Internet wciąż się zmienia i rozwija. W związku z tym, użytkownicy korzystają z coraz bardziej zaawansowanych technologicznie narzędzi i posiadają coraz większą wiedzę na ich temat. Wraz z tym, nieustannie rozwija się także sama reklama internetowa. W ostatnich latach powstało wiele nowych rozwiązań mających na celu zwiększenie efektywności promocji w Internecie. Dzisiaj przedstawimy dwa z nich – remarketing i geotargetowanie.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i poznaj 100 sposobów na pierwszą sprzedaż w swoim sklepie!

Czym jest remarketing?

Remarketing to narzędzie służące do “śledzenia użytkowników” i wyświetlania reklam, którymi dany użytkownik może być szczególnie zainteresowany. Przykład działania remarketingu znasz pewnie z autopsji – z pewnością zdarzyło Ci się, że po wejściu na stronę wybranego sklepu internetowego momentalnie zaczęły atakować Cię reklamy danego serwisu. Jak wskazują statystyki, jest to bardzo skuteczne narzędzie, które generuje dużą liczbę sprzedaży w porównaniu do środków, które trzeba na nie przeznaczyć.

remarketing w sklepie internetowym

Czym jest geotargetowanie?

Inną skuteczną opcją jest geotargetowanie, czyli wyświetlanie reklamy tylko tym użytkownikom, którzy logują się z określonego rejonu geograficznego. Prowadzisz stacjonarny sklep ogrodniczy w Poznaniu? Płać za reklamę skierowaną wyłącznie na Wielkopolskę. Zajmujesz się przeprowadzkami na Mazurach? Po co więc płacić za kliknięcia użytkowników z Rzeszowa? Geotargetowanie znacznie ułatwia dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej poprzez wykluczenie Internautów z nieinteresujących nas regionów geograficznych.

geotargeting sklep internetowy

Oba narzędzia – retargeting oraz geotargetowanie, można stosować w kampaniach graficznych. Możesz je wypróbować uruchamiając reklamę obrazkową w modelu płatności CPC u naszego partnera AdTaily.  O tym, jak samodzielnie uruchamiać takie kampanie będziemy pisać w kolejnych wpisach. Zaglądajcie na naszego bloga!

Średnia 3.7 (3 głosów)
[Głosów:3    Średnia:3.7/5]
Agnieszka Lekszycka

Agnieszka Lekszycka

Od kilku lat związana z branżą ecommerce. Pracowała dla startupów w Polsce, Hiszpanii i Londynie - m.in. dla Shoplo, Booking.com oraz GoldenLine. Specjalizuje się w marketingu. Uwielbia podróżować i planuje odwiedzić wszystkie państwa na świecie!