Jak zbudować bazę potencjalnych klientów e-sklepu

Agnieszka Lekszycka
Agnieszka Lekszycka
September 21, 2017
Jak zbudować bazę potencjalnych klientów e-sklepu

Wiele e-sklepów ogranicza prowadzone działania email marketingowe do najprostszej metody - wysyłki newslettera z aktualną ofertą do klientów, którzy chociaż raz dokonali już zakupu. Można jednak niskim nakładem pracy poszerzyć działania komunikacyjne o grupę potencjalnych klientów - osób, które nie dokonały jeszcze zakupu, nie umieściły nawet nic w koszyku, ale odwiedziły stronę e-sklepu, aby poznać ofertę lub porównać ją z konkurencją.Jeśli potencjalny klient trafił na stronę e-sklepu np. z wyszukiwarki internetowej, porównał ceny lub ofertę ze sklepami konkurencyjnymi i wrócił do pozostałych wyników wyszukiwania, to można uznać, że został stracony. Można także założyć, że nie wróci on już więcej do e-sklepu, bo mógł np., nie zapamiętać jego nazwy lub znalazł tańszy towar w innym sklepie. Zatem nawiązanie z nim kontaktu za pomocą wiadomości email może okazać się jedynym skutecznym rozwiązaniem, dzięki któremu potencjalny klient może nie tylko wrócić na stronę e-sklepu, ale również dokonać zakupu.Podstawowym warunkiem (a czasami i problemem) rozpoczęcia komunikacji z potencjalnym klientem jest uzyskanie jego adresu email. Jest jednak na to kilka skutecznych sposobów.

Formularz zapisu na stronie głównej

Najprostszą i jednocześnie najczęściej wykorzystywaną metodą jest oczywiście umieszczenie formularza zapisu na stronie głównej e-sklepu. Może on ograniczać się do tylko dwóch pól - imienia oraz adresu email. Te dwie informacje wystarczą, aby rozpocząć komunikację. Formularz może być również umieszczony w formie lightbox’a, który może być wyświetlany w momencie, gdy osoba będzie chciała opuścić stronę.Można również poprosić o pozostanie ze sklepem w kontakcie podczas wyświetlania wyników wyszukiwania produktów. Może to być komunikat w stylu: Nie znalazłeś tego czego szukałeś? Daj nam jeszcze jedną szansę, zostańmy w kontakcie + miejsce na wpisanie adresu email.

Wszyscy lubią rabaty!

Nawet osoby, które stronią od podawania komukolwiek swojego adresu email potrafią zmienić zdanie na dźwięk słów “rabat” lub “promocja”. Dlaczego w takim razie nie dać każdej osobie zapisującej się z poziomu strony głównej jednorazowego rabatu? Będzie ona skłonna nie tylko zostawić swój adres email, ale również chętniej kupi produkt, którego właśnie szuka. Takie rozwiązanie wykorzystuje m.in ByInsomnia:

ByInsomnia.com Buy online Moda wygodna jak marzenie...

Subskrybenci są traktowani wyjątkowo

Innym sposobem na przekonanie osób odwiedzających stronę e-sklepu do pozostawienia adresu email może być informacja, że subskrybenci newsletterów to osoby, które mogą liczyć na szczególne względy. Oprócz najnowszych ofert będą oni otrzymywać dodatkowe rabaty lub brać udział w promocjach. Warto podkreślić, że są one przeznaczone tylko dla subskrybentów newslettera.

Poradnik zakupowy w zamian za adres email

Wiele e-sklepów sprzedaje produkty specjalistyczne np. deski snowboardowe, aparaty fotograficzne lub akcesoria do joggingu. Niektórzy potencjalni klienci mogą nie mieć jeszcze wiedzy na dany temat i przeglądają oferty e-sklepów, aby zdobyć więcej informacji o produktach. Można wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i przygotować poradnik zakupowy zawierający niezbędne informacje o produktach, np. na co należy zwrócić uwagę kupując pierwszą wędkę.  Wówczas, w zamian za podanie swojego adres email, użytkownik otrzyma link do pobrania poradnika.Artykuł powstał we współpracy z naszym Partnerem - GetResponse - platformą służącą do wysyłania efektywnych kampanii mailingowych.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.