200 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, średnio 60 milionów zdjęć publikowanych codziennie oraz 8,5 tysiąca lajkowanych fotografii co sekundę (!) – statystyki mówią same za siebie. Musisz być tam, gdzie jest Twój klient. A my przedstawiamy Ci 10 sprawdzonych sposobów na to, aby wykorzystać Instagram do promocji Twojego biznesu!

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

e-Window Shopping

Ludzie uwielbiają chodzić po galeriach handlowych i oglądać sklepowe wystawy. Uwielbiają jeszcze bardziej, kiedy robiąc to, nie muszą ruszać się z miejsca. Stwórz piękną galerię, którą przeglądać można na ekranie komputera, smartfona lub tabletu. Dwa główne powody, dla których jedno zdjęcie warte jest 1000 słów, to:

Ucz się od najlepszych – zobacz profile brandów, które najlepiej radzą sobie na Instagramie.

Behind-the-scenes

Kiedy dzielisz się tym, co dzieje się w Twojej firmie, w potencjalnym kliencie wzrasta poczucie zaufania i przywiązania. Fotografie z wyjazdów, przykłady nietypowych sytuacji oraz codziennego życia w biurze – nadaj dzięki social media człowieczych cech swojej marce i zbliżaj się do użytkowników – to się opłaci.

Konkursy i zniżki

Rzeczywistość jest taka, iż duży procent użytkowników śledzi konkretny profil z racji tego, że oferuje on zniżki, kupony i różnego rodzaju konkursy. Tak zwane ‘rozdawki’ angażują użytkowników i przyciągają nowych. Dzięki temu przyciągniesz ruch na swój profil oraz sklep, co poskutkować może większą konwersją, a co za tym idzie – wzrostem sprzedaży.

dh-samsung-photo-contest-facebook

Hashtagi

Instagram w dużej mierze bazuje na hashtagach. Dzięki nim dotrzesz do dużo większej ilości użytkowników. Pamiętaj jednak o tym, aby związane były one z Twoją branżą oraz promuj  dzięki nim wartości, które reprezentuje Twoja marka. Co więcej, używaj hashtagów, które stały się trendami i miliony użytkowników wyszukuje zdjęcia zależnie od dnia tygodnia właśnie po ich specyficznych nazwach – jak się okazuje, Throwback Thursday to jedynie początek 🙂

Instagram dla biznesu

Platforma wyszła z pomocną ręką do przedsiębiorców, którzy wykorzystują Instagram w celach promocyjnych. Śledź, jak robią to najlepsi, dowiaduj się o nowościach i wskazówkach, jakie platforma przygotowuje specjalnie pod prowadzących biznesowe profile swoich firm. Odwiedź Instagram dla biznesu.

Instagram dla biznesu

Trendseterzy

Do promocji biznesu nie musisz wykorzystywać jedynie oficjalnego profilu Twojej marki. Spróbuj posłużyć się kontami, które skupiają wielu ‘followersów’. Żyjemy w czasach, w których efekt owczego pędu sięga swojego apogeum. Ludzie naśladują i podążają za osobami bardziej medialnymi, które własną osobą ustalają pewne standardy w społeczeństwie i do których wiele młodych ludzi, słusznie bądź nie, aspiruje. Producenci, artyści, DJe czy blogerzy – dokonaj własnej selekcji i wyślij wybrańcom darmowy zestaw. Kto wie, może to właśnie produkt Twojego e-sklepu na siebie założą lub go użyją, a na zdjęciu wrzuconym na Instagram oznaczą Twoją markę?

Świetnym przykładem jest akcja polskiego oddziału Reeboka. Firma wysyłała darmowe pary butów osobom, które śledzi dużo osób na Instagramie. W zamian za prezent, osoby te musiały zrobić sobie zdjęcie w obuwiu i oznaczyć firmowy profil Reeboka. Proste, lecz skuteczne. Wiele osób zainspirowało się ‘trendseterami’  i kupiło własne pary – marka skutecznie posłużyła się osobami trzecimi, aby wygenerować większą sprzedaż.

Interakcja

Śledź profile innych. Lajkuj i komentuj ich zdjęcia. Pokaż, że podchodzisz do każdego indywidualnie. Zamieszczaj (opcja Embed) na swoim profilu posty Twoich ‘followersów’, na których widać Twój produkt – pamiętaj o oznaczeniu ich konta oraz wcześniejszym poproszeniu o ich pozwolenie. Wszystko to sprawi, że użytkownicy będą bardziej przywiązani do Twojej marki, będą chętniej zaglądać na jej profil oraz poczują się przez Ciebie wyróżnieni oraz docenieni. Spójrz na poniższy przykład.

Starbucks prosi swoją klientkę o możliwość opublikowania jej zdjęcia na firmowym profilu

starbucks1

Po tym, jak klientka wyraziła zgodę, Starbucks zamieścił jej zdjęcie na swoim Instagramie i ją oznaczył. Tym samym firma pokazała, iż docenia swoich klientów. Wyobrażasz sobie, że następnym razem skorzysta ona z oferty konkurencji? Wątpliwe 😉

starbucks2

Nie nastawiaj się na sprzedaż

Traktuj Instagram, jako środek komunikacji i inspiracji dla Twoich klientów. Jeśli podejdziesz do korzystania z tego narzędzia w sposób niewłaściwy – czyli nastawiony w dużej mierze na sprzedaż – nie osiągniesz pożądanych efektów.

Konkursy, rabaty i promocje – to wszystko jest jak najbardziej wskazane. Musisz pamiętać jednak o złotej zasadzie platform społecznościowych – dawaj, dawaj, dawaj , dawaj i jeszcze raz dawaj coś od siebie – dopiero potem możesz o cokolwiek poprosić.

Łącz kanały social media

Zachęcaj swoich dotychczasowych fanów z innych platform społecznościowych, aby odwiedzali Twój profil na Instagramie. Dzięki temu dasz im sygnał, że jesteś w stanie zaoferować im coś świeżego i nowego.

multisocial

Networking

Instagram to także świetna platforma, którą wykorzystywać można do cross promocji. Zaprzyjaźniaj się z innymi markami z Twojej branży, które trafiają do tego samego klienta, lecz nie są Twoją bezpośrednią konkurencją. Aby z łatwością wyszukać, czy dana firma prowadzi profil na Instagramie, użyj serwisu Iconosquare.com  . Dodatkowo, zapoznaj się z 20 aplikacjami, które pozwolą Ci na pełne wykorzystanie konta na Instagramie.

Średnia 4.2 (39 głosów)
[Głosów:39    Średnia:4.2/5]
Maciej Orłowski

Maciej Orłowski

Maciej Orłowski - Zajmuje się Marketingiem w Shoplo. Na co dzień łączy pasję z pracą. Jest wielkim entuzjastą inbound marketingu i startupowych klimatów. Uzależniony do granic możliwości od festiwali i koncertów muzycznych. Współtworzy Akademię Ecommerce Shoplo.