Planując promocję swojego sklepu internetowego mamy dostęp do bogatej oferty kanałów komunikacji. Na pewno nie warto ograniczać się tylko do promocji w jednym z nich – każdy ma bowiem określoną specyfikację , target i zasięg. Czym są zatem kampanie typu display i czy warto planować działania w tym segmencie?

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

Display to reklama graficzna – nośnikami są banery reklamowe emitowane na serwisach internetowych . Mają różne rozmiary i wyświetlają się w różnych miejscach na stronach emisji. Jest to w zasadzie jedna z najstarszych form promocji online – i nadal należy do najbardziej popularnych sposobów komunikacji z potencjalnymi klientami.

Co daje nam tego typu reklama?

  • przede wszystkim jest to budowanie wizerunku firmy , takie narzędzia jak banery graficzne idealnie nadają się do promocji w zasadzie każdego produktu – a jeśli stawiamy na jednolitą linię wizerunkową skorelowaną z naszym Brandem to jest to jak najbardziej właściwy kanał komunikacji.
  • stymulowanie sprzedaży – takie modele jak np. CPC operują ogromnym zasięgiem i dają możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców , w dodatku w CPC istnieje możliwość optymalizacji kampanii pod sprzedaż – wystarczy implementacja specjalnego piksla śledzącego transakcje dokonane przez użytkowników przekierowanych na stronę przez kliknięcie w baner reklamowy.
  • wygodne modele rozliczeń – do najbardziej popularnych należą modele:

CPC – model w którym rozliczamy się za kliknięcia w banery reklamowe –  model efektywnościowy , płacimy tylko za przekierowania do naszej strony , w tym modelu kampanie osiągają bardzo duży zasięg odsłon – jest to zawsze wartość dodana dla reklamodawcy , w CPC istnieje też możliwość umieszczenia wielu banerów w różnych rozmiarach co dodatkowo zwiększa ilość odsłon kampanii.

Flat Fee – model dziennych emisji , jest to model bardzo prosty i wygodny – płacimy tylko za emisję według określonej stawki dziennej – rekomendowany na kampanie głównie wizerunkowe.

CPM model w którym rozliczamy się za każde tysiąc odsłon reklamy – idealnie nadaję się do kampanii których dobieramy poszczególne powierzchnie do emisji  naszych banerów, jest to model  bardzo dobrze optymalizowany i  łączy w sobie elementy wizerunkowe i skutecznościowe.

Jaki model wybrać?

  • jeśli planujemy kampanię w której celem jest dostarczenie dużego ruchu do strony i stymulowanie sprzedaży – najlepszym modelem będzie CPC.
  • jeśli zależy nam na wizerunku i stałej widoczności reklamy i doborze powierzchni to idealnym modelem będzie model dziennych emisji Flat Fee.
  • model CPM jest modelem idealnym do ogromnych kampanii, łączy w sobie optymalizacje i możliwości CPC oraz elementy wizerunkowe Flat Fee.

Jaki zasięg wybrać?

Nie zawsze sprawdza się idealnie dopasowany target – czasami warto podziałać szerzej  w celu przeskanowania sieci w poszukiwaniu użytkowników zainteresowanych produktem – przeważnie w modelu CPC  targetujemy do kategorii tematycznych  lub emitujemy kampanię na pełnym zasięgu sieci  – jeśli nasze produkty nie mają  skonkretyzowanej grupy docelowej  warto wziąć pod uwagę emisję na pełnym zasięgu sieci.

Jakie powinny wyglądać banery?

Banery powinny przede wszystkim być  wyraźne i estetyczne – powinny zawierać logotypy, zdjęcia wybranych produktów, claim reklamowy czyli hasło przyciągające uwagę użytkownika, ważnym elementem jest też przycisk Call To Action w postaci buttona „Sprawdź” lub „Zobacz”.

My w AdTaily rekomendujemy zawsze  bardziej kreacje statyczne – są  mniej inwazyjne niż banery animowane ,  według badań są dużo bardziej klikane i co za tym idzie – skuteczniejsze.

Warto całą kampanie przygotować dokładnie krok po kroku – warto także skorzystać z rekomendacji osoby która będzie obsługiwać emisję naszych reklam – czasami nie ma z góry sprawdzonych rozwiązań, które do każdego produktu zadziałają dokładnie tak samo dobrze. Warto wziąć pod uwagę pomysły także osoby która dobrze zna specyfikację sieci w której puszczamy emisję – np. które formaty warto emitować, co pokazać na kreacjach reklamowych, ile czasu ma trwać cała kampania.

Warto również śledzić nasze kolejne wpisy odnośnie reklamy online na Akademii Ecommerce Shoplo – zapraszamy!

Średnia 3.8 (6 głosów)
[Głosów:6    Średnia:3.8/5]

Marcin Krakowiak

Account Manager w AdTaily Network