Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie Twittera w ecommerce. To, która droga będzie dla Ciebie najlepsza, w dużej mierze zależy od profilu Twojej działalności. Niemniej jednak, w każdym przypadku sprawdzi się przemyślany sposób publikowania postów i wcześniej przygotowany plan, co chcemy opublikować.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

Oto kilka pomysłów na wykorzystanie Twittera w sprzedaży online

Zwiększenie sprzedaży

W tym wypadku powinieneś nastawić się na tzw. call to action, czyli proste komunikaty, które przekonają użytkownika do kliknięcia w dany link. Sprawdzą się tutaj wszelkiego rodzaju promocje, wyprzedaże i informacje o końcu kolekcji. Jako studium przypadku może posłużyć Ci profil Zappos.

Wsparcie klienta

Jeśli zaoferujesz klientom takie rozwiązanie, musisz mieć cały czas rękę na pulsie. Twoi klienci szybko zweryfikują, czy rzeczywiście tutaj mogą liczyć na pomoc. Takie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie w przypadku firm, które oferują usługi lub w sprzedaży produktów, gdzie doradztwo eksperta jest wyjątkowo ważne.

Ekspert

Możesz iść tą drogą jeśli walczycie, aby posiąść tytuł eksperta w danej branży. Na Twitterze specjaliści chętnie dzielą się swoją wiedzą, udostępniają ciekawe artykuły i przede wszystkim dyskutują między sobą.

Cenne źródło informacji

Możesz również wykorzystać Twittera jako kanał do dystrybucji dobrego contentu, który tworzysz. Jeśli prowadzisz bloga lub kanał na YouTubie, tutaj możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców ze swoimi treściami.

Zanim jednak przejdziesz to tworzenia strategii, zapoznaj się z krótkim poradnikiem wyjaśniającym podstawowe pojęcia:

Tweet

lub post. To podstawowy komunikat na Twitterze. Może zawierać maksymalnie 140 znaków. Jeśli napiszesz więcej, nadwyżka i tak nie będzie się wyświetlać.

Obserwowani

Liczba osób, których konta obserwujesz, przez co na stronie głównej widzisz ich posty.

Obserwujący

To liczba osób, która subskrybuje Twoją aktywność na tym serwisie.

Login

to Twoja nazwa konta – możesz publikować jako osoba prywatna lub profil firmowy. Na swoim profilu możesz ustawić jego wygląd, dodać zdjęcie profilowe, tło oraz podać link, na przykład do swojego sklepu.

Odpowiedz

Gdy ktoś zamieści post, możesz kliknąć w przycisk „odpowiedz” i zostawić swój komentarz pod tą wypowiedzią. Będzie ona widoczna dla wszystkich. Dialogi w postach są na Twitterze mile widziane.

Podaj dalej

Jeśli użyjesz tej funkcji, post, który Ci się spodobał, będzie cytowany na Twoim profilu, dzięki temu będą mogli się z nim zapoznać Twoi obserwatorzy.

A także z poradnikiem, jak tworzyć posty:

#hasztagi

używaj ich do oznaczania postów. Ułatwi to ich wyszukiwanie po tematach. Np. jeśli piszesz o strategii na Facebooka, dodaj hasztagi #ContentMarketing #Facebook

@małpa

w ten sposób oznaczaj konta, które cytujesz lub jeśli nawiązujesz do wypowiedzi tej osoby. Jeśli użyjesz tego symbolu, danemu użytkownikowi wyświetli się notyfikacja, że oznaczyłeś go w poście.

Short links

czyli skrócone linki. Używaj narzędzie do skracania linków np. http://goo.gl/ Pamiętaj, że masz tylko 140 znaków, więc każdy symbol się liczy.

Na zakończenie, nie zapominaj, że Twitter to portal społecznościowy. Twoim podstawowym zadaniem więc jest budowanie relacji z innymi użytkownikami. Jeśli nastawisz się wyłącznie na nadawanie komunikatów, efekt końcowy może być marny. Poświęć więc trochę czasu na zbudowanie strategii i kontakty, a prędzej czy później zobaczysz efekty!

Średnia 5 (1 głosów)
[Głosów:1    Średnia:5/5]
Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.