"Business Talks" z marką Cukrówka

Agata Sieramska
Agata Sieramska
September 21, 2018
"Business Talks" z marką Cukrówka

Skąd pomysł na sprzedaż właśnie krówek? 

Witaj Słodko! Dobre pytanie! Pomysł pojawił się w mojej głowie już dawno – mniej więcej 4 lata temu. Ale dopiero w ostatnim czasie zabrałem się za jego realizację. Sam produkt, jakim jest krówka wywodzi się z mojej rodzinnej miejscowości, gdzie od kilkunastu lat produkowane są tradycyjne i ręcznie zawijane krówki. Kiedy 2 lata temu pomysł powrócił, rozpocząłem dość żmudny proces researchu. Okazało się, że na rynku jest wiele firm sprzedających krówki za pośrednictwem intenetu. Dostrzegłem natomiast, szansę na sukces w postaci wyróżnienia się na tle konkurencji. Tak się zaczęło...Kto stoi za sklepem Cukrówka? Ile pasterzy liczy Twoje - jak sam to zabawnie określasz - stadko? W naszej obecnej słodkiej firmie, wliczając obsługę klienta, sprzedaż oraz marketing jest łącznie 6 Pasterzy :) Natomiast w planach jest powiększenie stadka o kolejnych super, kompetentnych I LUDZI, JAK CI, Z KTÓRYMI AKTUALNIE PRACUJĘ!Od kiedy sklep istnieje na rynku? Jak to się zaczęło? Cukrówka jako marka jest moim zdaniem dopiero "raczkującym dzieckiem”. Jesteśmy na rynku dokładnie od 1 roku i 5 miesięcy. :)Kiedy zorientowałeś się, że Cukrówka zacznie przynosić dochody i będzie Ci się to po prostu opłacać? Od początku zakładałem że ma to być pewnego rodzaju „fun” i sprawdzenie swojej wiedzy, a czasami szalonych pomysłów w praktyce. Natomiast ze względu na to, że zawodowo zajmuję się praktycznie od zawsze sprzedażą i marketingiem kładłem nacisk na to, by krówki od „pierwszego dnia” zarabiały na siebie. Pierwszy pik sprzedażowy, o którym wcześniej zbytnio nie miałem pojęcia, ze względu na brak znajomości branży, nastąpił po 2 miesiącach. Wtedy zobaczyłem, że mamy dużą szansę na zawojowanie rynku.Co wyróżnia Cukrówkę na rynku słodkości?Głównym wyróżnikiem na pewno jest komunikacja oraz słodki marketing. Produkty są do siebie bardzo podobne. Prawdziwy smakosz dostrzeże i wypunktuje zalety każdej krówki. Natomiast „pospolity” zjadacz krówek nie ma tak obszernej wiedzy na temat produkcji, ciągłości czy też krystalizacji cukierka - mam na myśli kruchość, którą wiele osób wprost uwielbia. Dlatego, przy obecności tak podobnych produktów postanowiłem, że wyróżnimy się tym, co w porównaniu z innymi markami da nam sporą przewagę.Prowadzisz okazjonalną sprzedaż krówek - jaka okazja jest najbardziej popularna  w Waszym sklepie? Najpopularniejszymi kategoriami są Cukrówki na przyjęcia weselne oraz Cukrówki Przedsiębiorcze kierowane do firm, które chcą poczęstować swoich klientów tradycyjnym polskim specjałem. Dodatkowo, okresowo sprzedajemy również krówki na komunie, chrzciny i inne święta typu Walentynki ;)Czy sprzedajecie swoje wyroby stacjonarnie?Nie. Naszym głównym oraz jedynym kanałem sprzedaży jest internet.Jak wygląda proces produkcji polskich krówek? Krówki - Cukrówki przygotowuje się w dużej kadzi, dodając do niej wszystkie składniki, gotuje, ciągle mieszając. Ugotowaną masę krówkową wylewa się na specjalny stół i studzi. W momencie kiedy masa zastygnie, Pasterze kroją masę, która przypomina długiego węża oraz zawijają w personalizowane etykiety.Możesz zdradzic kto był Twoim pierwszym klientem?Moi znajomi. Na początku poinformowałem wszystkich znajomych, którzy mogli się zgodzić na taką propozycję. To był dobry pomysł!Ile krówek liczyło Wasze największe zamówienie? Największe zamówienie złożone zostałona prawie 2 tony słodkości. 1 kg to ok. 72 krówki x 2000 kg = 144 000 Cukrówek! Wszystkie zawinięte ręcznie :)

Co uważasz za największy sukces Cukrówki? Prawdziwy sukces ma dopiero nadejść! Głównym celem długofalowym jest eksport. Gdy zaznaczymy się na krówkowych mapach innych krajów będę bardzo szczęśliwy.A jaka była najgorsza rzecz jaka przytrafiła się marce? Może nie najgorsza, ale czasami zdarzająca się, jak w każdym e-commerce. Zniszczone paczki w transporcie, które odbierają nasi klienci. :( Jest to traumatyczne przeżycie za każdym razem. Na szczęście dobrze sobie radzimy w takich sytuacjach, szybko reagując na zaistniały problem.Ciekawi mnie gdzie ukrywają się największe koszty w prowadzeniu sklepu z krówkami.Największym kosztem, a bardziej nazwałbym to stałą inwestycją jest marketing. To tutaj inwestujemy najwięcej, aby utrzymać wysoki poziom świadczonych usług.

Na Instagramie @cukrówka.pl śledzi Was już prawie 10,5  tysięcy osób. Jest to naprawdę spora liczba jak na słodkości! Opowiedz proszę jak tego dokonaliście!To prawda mamy sporą ilość obserwujących. Głównie dzięki systematyczności, ładnym i smacznym zdjęciom oraz akcjami cross mediowymi. Jak ważne z punktu widzenia sprzedażowego jest dla Was prowadzenie Social Media? Bardzo ważne! Jest to nasz 2 kanał sprzedaży. Dlatego cały czas pracujemy nad tym, aby sprzedaż rosła z SM.Jak trafiają do Was tak ogromni klienci jak np. Play? Najczęściej trafiają do nas poprzez agencje, które pośredniczą w zakupach dla dużych marek.

Twoja marka istnieje od 1,5 roku. Z perspektywy czasu, jak myślisz co wpłynęło na rynkowy sukces marki?Tak, jak wspomniałem wyżej - dużo pracy oraz wyróżniająca nas komunikacja.W jaki sposób Shoplo pomaga Ci w codziennym prowadzeniu biznesu?Wybrałem Shoplo, ponieważ jest intuicyjne w obsłudze i może się poszczycić tym, co cenię najbardziej - rewelacyjnym supportem. Nie ukrywam, że wielokrotnie wpadam na różne pomysły, które mająca zadanie usprawnić funkcjonowanie sklepu. Wysyłam zapytanie i zawsze dostaję odpowiedź po maksymalnie kilku godzinach. Jest to dla mnie bardzo ważne. Dodatkowo stabilność platformy sprawia, że jest bezproblemowa w dłuższej perspektywie. Zdradź - czy masz swój ulubiony krówkowy projekt, który wykonaliście? TAK! Najbardziej podoba mi się nasza świąteczna wersja Cukrówki z rogami renifera.

Zrzut ekranu 2018-03-19 o 20.55.55

Czy prowadzisz sprzedaż za granicą? Jeśli tak skąd najczęściej spływają zamówienia? Prowadzimy, ale na ten moment naszymi klientami są Polacy mieszkający za granicą. Najczęściej są to Niemcy, Anglia oraz Irlandia. Mamy również klienta z Włoch I Hiszpanii. :)Posiadasz stałych klientów? To nasze oczko w głowie. Klienci, którzy zaufali naszej marce oraz produktom. Dbamy o nich w każdym aspekcie, starając się pokazać jak bardzo nam na nich zależyCukrówki są przepięknie opakowane! Jak wygląda proces planowania - czy to Wy wychodzicie z propozycjami do klienta czy raczej wykonujecie gotowy projekt? Jest to uzależnione od kategorii. W Cukrówkach Małżeńskich bazujemy na szablonach wzorów, które zostały przygotowane przez naszych Pasterzy-Designerów, ale również przygotowujemy indywidualne projekt na podstawie pomysłów klienta. Z krówkami dla firm jest łatwiej, ponieważ jest to z reguły logo + elementy wyróżniające markę- brand book.

W swoim asortymencie posiadacie również krówki smakowe: miętowe, czekoladowe, kokosowe, kawowe i piwne (szok), które z tych krówek wybierają najczęściej klienci?Mamy wiele ciekawych smaków. Najczęściej wybieranymi przez klientów są: smak miętowy, przeważnie w sezonie letnim oraz piwny!Czy możesz opowiedzieć choć trochę o planach na przyszłość? Głównym celem jest zwiększanie z miesiąca na miesiąc % udziału w rynku. Dodatkowo wystartowanie ze sprzedażą na rynkach zagranicznych.Ostatnie pytanie - przejadły Ci się krówki :D ?  Absolutnie nie! Co prawda nie jestem wielkim łasuchem, ale po Cukrówkę sięgam zdecydowanie częściej niż gorzką czekoladę, której jestem fanem.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.