Działania w ramach marketingu online mogą Ci się z początku wydawać swego rodzaju “dżunglą” . Jako sklep internetowy, możesz wybierać spośród licznych dostępnych rozwiązań, jak na przykład email marketing, retargetowanie czy optymalizacja pod kątem SEO. Wszystkie te metody są efektywne, jednak każda z nich odgrywa inną rolę w promocji e-biznesu. Początkujące sklepy powinny kłaść nacisk przede wszystkim na pozyskiwanie nowych klientów i zagwarantowanie im…


Działania w ramach marketingu online mogą Ci się z początku wydawać swego rodzaju “dżunglą” . Jako sklep internetowy, możesz wybierać spośród licznych dostępnych rozwiązań, jak na przykład email marketing, retargetowanie czy optymalizacja pod kątem SEO. Wszystkie te metody są efektywne, jednak każda z nich odgrywa inną rolę w promocji e-biznesu.
Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i poznaj 100 sposobów na pierwszą sprzedaż w swoim sklepie!
Początkujące sklepy powinny kłaść nacisk przede wszystkim na pozyskiwanie nowych klientów i zagwarantowanie im jak najlepszego supportu. Jedną z najlepszych dróg dotarcia do konsumentów w nowym e-biznesie są kampanie Google AdWords. Dzięki nim, za każdym razem, kiedy internauta wyszukuje produktu podobnego/takiego samego jak ten, który posiadasz w swojej ofercie, wyświetli mu się reklama tego konkretnego przedmiotu, która będzie odnosić do Twojego sklepu.
Dlaczego kampanie w wyszukiwarkach są tak efektywne?
Po pierwsze, dlatego że użytkownicy wyszukujący w Google konkretnych produktów to ci, którzy zazwyczaj chcą te produkty kupić, a nie tylko obejrzeć. Po drugie, są to osoby, które prawdopodobnie nie mają swojego ulubionego sklepu, dlatego będą skłonne skorzystać z Twojej oferty – w innym przypadku, zamiast wyszukiwać przedmiotu w Google, po prostu weszłyby bezpośrednio na stronę, z której zazwyczaj korzystają.
Klienci, którzy trafią do Twojego sklepu dzięki kampaniom Google AdWords, po zakupie mogą stać się lojalnymi i długoterminowymi użytkownikami, którzy będą regularnie odwiedzać Twoją stronę. Po czasie, kiedy uda Ci się już zbudować bazę konsumentów, warto pomyśleć o rozbudowaniu marketingu o inne metody.
Od czego powinieneś zacząć przygodę z AdWords?
- Stwórz swoje własne kampanie Google AdWords. Przed ich ustawieniem, poczytaj trochę na ten temat – np. na naszym blogu. Możesz także skorzystać z gotowych przewodników Google.
- Kampanie możesz prowadzić samodzielnie lub za pośrednictwem agencji (zwłaszcza, kiedy sprzedajesz i reklamujesz się na dużą skalę)
- Warto także zautomatyzować ten proces – do tego przyda Ci się najnowsza aplikacja, którą Ci udostępniamy – KeyCrunch. Dzięki niej, wszystkie kampanie AdWords będą uruchomiane i prowadzone automatycznie. Na podstawie Twoich produktów, aplikacja stworzy reklamy i słowa kluczowe, a także będzie je regularnie aktualizować i optymalizować.
Aby zainstalować aplikację KeyCrunch, kliknij tutaj.
Powodzenia!
Artykuł powstał we współpracy z KeyCrunch.

