Shoplo zdjęło mi z głowy cały problem związany ze zrobieniem własnej strony internetowej, szukania dobrych programistów, itd. Zrobiłam tylko swój własny projekt graficzny, ale mechanizm Shoplo sprawił, że strona działała od pierwszego dnia. Korzystam również z różnych aplikacji w Shoplo, do których nie miałabym dostępu robiąc własną stronę.

Anna Nawrot, młoda mama i projektantka, swoją przygodę z projektowaniem mebli rozpoczęła od urządzania pokoju własnego dziecka. Szukała kolorowego, radosnego wystroju wnętrza, które jednocześnie będzie w dobrym guście. Jak sama mówi, większość rynkowych ofert mebli i dodatków dla dzieci nie do końca spełniało jednak jej wymagania. W oczekiwaniu na narodziny córki, postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce.

Własnoręcznie przemalowała zakupione białe meble na przyjaźniejsze, pastelowe kolory. Kolejnym krokiem było wykonanie z zamówionych z zagranicy materiałów abażura do lampy.Do kompletu powstały poduszki, pufa oraz dodatki na ścianę korespondujące z lampą.

Odwiedzający znajomi byli zachwyceni końcowym efektem i zaczęli namawiać ją do założenia własnej firmy, dzięki której mogłaby „wyżyć się artystycznie” i pokazać innym rodzicom zupełnie nową jakość na rynku oświetlenia i dodatków dla najmłodszych. Wtedy też zaczęła się zastanawiać nad biznesem na poważnie. Największym motywatorem okazał się brak ciekawej oferty rynkowej produktów do urządzenia dziecięcego pokoju – szczególnie oświetlenia. Tak właśnie powstał pomysł na założenie własnej firmy oraz sklepu internetowego.

Pomysły na projekty biorą się z własnego doświadczenia projektantki. Sama wie co jest najbardziej potrzebne w pokoju jej dziecka, co można znaleźć w ofercie innych sklepów, a czego brakuje. Pomocni są również klienci, którzy sami podpowiadają, czego szukają.

Najbardziej dumna jestem z wysokiej jakości swoich produktów.

Każdy nasz produkt jest naprawdę dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, na co zwracają uwagę Klienci i współpracujące sklepy. Poza tym jestem dumna oczywiście z tego powodu, że produkty Lamps&Co. przebojem wdarły się na rynek ;) Od samego początku zaczęły się dobrze sprzedawać i dostawałam mnóstwo pozytywnych głosów, od Klientów i z rynku, że wreszcie znaleźli dla siebie coś, czego długo szukali.

Jakość produktu kluczem do sukcesu

Największym wyzwaniem dla projektantki podczas pierwszego etapu rozwijania biznesu było znalezienie odpowiednich podwykonawców, którzy za rozsądne pieniądze potrafiliby zrobić rzeczy na wysokim poziomie i zajęło to sporo czasu, jednak cierpliwość pozwoliła na zagwarantowanie najwyższej jakości produktów.

Doskonałość oferty proponowanej przez Annę Nawrot ma swoje odzwierciedlenie w posiadanym przez Lamps & co certyfikacie jakości Kid Zone, który wydawany jest pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka firmom, które dobrze służą dzieciom.

Rozwój firmy

Najbardziej przełomowa chwila od powstania biznesu dla Lamps & co to samo wejście na rynek, kiedy w ciągu tygodnia sprzedał się praktycznie cały towar, który był na stanie. Drugim, wielkim wydarzeniem były targi Hush na Stadionie Narodowym gdzie pierwszy raz produkty zostały zaprezentowane wielotysięcznej publiczności targów i zakończyły się one dużym sukcesem dla firmy.

Na początku, każdym aspektem prowadzenia firmy Anna Nawrot zajmowała się sama. Od sesji zdjęciowych przez dystrybucję i pakowanie produktów. Po kilku miesiącach okazało się, że pracy jest tak dużo, że niezbędne jest zatrudnienie pracownika do obsługi wysyłek i magazynu. Od początku zatrudniona była również na pół etatu specjalistka od PR, ponieważ jak sama mówi, utrzymywanie relacji z mediami to żmudna i pracochłonna sprawa, na którą projektantka nie miała czasu. W tej chwili magazynem i wysyłkami zajmuje się specjalistyczna firma, zatrudniony jest jeszcze handlowiec, który systematycznie poszerza dystrybucję.

Codzienna praca właścicielki Lamps & co to przede wszystkim koordynacja pracy współpracowników oraz prowadzenie działań marketingowych i rozwijanie firmy. Anna Nawrot odwiedza szwalnie i pracuje nad kolejnymi projektami, przygotowuje sesje zdjęciowe, odpowiada na maile od klientów oraz zajmuje się dystrybucją zagraniczną.

Nauka ecommerce

Projektantka poszerza swoja wiedzę z zakresu ecommerce posiłkując się blogiem Akademii Ecommerce Shoplo, dokonuje benchmarku “podglądając” inne ciekawe sklepy i szukając nowych rozwiązań, dzięki którym może w dalszym ciągu optymalizować pracę e-sklepu, tak, żeby była jak najbardziej przyjazna i atrakcyjna dla klientów. Nie bez znaczenia są doświadczeni w branży znajomi, którzy w razie potrzeby służą pomocą i poradą.

Plany rozwoju firmy zakładają rozszerzanie asortymentu o nowe produkty oraz tworzenie własnych tkanin. Ważnym aspektem jest dla Lamps & Co skupienie się na dystrybucji w całej Europie. Firma już współpracuje ze sklepami w różnych krajach i widać tam spory potencjał. Oznacza to jednak równocześnie potrzebę ogromnego nakładu pracy.

Promocja sklepu to głównie PR w prasie, na dobrych blogach oraz portalach internetowych. Firma posiada również własny fanpage na Facebooku.

Zbadanie rynku to postawa, żeby nie rywalizować z dużymi graczami na rynku, już na wejściu. Wysoka jakość produktów, którą Klienci naprawdę doceniają, są skłonni za to nawet więcej zapłacić. Piękne zdjęcia to również podstawa jeśli nasza sprzedaż opiera się głównie na internecie. Warto wszystko na początku robić samemu np. pakować paczki, dzwonić po sklepach, żeby wszystkiego się nauczyć, wtedy łatwiej jest szkolić pracowników i unika się, tak częstego niestety w nowych firmach, przeinwestowania już na starcie.