Stwórz opisy produktów, które same sprzedają

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
May 7, 2017
Stwórz opisy produktów, które same sprzedają

Ostatnio wszyscy powtarzają jedno: „klient kupuje wzrokiem”. Owszem, jest to prawda, jednak nie można zapominać, że opis produktu nadal jest bardzo ważnym elementem każdego sklepu internetowego. To właśnie ten krótki tekst ma przekonać niezdecydowanego. Jest to także pewien odpowienik sprzedawcy, który opowiada o danej rzeczy w tradycyjnym sklepie. Zobacz, jak konstruować opisy, które pomogą Ci sprzedawać Twoje produkty.

Przedstaw produkt

Krótko przedstaw produkt, który próbujesz sprzedawać. Opisz go w jednym zdaniu, tak aby idealnie zobrazować klientowi to, z czym do czynienia. Załóżmy, że sprzedajesz noże kuchenne. Zacznij od zdania:

„Nóż marki xxx wykonany z najwyższej jakości stali”.

Podkreśl unikalność

Twój produkt z pewnością posiada cechy, które odróżniają go od konkurencji. Nie muszą to być oczywiście supermoce, które swoją potęgą są w stanie radykalnie zmienić życie. Wystarczy, że Twój klient zrozumie, że to właśnie dzięki nim, dany produkt przyda mu się bardziej niż ten, który oglądał przed chwilą w konkurencyjnym sklepie.

„Dzięki użytym materiałom produkt można ostrzyć o dowolną twardą powierzchnię bez użycia specjalnych przyrządów.”

Pokaż zastosowanie w życiu codziennym

Jedna z podstawowych zasad, które znajdziesz w każdym poradniku dotyczącym tworzenia tekstów reklamowych. Nie ukrywajmy, produkty, które kupujemy są nam potrzebne do realizacji jakiegoś celu. Nieważne, czy mają komuś imponować, być przydatne, czy służyć nam przez lata. Zawsze chodzi o wykorzystanie ich w pewnym kontekście. W opisach produktu dawaj przykłady takiego wykorzystania. Załóżmy, że sprzedajesz noże kuchenne. Każdy z nich powinien zostać opisany w sposób, który pozwoli zwizualizować odbiorcy jego wykorzystanie np.

„Idealnie sprawdza się w krojeniu nawet najtwardszych warzyw i owoców”.

Dorzuć trochę emocji

Oczywiście Twoim zadaniem nie jest sprawić, aby Twój klient popłakał się przed monitorem lub oszalał z euforii. Skup się na emocjach, które wywoła użytkowanie danego przedmiotu.

„Dzięki niemu poczujesz radość z przygotowania nawet najprostszych posiłków.”

Użyj historii

Nie chodzi tu jednak o pisanie długiej historii, która zanudzi Twojego klienta. Ważne jest, aby pokazać, że dany produkt nie jest pierwszym lepszym nołnejmem, który użytkownik równie dobrze jest w stanie kupić na pobliskim bazarze. Przytoczenie np. daty powstania pierwszego modelu danej rzeczy opowiada Twojemu odbiorcę część opowieści, która się za nią kryje.

Noże marki xxx towarzyszą pasjonatom kuchni z całego świata od 1867 roku.

Mów prawdę

Nigdy, ale to nigdy, nie staraj się wmówić swojemu klientowi czegoś, co nie jest prawdą. Unikaj nadużyć i nie staraj się stworzyć z samochodu klasy średniej luksusowej limuzyny. Konsument nie jest głupi i doskonale widzi, co sprzedajesz. Nie ubarwiaj również funkcjonalności – nożem kuchennym nie wykarczujesz dżungli ani nie przetniesz drutu kolczastego.

Bądź konkretny

Nie lej wody i nie zamieszczaj w opisie produktu nieistotnych rzeczy. Liczą się fakty, które podajesz, czyli: funkcjonalność, odpowiedź na potrzebę oraz element historii, która zachęci do kupna. Nie zanudzaj klienta długim tekstem, skup się na rzeczach naprawdę istotnych – przecież Twój klient chce szybko zrobić zakupy, a nie wczytywać się w długie i nudne zlepki zdań zawierające opisy procesu produkcji, wrażeń na temat dotyku danego przedmiotu oraz drzewa genealogicznego jego projektanta.

Skup się na prostocie

To uwaga bardziej do formy graficznej, jednak nie sposób jej pominąć. Zapomnij o kolorowym wyróżnianiu najważniejszych elementów tekstu. Czerwone litery w słowie nowość to raczej przejaw braku gustu niż skuteczne zachęcenie klienta do kupienia danej rzeczy. Nie baw się także w tworzenie listy czy punktowanie cech szczególnych – uwierz nam, nie wygląda to dobrze.

Umieść tekst na jasnym tle

Jeżeli masz taką możliwość, umieść tekst na jasnym tle. Czyta się go wtedy zdecydowanie lepiej i nie męczy wzroku. Pamiętaj, że konsument nie wybacza i jeżeli zmęczy go samo patrzenie na dany tekst to nie żadnej siły, która zmusiłaby go do przeczytania.

[yasr_visitor_votes size="medium"]

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.