Jak dobrze wiesz, prowadzenie kampanii promującej markę to nie tylko działania skierowane w 100% na sprzedaż, ale również na budowanie odpowiedniego wizerunku firmy. Okazuje się, że zarówno do pierwszego, jak i drugiego celu można wykorzystać stronę docelową. Landing page jest prostą stroną, dlatego jego przygotowanie zabiera o wiele mniej czasu niż ma to miejsce w przypadku zwykłej strony internetowej. Dzięki temu, możesz go również szybko dostosować do potrzeb kolejnej akcji. W poprzednim wpisie: “Landing page dla e-commerce – praktyczne wskazówki”, opisałam najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać, projektując stronę docelową. Dziś pokażę Wam 6 prostych pomysłów na wykorzystanie landing page’a w e-commerce, które możecie wdrożyć już dziś. Zapraszam!

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i poznaj 100 sposobów na pierwszą sprzedaż w swoim sklepie!

Sprzedaż

Podstawą wykorzystania landing page’a w e-commerce jest oczywiści sprzedaż. Wykorzystanie strony docelowej do sprzedaży sprawdzi się szczególnie jeśli prowadzisz właśnie akcję promocyjną na swój asortyment. Najlepiej, jeśli dla każdego produktu objętego promocją przygotujesz jeden landing page (zgodnie z zasadą jeden landing page = jeden cel). Obowiązkowym elementem takiego landing page’a jest przycisk call to action, który doprowadzi odwiedzającego do wykonania akcji – “Kup teraz!”, “Złóż zamówienie”. W przypadku landing page’y typowo sprzedażowych niezbędnym elementem będzie również dodanie elementów, które zapewnią autentyczność. Chodzi o to, że odbiorca, który trafi na stronę po przejściu z reklamy musi wiedzieć, że ma do czynienia z wiarygodnym sklepem, a nie przypadkową stroną. Dlatego też takie elementy jak logo sklepu obowiązkowo muszą się znaleźć na stronie docelowej. Dodatkowo mile widziane są też wszystkie informacje na temat certyfikatów jakości, czy metod płatności (możesz je dodać w niższych partiach strony).

Promocje, rabaty

Landing page sprawdza się w kampaniach oferujących klientom rabaty czy kupony promocyjne, szczególnie w przypadku wyjątkowych okazji, świąt czy urodzin sklepu. Jak przygotować landing page do tego typu akcji:

  • Umieść na landing page’u konkretną informację, mówiącą o tym, co odbiorca może zyskać, np. czy jest to 40% zniżki, gratis po dokonaniu zakupów za konkretną kwotę, czy też produkty ze specjalnej kolekcji.
  • Zmniejsz objętość wszystkich tekstów do minimum. Odbiorca, który chce skorzystać z oferty promocyjnej z reguły nie ma czasu zastanawiać się o co właściwie chodzi, ponieważ najbardziej zależy mu na wykonaniu akcji – skorzystaniu ze zniżki.
  • Napisz o powodach, dla których to właśnie z Twojej oferty powinien skorzystać odbiorca.
  • Poinformuj o czasie trwania promocji. Podaj datę jej rozpoczęcia i zakończenia (możesz także odliczać czas do końca za pomocą opcji “Licznik”).

Kampania wirusowa/ darmowe materiały

Znasz blog Kwestia Smaku? Myślę, że jednym z elementów sukcesu tego bloga (oprócz rzecz jasna aspektu kulinarnego, świetnej autorki, przepisów itd.) są tak piękne zdjęcia, że jak się na nie patrzy, to rzeczywiście chce się to wszystko zjeść. Zdjęcia z linkami do przepisów umieszczane na fanpage’u bloga w ciągu kilku minut mają po kilkaset lajków i sharów. Dlaczego? Stoi za tym 3A – są Autentyczne, Autorskie i Atrakcyjne. Na tej samej zasadzie można wykorzystać landing page w kampanii, która w założeniu miałaby się rozprzestrzeniać wirusowo. Za pośrednictwem landing page’a możesz promować darmowe materiały, np. jeśli prowadzisz sklep  – księgarnię internetową z książkami dla dzieci, możesz oferować  tapety z rysunkami ilustratorów; sprzedajesz elementy dekoracyjne do domu – przygotuj zestaw darmowych wideo poradników z poradami dotyczącymi aranżacji wnętrz. Sprzedajesz akcesoria kuchenne? Zaangażuj blogera kulinarnego i stwórz e-book z przepisami. Jak widzisz pomysły można dosłownie mnożyć. Pamiętaj jednak, że tego typu kampania nie powinna być w 100% nakierowana na sprzedaż. Musi być to coś naturalnego, dzięki czemu informacja o Twoim biznesie utkwi w pamięci odbiorcy. Możesz do tego wykorzystać również narzędzia typu Pay with a Tweet. Nie zdobędziesz wtedy co prawda adresów e-mail potencjalnych klientów, ale zapewnisz sobie rozgłos, bardzo tanim kosztem.

Pay with a Tweet

Przykład wykorzystania na landing page’u narzędzia Pay with a Tweet do dystrybucji darmowych materiałów.

Rejestracja w sklepie

Landing page możesz wykorzystać do pozyskania nowych klientów. Jeśli prowadzisz kampanię w wyszukiwarce, kampanię remarketingową, czy tez reklamujesz się na Facebooku – zamiast kierować odbiorców reklamy na stronę główną sklepu, przekieruj ich na specjalnie przygotowany do tego celu landing page z formularzem umożliwiającym rejestrację. Na stronie głównej sklepu potencjalni klienci mogą “zagubić się” w gąszczu zakładek i w ogóle nie założyć konta.

LP rejestracja

Przykład landing page’a  z formularzem rejestracji do sklepu.

Konkurs

Nie każdy o tym wie, ale landing page to również dobre miejsce na przeprowadzanie prostych konkursów. Za to wszyscy zadajemy sobie sprawę z tego, że konkursy są metodą na zaangażowanie zarówno potencjalnych odbiorców, jak i aktualnych klientów sklepu. Na landing page’u można sprawnie przygotować konkurs, szczególnie w przypadku, gdy zadanie konkursowe polega na odpowiedzi na pytanie czy udzieleniu dłuższej wypowiedzi. Wystarczy, że na takim landing page’u umieścisz formularz z polem na wpisanie odpowiedzi i połączysz go ze swoją skrzynka e-mail lub systemem obsługującym kampanie e-mail marketingowe (np. Freshmail).

Przykład:

Przykład na to w jaki sposób można wykorzystać landing page do przeprowadzenia konkursu. Bardzo dobrze udowadnia to sklep internetowy goodies.pl, który z okazji pierwszej rocznicy powstania zorganizował tego typu konkurs.

Landing page wykonany w aplikacji Landingi.

Budowanie bazy mailingowej

Najprościej będzie jeśli do tego celu przygotujesz landing page zapisu do newslettera. Jednak wszystkie wymienione wcześniej pomysły są dobrym sposobem na budowanie bazy e-mail. W każdym z przypadków wystarczy, że umieścisz na landing page’u formularz, który będzie zawierał pole e-mail. To bardzo ważne, żeby pamiętać o tym, że wszystkie akcje, które ma wykonać użytkownik, np. pobranie e-booka było możliwe tylko po podaniu adresu e-mail. Taką bazę możesz potem z powodzeniem wykorzystać w kampanii e-mail marketingowej czy też w reklamie na Facebooku.

Przykład:

Przykład landing page’a sklepu internetowego buu.pl, który jest wykorzystany do ciągłego poszerzania bazy o wartościowych subskrybentów.

Landing page wykonany w aplikacji Landingi.

A Wy znacie jakieś ciekawe przykłady wykorzystania landing page?

Średnia 4 (7 głosów)
[Głosów:7    Średnia:4/5]

Paulina Kamińska

W Landingi.pl zajmuje się edukowaniemi na temat tajników skutecznych landing page'y oraz reklamy w Internecie. Jest również odpowiedzialna za komunikację marki w social mediach. W wolnym czasie dużo czyta i powiększa swoją biblioteczkę o kolejne książki.