Nowy checkout w Shoplo

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
December 18, 2015
Nowy checkout w Shoplo

Podążając za najnowszymi trendami ecommerce zdecydowaliśmy się wprowadzić nowy wygląd checkoutu w Shoplo. Zobacz, jak łatwo klienci będą teraz u Ciebie kupować.

Mobile friendly

Wszystkie nasze szablony przygotowane są w technologii Responsive Web Design (RWD). Oznacza to, że dostosowują się automatycznie do rozmiarów ekranów, na których są wyświetlane (np. tabletów czy smartfonów). Nasz nowy checkout również jest przyjazny urządzeniom mobilnym, dzięki czemu proces zakupów pochodzących z tego kanału jest jeszcze bardziej wygodny niż dotychczas.

Stawiamy na prostotę

Jednym z najczęstszych powodów porzuceń koszyków jest zbyt skomplikowany checkout. Mając to na uwadze maksymalnie uprościliśmy wszystkie korki prowadzące do zakupów. Cały proces znajduje się na jednej stronie, dzięki czemu użytkownik nie zniechęca się zbędnymi przekierowaniami. Oprócz tego opracowaliśmy interfejs, który automatycznie dostosowuje się do wyborów dokonywanych przez kupującego. Warto wspomnieć również o fakcie, iż na podstawie kodu pocztowego pobieramy możliwie dokładny adres i wypełniamy go za klienta po to, aby nie musiał on kilkukrotnie wprowadzać tych samych danych. Dzięki powyższym zabiegom udało nam się ograniczyć liczbę kliknięć dokonywanych przez konsumenta do absolutnego minimum, co znacząco zwiększa szybkość oraz prostotę procesu zakupowego.

Click&Collect

Zawsze staramy się być na bieżąco z wszelkimi trendami - tak jest i teraz. Klienci coraz częściej decydują się na odbiór osobisty, postanowiliśmy więc uprościć dla nich składanie zamówienia przy wyborze tej formy dostawy. Koniec z długim i uciążliwym procesem, kilkukrotnym wpisywaniem kodu pocztowego, wybieraniem adresu z długich, rozwijanych list czy przeglądaniem miejsc odbioru w innych miastach. W sklepach Shoplo klienci mogą składać zamówienia szybko i wygodnie - także, kiedy decydują się na click&collect.

Jak to wygląda w praktyce?

Wystarczy, że klient poda swój kod pocztowy, a my wyświetlamy mu przejrzystą mapę, pokazującą punkty odbioru dokładnie przy jego lokalizacji. Jednym kliknięciem może zaznaczyć miejsce, które go interesuje. Zostanie od razu poinformowany o dokładnym adresie wybranego punktu i jego godzinach otwarcia. To nie wszystko! Wyświetlimy mu także licznik, który wskaże, ile czasu zostało mu do momentu odbioru.

Czy mogłoby być prościej i wygodniej? Chyba nie :)

Ułatwienia w panelu administracji sklepem

Oprócz uproszczeń skierowanych do klientów sklepów internetowych wprowadziliśmy również kilka usprawnień dla administratorów:

Możliwość przypisania sposobu dostawy do kuponu rabatowego na darmową dostawę - Do tej pory, kupony rabatowe na darmową przesyłkę nie posiadały możliwości wskazania, który ze sposobów dostawy powinien zostać potraktowany jako darmowa przesyłka. W nowym procesie możesz określić, które sposoby kwalifikują się do bezpłatnej dostawy.

Możliwość edycji wszystkich tekstów na stronie checkout'u - Coraz więcej z Was sprzedaje swoje produkty w różnych krajach. W związku z tym, wprowadziliśmy możliwość edycji wszystkich zwrotów wyświetlanych w procesie zamówienia, aby każdy klient mógł dokonać zakupu w swoim języku.

Możliwość wydrukowania potwierdzenia zamówienia - Na końcu procesu zakupowego dodaliśmy dla klienta opcję wydrukowania lub pobrania w pdf potwierdzenia złożonego zamówienia.

Możliwość edycji kolejności sposobów dostawy i płatności - Czyli coś, o co często nas pytaliście :) Od teraz samodzielnie możesz zmienić kolejność metod płatności i dostawy - wystarczy chwycić wybrany sposób lub grupę i przeciągnąć ją wyżej/niżej.

Bardziej widoczne pole kodu rabatowego - Zarówno sprzedający, jak i kupujący zwracali nam często uwagę na mało widoczne pole kodu rabatowego. W nowym procesie checkoutu pole to jest znacznie łatwiej zauważalne.

Szybsze płatności PayPal’em - Nowy proces checkoutu upraszcza zakupy przy użyciu PayPal’a. Od teraz, po wypełnieniu danych w PayPal, kupujący trafia z powrotem do Shoplo wyłącznie po to, aby potwierdzić chęć zapłaty. Wszystkie dane uzupełnia tylko raz w PayPal.

Nowy mechanizm tworzenia sposobów dostawy w panelu - Wraz z implementacją nowego checkoutu, zmieniliśmy też interfejs dodawania i zarządzania metodami dostawy.

Podsumowując, nasz nowy checkout to zupełnie nowa jakość zakupów online, zarówno dla samych kupujących, jak i administratorów sklepów internetowych. Jest on już dostępny dla wszystkich klientów Shoplo.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.