61% konsumentów choć raz kupiło produkt po lekturze posta na blogu, a 70% twierdzi, że najwięcej o produktach dowiaduje się z artykułów, a nie z reklam. Statystyki te pokazują, że prowadzenie bloga firmowego stanowi dobry substytut dla tracących na znaczeniu reklam oraz, że może bezpośrednio przekuć się na sprzedaż.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i poznaj 100 sposobów na pierwszą sprzedaż w swoim sklepie!

Świadomi tego marketerzy coraz częściej wykorzystują ten kanał. Badania mówią, że już 37% z nich uważa posty na blogu za najbardziej wartościową formę content marketingu. Jak je wykorzystać, aby przyciągnąć klientów do Twojego e-sklepu? Oto wskazówki.

Poznaj publiczność

Planując prowadzenie bloga dla swojej marki, musisz zacząć od postawienia sobie kluczowego pytania: kto będzie go czytać. Pisząc do wszystkich, nie trafisz do nikogo – zamiast tego musisz dobrze poznać swoją grupę docelową i to pod jej kątem dobierać nie tylko treści, ale i styl pisania czy nawet wygląd bloga. Dlatego, na wstępie, postaraj się stworzyć sylwetkę potencjalnego czytelnika. Dowiedz się przede wszystkim:

  • Ile lat ma ta osoba?
  • Czy to kobieta, mężczyzna, a może osoby obu płci?
  • Czym się interesuje?
  • Jak komunikuje się z innymi?
  • Jaki styl życia prowadzi?

Dzięki odpowiedzi na te pytania, dowiesz się, jak pisać bloga i, co najważniejsze, o czym pisać. Zastanów się, jakich informacji taki “typowy czytelnik” będzie u Ciebie szukać: chce dowiedzieć się więcej o Twojej marce, znaleźć szczegółowe informacje o produktach, szuka inspiracji, a może zależy mu na nowościach z Twojej branży? Wciel się w użytkownika i opracuj listę tematów, które mogą go zainteresować. Bądź przy tym kreatywny i nie bój się eksperymentów – aż 82% klientów twierdzi, że lubi czytać treści przygotowane przez swoje ulubione marki, więc czeka na Ciebie duże grono zainteresowanych.

Twoja druga publiczność

Kiedy już poznasz swoich czytelników i opracujesz strategię contentową pod ich kątem, pora pomyśleć o drugim odbiorcy Twoich treści – a więc o wyszukiwarkach internetowych. To od nich w dużej mierze zależy, ilu internautów trafi na Twojego bloga. Poza wypozycjonowaniem bloga tak, aby przyciągnąć do niego duży ruch, kluczowe jest także wykorzystanie go pod kątem SEO sklepu. Oto kilka wskazówek, które warto wykorzystać, aby Twój blog w sklepie internetowym (a w konsekwencji i sam sklep) pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania Google:

  • Zadbaj o nasycenie tekstów wybranymi słowami kluczowymi. W każdym poście staraj się skupić na jednym konkretnym aspekcie i zawrzyj w nim jak największą ilość fraz z nim związanych. Poza artykułami, używaj słów kluczowych także w tytułach, w URLach, w tagach, w altach przy obrazkach, meta tagach itd.
  • Zwróć uwagę, aby Twój blog był maksymalnie czytelny. Stwórz intuicyjną i prostą nawigację, dodaj wyszukiwarkę oraz kategorie, które będą wskazywały na tematykę postów. Tym samym, pomożesz użytkownikom łatwo dotrzeć do treści, których szukają.
  • Postuj regularnie.

Co przyciągnie użytkownika?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek pomoże Ci przyciągnąć użytkowników na bloga, ale z pewnością nie wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. Jeżeli nie będziesz dostarczać ciekawych treści, czytelnik nigdy nie wróci i nie będzie dzielić się opracowanymi przez Ciebie tekstami z innymi. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów, które sprawdzą się w większości biznesów e-commerce.
Opowiedz historię marki – mówi się, że kto opowie świat, ten nim rządzi. Podobnie jest w e-handlu. Współcześnie, aby wyróżnić się spośród konkurencji, marki muszą postawić na storytelling. Dzięki opowiadaniu historii, firmy wzbudzają pozytywne uczucia u konsumentów i sprawiają, że łatwiej identyfikują oni ich produkty z pożądanym wizerunkiem brandu. Dobrym przykładem storytellingu może być historia przedstawiona na blogu SzyjemySukienki.pl, która opowiada, jak dwie siostry dziecięcą pasję przerodziły w dochodowy biznes.

szyjemy o nas

szyjemy txt

Dalej, właścicielki Szyjemy Sukienki są jeszcze bardziej kreatywne:

 

szyjemy obsesja

Poza historiami na temat początków biznesu, klientów zaciekawić mogą też inne inside stories – a więc historie pokazujące  markę od wewnątrz, które nadają jej personalny wymiar. Mogą to być na przykład wywiady z pracownikami czy CEO, relacja z dnia życia projektanta, zdjęcia pokazujące, jak powstają produkty, sesje w pracowni etc. Takie treści sprawiają, że konsumenci zaczynają się utożsamiać z Twoją marką i czują się jej częścią. Wykorzystując blog w sklepie internetowym możesz też łatwo przekazać charakter Twojego brandu i jego wizję.

Powyższy tekst pochodzi z książki “E-commerce Manager – Profesjonalista w eHandlu”.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat blogowania w ecommerce i zgłębić tajemnice sprzedaży internetowej?

Ruszyła sprzedaż kolejnego limitowanego nakładu książki pt. E-Commerce Manager – Profesjonalista w eHandlu. Jednym z autorów publikacji jest Agnieszka Lekszycka, Marketing Manager Shoplo, która napisała rozdział pt. “Blog w E-Commerce – Praktyczne porady krok po kroku”.
Książkę można nabyć tu: http://www.sklep.ehandel.edu.pl

Prezentujemy kod rabatowy na darmową dostawę przygotowany specjalnie dla wszystkich czytających Akademię Ecommerce Shoplo
KOD: SHOPLO – ważny do 12.03.2014.

Średnia 5 (1 głosów)
[Głosów:1    Średnia:5/5]