Fotorelacja z Ecommerce Day Poland 2014

Agnieszka Lekszycka
Agnieszka Lekszycka
February 5, 2014
Fotorelacja z Ecommerce Day Poland 2014

Już prawie tydzień minął od Ecommerce Day na Stadionie Narodowym.  W wydarzeniu wzięło udział ponad 250 właścicieli sklepów internetowych, a transmisję online obejrzało ponad drugie tyle osób. Na konferencji wysłuchaliśmy ciekawych prezentacji prelegentów z Google, Facebooka, Shoplo, PayPala i 9 innych najważniejszych firm w ecommerce. Chcesz dowiedzieć się jak było? Zobacz naszą fotorelację :) Ecommerce Day dla ekipy Shoplo zaczął się już od 8 rano. Od samego początku uśmiechnięci czekaliśmy na pierwszych uczestników. A było na kogo czekać! Na Ecommerce Day pojawiło się ponad 250 e-sprzedawców.

Na początku podziękowaliśmy naszym sponsorom za to, że pomogli nam zorganizować tak wielki event i opowiedzieliśmy, czego możecie się spodziewać przez najbliższe 8h.

Wstęp jednak nie trwał długo i szybko przeszliśmy do prelekcji. Konferencję otworzyła prezentacja Piotra Rudnickiego z Google, który opowiedział, jak mierzyć i optymalizować kampanie AdWords. Nie obyło się bez ciekawych przykładów i odniesień. Mimo wczesnej godziny publiczność pilnie słuchała Piotra i zawzięcie robiła notatki ;)

Następnie swoją prezentację wygłosiła Marta Grzymała, również reprezentująca Google, która na co dzień pracuje w Dublinie. Pani Marta opowiedziała nam o Google Shopping. Mimo, że prezentacja zaczęła się od smutnej prawdy, że pełnego Google Shopping jeszcze w Polsce nie ma, dowiedzieliśmy się wiele o kampaniach produktowych i o tym, jak wykorzystać je w promocji e-sklepów. W końcu poznaliśmy bliżej Google Zakupy!

Po prelekcjach Google przyszedł czas zagłębić się w kolejną, bardzo istotną gałąź ecommerce - email marketing. Tu z pomocą przyszedł nam Maciej Ossowski z GetResponse. Maciek opowiedział nam, jak wyróżnić się spośród setek innych maili, które dostają nasi klienci oraz udowodnił, że nie zawsze częste wysyłanie wiadomości denerwuje konsumentów. Było naprawdę ciekawie i ... odkrywczo ;)

Po prezentacji Maćka zrelaksowaliśmy się chwilę przy kawie i wróciliśmy, aby dowiedzieć się, jak ecommerce będzie wyglądać w przyszłości, o czym opowiedział nam Patryk Pawlikowski z Shoplo. Okazało się, że nadchodzi czas nie tylko multichannel, ale i omnichannel. Jeżeli więc chcemy odnieść sukces w ecommerce, musimy sprzedawać w wielu kanałach jednocześnie i sprawnie łączyć online z offlinem. W końcu kupowanie online smartfonem w sklepie stacjonarnym już niedługo stanie się rzeczywistością!

Po Patryku na scenę weszli przedstawiciele kancelarii Olesiński&Wspólnicy - Grzegorz Wanio i Aleksandra Płucienik, którzy opowiadali o aspektach prawnych działalności w ecommerce.  Jak zwykle przy tej tematyce zrobiło się gorąco, a publiczność miała tysiące pytań do prelegentów. Na wszystkie udało się  odpowiedzieć, a uczestnicy słuchali odpowiedzi z szeroko otwartymi oczami. W końcu rzadko zdarza się okazja wysłuchania darmowych porad prawnych od ekspertów ;)

Kolejna prezentacja została przedstawiona po angielsku przez Botonda Borosa z firmy PayPal. Botond pokazał nam, jak proces checkout'u może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Poznaliśmy też zmiany, jakie szykują się na rynku płatności online po to, aby  zwiększać konwersję w e-sklepach.

Po wskazówkach od PayPala nadeszła najwyższa pora na lunch - po takiej ilości praktycznych wskazówek mocno zgłodnieliśmy :)

Catering był naprawdę pyszny, dlatego wszyscy uśmiechnięci wróciliśmy na prezentacje. A było na co wracać ;) Po przerwie pierwszą prelekcję wygłosił Tomasz Rytel z Facebooka. Tomek dostarczył nam masę praktycznych wskazówek i opowiedział o zaawansowanych metodach targetowania na Facebooku i o tym, jak je wykorzystać, aby wygenerować ruch do e-sklepu. Jak się później okazało, dla wielu uczestników porady te były wcześniej nieznane, dlatego każdy cieszył się z nowych możliwości promocji swojego biznesu.

Kolejną prezentację wygłosił Marek Tomaszewski z Fundacji Polak 2.0.Marek zwrócił uwagę, jakiej wiedzy najbardziej brakuje na polskim rynku ecommerce i wskazał, w jakich dziedzinach szczególnie powinniśmy się doszkolić. Na szczęście te braki zaczęły natychmiastowo zanikać dzięki wystąpieniom na Ecommerce Day :)

Po Marku na scenę wkroczył dynamicznie Artur Kurasiński z Fokusa. Art, jak zawsze ;) , od pierwszych sekund porwał tłum swoją ciekawą opowieścią na temat... analityki w ecommerce. Dowiedzieliśmy się, dlaczego warto mierzyć wskaźniki mówiące o sukcesie naszego sklepu i jak to umiejętnie robić.

Po tej prezentacji udaliśmy się na ostatnią przerwę kawową, aby zjeść ciacho i oczywiście nawiązać cenne kontakty ;) Wszyscy w końcu wiemy, że przerwy to najlepsza okazja do networkingu.

No i wróciliśmy. Na ostatnią sesję czterech Case studies! Najpierw Dagmara Kruszewska z Sofort Banking przedstawiła nam praktyczne informacje niezbędne do ekspansji na rynek niemiecki.

Po P. Dagmarze na scenę pewnie wkroczył Mariusz Pawełczyk z Sociomantic Labs. Mariusz przybliżył nam tajniki zautomatyzowanej reklamy, pokazując na przykładach, jak dynamiczne reklamy na mobile'u mogą przełożyć się na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Po występie Mariusza, skupiliśmy się przez chwilę szczególnie na rynku modowym online. O zmianach w jego ramach opowiedziały Justyna Dziegieć i Julia Turewicz z SHWRM.pl. A na zakończenie, na scenie pojawił się Krzysztof Bartnik z eKomercyjnie.pl, który zaprezentował nam 10 sposobów na zwiększenie sprzedaży i optymalizację sklepu, gotowych do wdrożenia od dziś! Kto z Was wykorzystał już porady Krzysztofa w swoim biznesie? :)

Po wystąpieniu Krzysztofa nadszedł już czas się pożegnać! Ufff... to było naprawdę wartościowe 8 godzin pełnych praktycznych porad. Dziękujemy, że byliście z nami i... do zobaczenia! :)

Wszystkie zdjęcia z wydarzenia wykonała Anna Głowacka.

Przy okazji jeszcze raz dziękujemy Sponsorom i Patronom Medialnym, bez których nie udałoby nam się zorganizować Ecommerce Day. Cieszymy się, że tak licznie zaangażowaliście się w edukację branży handlu internetowego.

PS. Wszystkich zainteresowanych materiałami z konferencji informujemy, że będą one dostępne już niebawem na kanale Shoplo na Youtube i SlideShare. Stay Tuned! Do końca tygodnia kolejne informacje :)

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.