Drogi Blogerze, prawdopodobnie prowadzisz swojego bloga już od jakiegoś czasu. A może dopiero startujesz ze ‘swoim’ miejscem w sieci? Być może działasz aktywnie w blogosferze, a może piszesz jedynie od czasu do czasu, kierując Twojego bloga do przyjaciół i najbliższych Ci osób. Zastanawiałeś się kiedyś, jaką rolę może spełniać blog, jako kanał promocji online? Prowadzenie bloga w ecommerce to dość nietypowe zadanie. W tym artykule znajdziesz wskazówki, jak wykorzystać ten kanał z korzyścią dla esklepu.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe w swoim sklepie internetowym!

Blog – promuj esklep sprzedawcy!

Jeszcze kilka lat temu blogi kojarzyły się z rodzajem internetowego pamiętnika. Obecnie jednak ich rola jest dużo szersza. Blogowanie może pomóc właścicielom sklepów w promocji ich biznesów, ale nie tylko. A ponieważ często właściciele sklepów, mimo chęci, nie mają czasu sami prowadzić bloga firmowego, to świetna okazja dla Ciebie!

Czytelnicy bloga

Na początek, Twoim zadaniem (w porozumieniu z właścicielem sklepu) jest ustalenie, do kogo chcecie skierować bloga. Zastanówcie się, kto jest klientem sklepu, uwzględniając dane demograficzne – z jakiego miasta pochodzi, jaki jest status ekonomiczny klienta, płeć, wiek i przede wszystkim – co klient może chcieć kupić w danym sklepie i dlaczego akurat w tym sklepie? Może artykuły, które oferuje sklep są wyjątkowe? A może są uniwersalne i przydadzą się każdemu? Odpowiedzi na te pytania mogą wydawać się oczywiste, ale pozwolą na zdefiniowane treści oraz roli, jaką mają pełnić artykuły na blogu.

Treść bloga

Ok, znamy już odpowiedzi na te pytania. Kolejny krok to utworzenie treści na bloga. Tutaj ważna jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (a więc aspekty związane z SEO), a przede wszystkim użycie słów kluczowych (jednakże z umiarem – materiał ma zachęcać do odwiedzenia sklepu, a nie wywoływać negatywne odczucia). Jeżeli to możliwe, staraj się także postować regularnie – statystyki mówią, że 3 do 5 razy w tygodniu to optymalny wynik. Co więcej, warto pojawiać się ‘tu i ówdzie’, co w społeczności online ma dwojakie znaczenie. Po pierwsze, ważna jest sama reklama bloga (np. zamieszczenie informacji o blogu na forum skupiających potencjalnych klientów sklepu), ale też kontakty z innymi blogerami.

Promocja bloga w social mediach

Warto pamiętać, że dobry blog ma swoje miejsce w social media. Fanpage to wręcz obligatoryjne dziś narzędzie we wszystkich akcjach promocyjnych. Temu zagadnieniu zostanie jednak poświęcony kolejny artykuł, o czym poinformujemy Was, gdy tylko artykuł pojawi się na blogu. A jak to zrobimy? Być może za pomocą newslettera, którego od nas otrzymacie. Do comiesięcznego newslettera partnerskiego możecie się zapisać wpisując adres email do okienka popup. Newsletter bowiem to kolejny element każdego dobrego bloga. Czytelnicy powinni mieć możliwość zapisania się do cyklicznej komunikacji mailowej wysyłanej ze sklepu, w tym wypadku za pośrednictwem bloga. Dzięki temu, będą na bieżąco z treściami promocyjnymi sklepu, co pozwoli na budowanie z nimi długofalowej relacji oraz nieustanne przypominanie o ofercie danego e-biznesu.

Jak widzisz, prowadzenie bloga w ecommerce wcale nie musi być takie trudne – a Ty, pomagając właścicielom e-sklepów, możesz przy tym zarabiać. Dołącz do naszego Programu Partnerskiego i zostań Ekspertem Shoplo, a pierwsze zlecenia od klientów otrzymasz już niebawem.

Średnia 5 (1 głosów)
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Małgorzata Marczak

Odpowiedzialna za rozwój Programu Partnerskiego w Shoplo.com. Pasjonatka dobrej muzyki, aromatycznego jedzenia oraz biegania.