Kampania typu display. Wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Marcin Krakowiak
Marcin Krakowiak
November 21, 2017
Kampania typu display. Wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Planując promocję swojego sklepu internetowego mamy dostęp do bogatej oferty kanałów komunikacji. Na pewno nie warto ograniczać się tylko do promocji w jednym z nich – każdy ma bowiem określoną specyfikację , target i zasięg. Czym są zatem kampanie typu display i czy warto planować działania w tym segmencie?

Display to reklama graficzna – nośnikami są banery reklamowe emitowane na serwisach internetowych . Mają różne rozmiary i wyświetlają się w różnych miejscach na stronach emisji. Jest to w zasadzie jedna z najstarszych form promocji online – i nadal należy do najbardziej popularnych sposobów komunikacji z potencjalnymi klientami.

Co daje nam tego typu reklama?

  • przede wszystkim jest to budowanie wizerunku firmy , takie narzędzia jak banery graficzne idealnie nadają się do promocji w zasadzie każdego produktu – a jeśli stawiamy na jednolitą linię wizerunkową skorelowaną z naszym Brandem to jest to jak najbardziej właściwy kanał komunikacji.
  • stymulowanie sprzedaży – takie modele jak np. CPC operują ogromnym zasięgiem i dają możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców , w dodatku w CPC istnieje możliwość optymalizacji kampanii pod sprzedaż – wystarczy implementacja specjalnego piksla śledzącego transakcje dokonane przez użytkowników przekierowanych na stronę przez kliknięcie w baner reklamowy.
  • wygodne modele rozliczeń - do najbardziej popularnych należą modele:

CPC – model w którym rozliczamy się za kliknięcia w banery reklamowe -  model efektywnościowy , płacimy tylko za przekierowania do naszej strony , w tym modelu kampanie osiągają bardzo duży zasięg odsłon – jest to zawsze wartość dodana dla reklamodawcy , w CPC istnieje też możliwość umieszczenia wielu banerów w różnych rozmiarach co dodatkowo zwiększa ilość odsłon kampanii.Flat Fee – model dziennych emisji , jest to model bardzo prosty i wygodny – płacimy tylko za emisję według określonej stawki dziennej – rekomendowany na kampanie głównie wizerunkowe.CPM – model w którym rozliczamy się za każde tysiąc odsłon reklamy – idealnie nadaję się do kampanii których dobieramy poszczególne powierzchnie do emisji  naszych banerów, jest to model  bardzo dobrze optymalizowany i  łączy w sobie elementy wizerunkowe i skutecznościowe.

Jaki model wybrać?

  • jeśli planujemy kampanię w której celem jest dostarczenie dużego ruchu do strony i stymulowanie sprzedaży – najlepszym modelem będzie CPC.
  • jeśli zależy nam na wizerunku i stałej widoczności reklamy i doborze powierzchni to idealnym modelem będzie model dziennych emisji Flat Fee.
  • model CPM jest modelem idealnym do ogromnych kampanii, łączy w sobie optymalizacje i możliwości CPC oraz elementy wizerunkowe Flat Fee.

Jaki zasięg wybrać?

Nie zawsze sprawdza się idealnie dopasowany target – czasami warto podziałać szerzej  w celu przeskanowania sieci w poszukiwaniu użytkowników zainteresowanych produktem – przeważnie w modelu CPC  targetujemy do kategorii tematycznych  lub emitujemy kampanię na pełnym zasięgu sieci  - jeśli nasze produkty nie mają  skonkretyzowanej grupy docelowej  warto wziąć pod uwagę emisję na pełnym zasięgu sieci.

Jakie powinny wyglądać banery?

Banery powinny przede wszystkim być  wyraźne i estetyczne – powinny zawierać logotypy, zdjęcia wybranych produktów, claim reklamowy czyli hasło przyciągające uwagę użytkownika, ważnym elementem jest też przycisk Call To Action w postaci buttona „Sprawdź” lub „Zobacz”.My w AdTaily rekomendujemy zawsze  bardziej kreacje statyczne – są  mniej inwazyjne niż banery animowane ,  według badań są dużo bardziej klikane i co za tym idzie – skuteczniejsze.Warto całą kampanie przygotować dokładnie krok po kroku – warto także skorzystać z rekomendacji osoby która będzie obsługiwać emisję naszych reklam – czasami nie ma z góry sprawdzonych rozwiązań, które do każdego produktu zadziałają dokładnie tak samo dobrze. Warto wziąć pod uwagę pomysły także osoby która dobrze zna specyfikację sieci w której puszczamy emisję – np. które formaty warto emitować, co pokazać na kreacjach reklamowych, ile czasu ma trwać cała kampania.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.