Konsument często odwleka decyzję o faktycznym zakupie, myśląc “a może to mi niepotrzebne” czy “jeszcze się zastanowię”. Warto jednak wykorzystać ten moment i ponownie skusić potencjalnego klienta do zakupu. Jak jednak dotrzeć do osób, które odwiedziły Twój sklep, a ostatecznie nie złożyły zamówienia?

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

Potęga retargetingu

Retargeting pozwala na ponowne “namierzanie” osób, które były zainteresowane Twoją ofertą. Zbierasz dane dotyczące odwiedzających sklep, a dzięki nim, reklamy retargetingowe wyświetlane są tym konkretnym osobom. Kampanie te są zwykle bardzo efektywne – masz pewność, że trafiasz do osób, które na pewno są zainteresowane danym produktem (czy też daną kategorią produktów, bądź marką). Istnieje naprawdę spora szansa, że klikną w Twoją reklamę i tym samym ponownie odwiedzą Twój sklep. Oczywiście mierzona efektywność będzie różna w zależności od wyglądu wizualnego reklamy, czy też jej tekstu. Ważne jest, aby testować i sprawdzać, co działa najlepiej. We wstępie artykułu pojawiło się stwierdzenie, że tylko 2% internautów przechodzi do płatności przy pierwszej wizycie na stronie. Jeżeli się dobrze postarasz, dzięki retargetingowi możesz sprawić, że także duża część z pozostałych 98% dokona u Ciebie zakupu.

Sieć reklamowa Google. Od czego zacząć?

Narzędzie AdWords pozwala Ci na wyświetlanie reklam w sieci reklamowej Google. Banery, które stworzysz będą więc wyświetlały się na stronach, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Mogą oni sprawdzać wiadomości, pogodę, a nawet przepisy kulinarne, podczas gdy Ty skutecznie rozproszysz ich uwagę swoją reklamą i zachęcisz do ponownego przejścia na stronę Twojego sklepu. Brzmi świetnie, jak jednak zacząć? Najważniejszym krokiem jest utworzenie własnej listy remarketingowej, na której znajdą się internauci, którzy już przynajmniej raz odwiedzili Twój sklep. W tym celu, zaloguj się na swoje konto AdWords. Wejdź w zakładkę “Udostępniane zasoby”, a następnie “Odbiorcy”. Po kliknięciu “Ustaw remarketing” otrzymasz tag, który musisz zamieścić na swojej stronie. W okienku, które się pojawi, podaj adres e-mail swój, lub osoby, która będzie dodawała tag, a Google prześle dokładną instrukcję. Tag musi znaleźć się na wszystkich stronach sklepu. Czasem można zaoszczędzić czas wklejając go do stopki, która jest niezmienna dla każdej strony sklepu.

Retargeting na Facebooku. Pierwsze kroki.

Z równym powodzeniem, jak w przypadku sieci Google’a, swoje reklamy możesz wyświetlać na Facebooku. Do wystartowania z taką kampanią utworzyć musisz własną listę remarketingową, skonfigurowaną specjalnie pod Facebooka. Wygląda to podobnie jak we wcześniej omawianym przypadku. Wejdź w menedżera reklam na Facebooku, następnie wybierz preferowany przez Ciebie cel reklamy. Zapewne będziesz chciał jak najwięcej osób zachęcić do powrotu na Twoją stronę. Wybierz zatem opcję “Skieruj użytkowników do Twojej witryny” , a następnie “Utwórz niestandardową grupę odbiorców”. Otrzymasz kod, który należy wkleić na strony Twojego sklepu. Korzystając z pakietu korzyści Shoplo otrzymasz 50 zł na kampanię reklamową na Facebooku.Tu uzyskasz więcej informacji.

Jak otrzymać najlepsze efekty kampanii?

Doskonałe rezultaty przynosi remarketing dynamiczny. Dzięki niemu, w zautomatyzowany sposób możemy wyświetlać spersonalizowane reklamy konkretnym osobom. Dzięki połączeniu swojego konta AdWords z Google Merchant Center otrzymujesz potężne narzędzie. Baner remarketingowy, oprócz sieci reklamowej, może być również wyświetlany na Facebooku.

null

źródło: http://www.eactive.pl/google-adwords/remarketing-w-adwords-czyli-wroc-do-mnie/

Załóżmy, że klient na Twojej stronie oglądał zimowe obuwie. Baner, który stworzysz (Ty lub Twój grafik), może przedstawiać informację o całej kategorii w postaci przypadkowego produktu, lub zwykłego napisu (“Tylko u nas, najlepsze zimowe obuwie”). Dzięki remarketingowi dynamicznemu otrzymujesz jednak możliwość wyświetlania konkretnego produktu osobie, która była nim zainteresowana na Twojej stronie. Tym samym, możesz spersonalizować przekaz i przypomnieć danemu internaucie, że w ofercie Twojego sklepu znajduje się produkt, który mu się podobał. Efektywność tego typu kampanii zaobserwujesz podczas analizy wskaźników takich jak CTR, czy po poziomie konwersji. Pamiętaj, że wszystko warto testować. Tworząc kampanię remarketingową stwórz różne warianty wizualne banerów – stosuj inne typy kolorystyki, animacje, czy teksty. Testuj i sprawdzaj, które działają najlepiej i z nich korzystaj w przyszłości.

Średnia 3 (2 głosów)
[Głosów:2    Średnia:3/5]

Pamiętaj też, że aby przeprowadzić kampanię remarketingową, nie potrzebujesz już specjalistycznej wiedzy oraz znajomości kilku platform reklamowych i graficznych. Dzięki aplikacji Meazy dostępnej w Shoplo App Store, uruchomisz swoją pierwszą kampanię w kilkanaście sekund i zaczniesz docierać do swoich klientów za pomocą spersonalizowanych banerów.