Real Time Marketing to jedno z tych narzędzi, które potrafi przynieść wielkie korzyści wizerunkowe Twojej marce, ale tylko i wyłącznie w momencie, kiedy wykorzystane jest w sposób właściwy. Co to znaczy? Przy wgłębianiu się w RTM musisz zwrócić szczególną uwagę na 3 konkretne aspekty: wybór odpowiedniego wydarzenia, które aktualnie ma miejsce, pomysł na typ działań z nim związanych oraz szybkość egzekucji zaplanowanych akcji.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i zapoznaj się z materiałami, które zainspirują Cię do zmian w wyglądzie swojego sklepu!

Aby pomóc Ci w dobrze zrozumieć, na czym polegają działania marketingowe w ‘real time’, prezentujemy 7 przypadków, w których marki trafiły w przysłowiową “dziesiątkę”!

Snickers i incydent z Mistrzostw Świata 2014

Snickers Suarez

Najgłośniejszym incydentem tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii okazał się wybryk jednego z urugwajskich piłkarzy – Luisa Suareza. Zawodnik w pewnym momencie ugryzł włoskiego gracza, co, rzecz jasna, nie mogło umknąć kamerom. Marka Snickers oryginalnie wykorzystała rzadko spotykany incydent i, jak widać powyżej, wywołała wielkie zaangażowanie na Twitterze.

Linie Westjet i świąteczny cud

Od 250 pasażerów linii lotniczych Westjet zebrano życzenia świąteczne, a dzięki 175 wolontariuszom udało się wszystkie je spełnić, dostarczając zamówione prezenty na docelowe lotniska. Video do tej pory zebrało ponad 36 milionów wyświetleń, co tylko udowadnia, że skuteczne działania RTM mają viralowy potencjał.

Red Bull ożywia Facebooka

Red Bull ożywia Facebooka

Bardzo sprytnym zagraniem marketingowym popisał się włoski oddział Red Bulla, który chwilę po tym, jak platforma Facebook przestała działać (a dzieje się to przecież baaardzo rzadko), umieścił wpis na Twitterze, który przedstawia ‘dodawanie skrzydeł’ amerykańskiej platformie.

NASA śledzi Oscary

Nasa

Oscary to zawsze łakomy kąsek, jeśli chodzi o działania marketingowe w czasie rzeczywistym. Jak widać po powyższym przykładzie – branża, w której działasz, wcale nie musi Cię ograniczać – liczy się pomysł!

Po takim finale trzeba napić się piwa

bb

Ludzie oglądają swoje ulubione produkcje, po czym wchodzą do kanałów social media i dyskutują o tym, co nimi właśnie wstrząsnęło w ostatnio obejrzanym epizodzie. Idealnym przykładem jest marka Miller Lite, która skutecznie zaangażowała użytkowników na Twitterze po finałowym i dość szokującym odcinku serialu Breaking Bad.

Oreo wygrywa reklamowe Super Bowl

oreo

Oreo to idealny przykład, który pokazuje, że wcześniejsze przygotowanie różnych wariantów kreacji może się opłacić. Co więcej, w tym wypadku wysiłek marki został doceniony Grand Prix w kategorii Cyber Lions w Cannes. W czasie finału Super Bowl nastąpiła półgodzinna awaria zasilania, podczas której stadion pogrążył się w ciemnościach. Oreo włączyło się do gry ze wcześniej przygotowaną kreacją i zgarnęło całą pulę – prawie 16 tysięcy retweetów i 6,5 tysiąca ‘ulubionych’.

Telefon dla Emilki – akcja LG

lg-infografika

10 letnia Emilka gubi swój telefon LG. Na terenie Poznania ręcznie wywiesza ogłoszenia o zgubie, a po kilku dniach trafia ono na Facebooka. Na reakcje marki LG długo nie trzeba czekać. We współpracy z agencją Hypermedia Isobar, marka przekazuje Emilce nowy telefon LG, a reakcja w mediach to oczywiście same pochwały. Powyższe dane mówią same za siebie.

Wpis ten, oprócz dostarczenia inspiracji do własnych działań RTM, ma na celu zachęcić Cie do monitorowania mediów i śledzenia tego, co aktualnie dzieje się na świecie. Sprawne reagowanie na niezaplanowane wydarzenia może mocno ocieplić wizerunek Twojej marki, co w przyszłości przełoży się na wyższą sprzedaż.

Średnia 5 (1 głosów)
[Głosów:1    Średnia:5/5]
Maciej Orłowski

Maciej Orłowski

Maciej Orłowski - Zajmuje się Marketingiem w Shoplo. Na co dzień łączy pasję z pracą. Jest wielkim entuzjastą inbound marketingu i startupowych klimatów. Uzależniony do granic możliwości od festiwali i koncertów muzycznych. Współtworzy Akademię Ecommerce Shoplo.