Promocje można przygotować w kilka godzin, a można w kilka tygodni – wszystko zależy od tego, na jakim efekcie końcowym Ci zależy. Myślę, że warto zainwestować kilka dni na samą organizację i pamiętać, żeby zostawić odpowiedni zapas czasu do startu promocji. Budowanie napięcia i oczekiwania to też ważny element. Oczywiście nie ma jednego prostego przepisu, na to, jak przygotować promocję idealną,  jednak postępowanie według poniższych wskazówek może pomóc Ci uzyskać lepszy rezultat.

 

1. Zacznij od zebrania podstawowych informacji, czyli zbriefuj sam siebie 🙂

Spisz w jednym miejscu, jakie produkty chcesz promować, jaki jest profil odbiorcy tych produktów, jaki efekt chcesz osiągnąć oraz jakimi środkami dysponujesz.

Odczekaj dwa dni i przejdź do następnego kroku.

 

2. Masz czysty umysł i czujesz, że w głowie czai Ci się tysiące pomysłów na brief, który przeczytałeś dwa dni temu? Idealnie! Jeśli nie, oddaj się czynnościom, które pomogą Ci się zrelaksować i przystąp do zadania ponownie 🙂 Spisz wszystkie pomysły – nawet te, które wydają Ci się absurdalne. Koncepcje te możesz przedyskutować ze znajomymi. Kolejnego dnia wróć do kartki z pomysłami i wytypuj trzy, które podobają Ci się najbardziej.

 

3. Punkt trzeci to podejmowanie racjonalnej decyzji. Przygotuj swój brief i zestaw go z trzema wybranymi pomysłami. Przeanalizuj, który z pomysłów najlepiej pasuje do postawionych na początku założeń, i który można zrealizować w założonym budżecie.

Gdy znasz już budżet i zarys kampanii, przejdź do realizacji. Możesz skorzystać z narzędzi, które Ci w tym pomogą. Warto zapoznać się na przykład z tymi:

Getresponse.pl  to wielofunkcyjne urządzenie wykorzystywane przez marketerów, znane głównie z funkcji tworzenia spersonalizowanych newsletterów, choć obecnie jego możliwości są znacznie szersze. Pozwala na tworzenie landing pagów, czyli stron sprzedażowych, promocyjnych, subskrypcji itp. Daje możliwość również na przeprowadzanie testów A/B, czyli dwóch partii newslettera, które różnią się jednym elementem i sprawdzanie, który model ma wyższą skuteczność. Klienci Shoplo mogą łatwo skorzystać z integracji z GetResponse dostępnej w naszym AppStore tutaj, a także skorzystać ze specjalnej oferty – aż 60 dni darmowego testowania GetResponse.

 

Landingi.pl  jedno z popularniejszych narzędzi to tworzenia i optymalizacji stron pod kampanię. Możesz skorzystać z setek gotowych szablonów i dostosować je do swoich potrzeb lub stworzyć swój szablon od zera, a to wszystko bez znajomości HTML i CSS.

 

Prowly.com to narzędzie stworzone przez doświadczonych PR-owców dla branży PR, aby ułatwić im najbardziej monotonną część tej pracy czyli rozsyłanie informacji prasowych. Za pomocą tego oprogramowania masz dostęp do największej bazy mediów w Polsce (radio, telewizja,prasa, serwisy www, blogi), która jest dodatkowo stale aktualizowana, a informacje o zmianach pojawiają się w Twoich notyfikacjach. Po wysyłce masz również dostęp do statystyk, więc możesz z łatwością ocenić jej skuteczność.

 

Get fokus to panel analityczny, który zbiera potrzebne dane. Możesz podpiąć pod niego nie tylko swoją stronę www, ale również wszystkie kanały social media typu Facebook, Pinterest, Instagram i śledzić zasięgi Twoich działań. Dużą zaletą tego rozwiązania jest przejrzystość w wyświetlaniu danych i skupienie ich w jednym panelu, co znacznie ułatwia analizowanie statystyk. Aby korzystanie z aplikacji Get Fokus było banalnie proste, dla klientów Shoplo została udostępniona darmowa integracja z narzędziem, także dostępna w Shoplo AppStore tutaj.

 

Gratisography to jeden z wielu stocków z nietuzinkowymi zdjęciami. Warto poszukać zdjęć do promocji właśnie w takich miejscach i szerokim łukiem omijać najpopularniejsze stocki. Zdjęcia tam dostępne są już mocno wyeksploatowane i dobrze znane polskim odbiorcom. Przygotowując materiały pamiętaj również o grafikach na fanpage’a – warto zmienić zdjęcie w tle na czas promocji i przygotować estetyczną grafikę do postu z informacją o kampanii.

 

Jak widać dobry pomysł na przeprowadzenie promocji to dopiero początek pracy. Ale warto się postarać i dopracować strategicznie oraz wizualnie naszą kampanię, ponieważ im lepszy poziom promocji, tym wyższa jej skuteczność – a więc sama sprzedaż.

Średnia 5 (1 głosów)
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Iga Furmańczyk

Iga Furmańczyk

Specjalista w dziedzinie content marketingu.