Grafika w ecommerce - wskazówki dla designerów

Gosia Marczak
Gosia Marczak
April 2, 2017
Grafika w ecommerce - wskazówki dla designerów

Każdy Partner Shoplo może przygotować swój własny szablon do Shoplo Theme Store, a my pomożemy mu go sprzedać właścicielom sklepów na platformie. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepszy specjalista w branży nie wykona dobrze swojej pracy, gdy cel zadania nie będzie dla niego całkowicie jasny. Poniższy artykuł to krótkie przedstawienie wskazówek, jak efektywnie dostosować design w branży ecommerce.

Ekspozycja w esklepie

W tradycyjnym sklepie klient może dokładnie obejrzeć dany produkt – przymierzyć, posmakować, porównać z innymi artykułami. Każdemu właścicielowi sklepu zależy zatem na konkretnej ekspozycji produktów. Podobnie w sklepie internetowym – warto abyś projektując szablon graficzny pozostawił miejsce na rozbudowany, szczegółowy opis oraz na dodanie zdjęć. Pozwoli to przedsiębiorcy na możliwie najdokładniejsze przedstawienie produktu w sieci, a klientowi na najlepsze jego poznanie, co przypuszczalnie dodatnio wypłynie na generowanie sprzedaży. Co więcej, usatysfakcjonowany klient zwróci uwagę na całokształt sklepu, w tym również na design, co dla Ciebie jest doskonalą reklamą.

Podejście do klienta

To drugi, bardzo ważny aspekt projektowania graficznego. Zastanawiałeś się kiedyś, jaki wpływ ma na klienta projekt szablonu? Otóż każdemu sprzedawcy zależy na tym, aby klient poczuł się bezpiecznie w jego sklepie. Bezpieczeństwo dla klienta oznacza możliwość szybkiej pomocy w razie napotkania kłopotu, ale również odnalezienie odpowiednich informacji. Warto zatem na stałe w każdym szablonie umieścić miejsce na dane kontaktowe sklepu oraz jego opis czy historię.

Wersja mobile

Globalne raporty wskazują, że już niebawem 30% klientów będzie dokonywało zakupów z poziomu urzadzeń mobilnych. W związku z tym, posiadanie strony sklepu w technologii RWD staje się obligatoryjne dla każdego esklepu. Ważne jest, aby klient mógł równie sprawnie robić zakupy zarówno na komputerze, jak i tablecie czy smartfonie. Projektując szablon pod katem urządzeń mobilnych, zwróć uwagę, aby cechował go lekki, prosty i przejrzysty wygląd. Zadbaj przy tym, aby ta wersja była spójna kolorystycznie i tematycznie z wersją desktopową sklepu. Powinna być po prostu jej lżejszym odpowiednikiem.

Wyszukaj produkt

I ostatnie, ale nie mniej ważne, niż powyższe wymienione – wyszukiwarka. Każdy sprzedawca chce, aby kupujący mieli dostęp do wszystkich artykułów w sklepie – również biorąc pod uwagę filtrowanie, czy wyszukiwanie. Im dokładniejsze filtry wyszukiwania, tym bardziej spersonalizowana oferta zostanie zwrócona kupującym. Warto także zwrócić uwagę na znaki oraz ich wielkość, a także przejrzystość treści na stronie. Temu zagadnieniu poświęcony zostanie jednak oddzielny artykuł. Poinformujemy Was niezwłocznie po opublikowaniu go na naszym blogu.

Co więcej?

Warto także pamiętać, że na każdy dobry szablon dla esklepu składa się kilka podstawowych zasad. Wszystkie elementy szablonu powinny być wyraźne, co pozwoli klientowi na jasny odbiór wizualny oraz przejrzyste - klienci sklepów ceną prostotę w przeglądaniu produktów oraz ogólnym poruszaniu się po sklepie.  Ważna jest także dobra nawigacja - konkretne kategorie oraz podkategorie to ułatwienie tak dla esprzedawcy, jak i jego klienta. Podobnie ekspozycja nagłówków - badania mówią, że to w trakcie czytania klient podejmuje decyzję czy zostanie lub opuści daną stronę, a podjęcie tej decyzji trwa bardzo krótko. Zatem miejsce na nagłówki to bardzo ważny element każdego szablonu.

Bezpłatne programy graficzne

A ponieważ grafika dla esklepu to także po prostu dobra grafika, na koniec zapraszamy Was do zapoznania się z artykułem na temat darmowych programów do obróbki graficznej. Materiał znajdziecie pod tym linkiem.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.