mam zbyt niszowy pomysł

Jeżeli nie znalazłeś odpowiednika swojego sklepu w polskim Internecie nie powinieneś zniechęcać - to dodatkowy argument za tym, że powinieneś zacząć jak najszybciej. Oczywiście posiadanie niszowego pomysłu wiąże się z prowadzeniem dodatkowych działań, które wyedukują Twoich odbiorców. Dodatkowo, w trakcie przygotowań do rozpoczęcia działalności powinieneś bardzo dobrze poznać grupę docelową Twoich produktów oraz zaplanować optymalne działania marketingowe. Jeżeli zrobisz to w odpowiedni sposób, możesz spodziewać się prawdziwej eksplozji zamówień spowodowanej dostępnością w Polsce produktów, które wcześniej można było kupić jedynie zagranicą. Na platformie Shoplo posiadamy wiele przykładów sklepów, które były prekursorami swojej branży, a teraz notują stały wzrost sprzedaży oraz świetnie się rozwijają. Jednymi z nich są BeardShop oraz Lamps&Co.

BeardShop - jeden z przykładów niszowego sklepu, który odniósł ogromny sukces

5. Sklepów internetowych jest za dużo

Kolejna myśl, która jest traktowana serio przez wiele osób, które planują założyć swój sklep internetowy. Rynek ecommerce w Polsce jest dopiero na początku swojego wzrostu i przez najbliższe kilka lat możesz być spokojny, ponieważ jego wartość będzie stale rosła. Wystarczy spojrzeć na dane historyczne oraz prognozy. W 2009 roku polski rynek sprzedaży internetowej był warty 13 miliardów złotych, obecnie jest to już 33 mld, a w 2019 roku liczba ta będzie dwa razy większa. Sklepów internetowych będzie przybywać, a siła nabywcza polskich konsumentów będzie w stanie zapewnić utrzymanie oraz środki na rozwój znacznej części z nich.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.