Poznaj Google Shopping, czyli reklamy produktowe w wyszukiwarce

Janina Kowalczyk,
Janina Kowalczyk,
June 8, 2022
Poznaj Google Shopping, czyli reklamy produktowe w wyszukiwarce

Reklamy produktowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększanie sprzedaży online. Sprawdź,  jak działają i co Twój sklep internetowy zyskuje dzięki Google Shopping.

Jak działa Google Shopping?

Google Zakupy (Google Shopping), czyli inaczej reklama z listą produktów, to atrakcyjna forma reklamowa w wyszukiwarce Google przeznaczona dla sklepów internetowych. Na reklamy Google Shopping trudno nie zwrócić uwagi. Wyświetlają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania. Obejmują zdjęcie produktu z podstawowymi informacjami w formie tekstowej. Po kliknięciu w link wyszukiwarka od razu przekierowuje przeglądającego do strony produktu, a następnie do sklepu internetowego.

Kampanie produktowe w Google Shopping są wyjątkowo skuteczne. Taki format przyciąga uwagę Twoich potencjalnych klientów i skraca ich drogę z wyszukiwarki Google do karty produktowej.  Ponieważ użytkownik już na wstępie widzi cenę i podgląd produktów, może podjąć decyzję o zakupie już na etapie przeglądania.

Dodatkowo reklamy podpowiadają zainteresowanym użytkownikom w odpowiedzi na ich zapytania, często bardzo szczegółowe, konkretne produkty. Dzięki temu skutecznie zwiększają konwersję. Co istotne, Google Shopping powiązane jest z usługą Google Merchant Center. Twoje produkty mogą zatem pojawiać się w wynikach automatycznie.

Dlaczego warto zainteresować się usługą Google Shopping?

Korzyści z kampanii reklamowych dla Twojego sklepu internetowego jest naprawdę wiele. Zobacz te najważniejsze.

Dobre miejsce w wynikach wyszukiwania

Reklamy produktowe Google są zawsze widoczne u góry strony nad wynikami organicznymi lub wysoko po ich prawej stronie. Są więc pierwszym, co widzą użytkownicy bez konieczności scrollowania, co inaczej mogłoby ich zniechęcić.

Skuteczna reklama bez wysiłku

Dzięki załączonym zdjęciom produktów reklamy Google Shopping przyciągają wzrok i są czytelne dla odbiorcy. Wcale nie musisz zlecać drogich prac graficznych, aby osiągnąć ten efekt. Wystarczą te same obrazy produktów, które wykorzystujesz w swoim sklepie internetowym.

Dotarcie do właściwego odbiorcy

Kampanie produktowe bazują na plikach z informacjami o Twoich towarach. Reklama wyświetla się osobom, które szukają konkretnego produktu. Trafiasz więc od razu do właściwego potencjalnego klienta już zainteresowanego Twoją ofertą i gotowego na zakup - w ten sposób szybko przeskakujesz pierwsze etapy lejka sprzedażowego.

Krótszy proces zakupowy

Dzięki temu, że już na poziomie wyszukiwarki widać cenę i zdjęcie produktu, użytkownik jeszcze przed kliknięciem w reklamę może odrzucić oferty, które mu nie odpowiadają. Po kliknięciu w reklamę produktową klient przenosi się bezpośrednio na kartę produktu w Twoim sklepie online. Nie ma ryzyka, że zabłądzi na stronie lub że coś odwróci jego uwagę, a to zwiększa szanse na udaną sprzedaż.

Ekspozycja w wielu miejscach

Reklamy Google Shopping wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również w zakładkach Grafika i Zakupy oraz w witrynach partnerskich czy sieci reklamowej Google. Przygotowujesz kampanię raz, a docierasz do klientów w różnych miejscach.

Optymalizacja wydatków

Google Ads pozwala śledzić i optymalizować wydatki. Wiesz, ile płacisz za każde kliknięcie i jak przekłada się to na sprzedaż. Dzięki bieżącej analityce kampanię można optymalizować i zwiększać jej efektywność.

Ile kosztują kampanie produktowe w Google?

Koszty kampanii w Google Shopping zależą od wielu różnych czynników: m.in. zasięgu kampanii, stawek CPC i przede wszystkim – obranej przez Ciebie strategii

W przeciwieństwie do zwykłych reklam — np. w gazecie czy telewizji, gdzie reklamodawca płaci za miejsce, niezależnie od efektu — w reklamach produktowych Google ponosisz koszt tylko za konkretne akcje użytkownika. Ten system jest zwykle określany jako PPC, czyli „płać za kliknięcie” (pay-per-click), a ich cena jako:

  • CPC - „koszt za kliknięcie” (cost-per-click) - płacisz za kliknięcie w reklamę,
  • eCPC - ulepszone CPC (enhanced cost-per-clik)- płacisz za kliknięcie, ale stawki dostosowywane są tak, by dotrzeć tylko do właściwych klientów i zwiększyć konwersję.

W efekcie oznacza to, że trudno z góry ustalić, ile kosztuje reklama produktowa Google. Możesz jednak zdecydować o budżecie, który chcesz na nią ostatecznie przeznaczyć. Koszty reklamy na platformie Google Shopping można znacząco zmniejszyć, publikując reklamy za pośrednictwem dowolnego serwisu CSS (Comparison Shopping Services), czyli po prostu porównywarki cenowej. 

Rodzaje kampanii produktowych w Google Shopping

Inteligentna kampania produktowa

Smart Shopping Campaign to typ reklamy Google Shopping opartej na sztucznej inteligencji. System sam podejmuje decyzję komu, kiedy i w jakim miejscu wyświetlić reklamę produktową, by zwiększyć prawdopodobieństwo na dokonanie transakcji online.

Inteligentna kampania produktowa jest połączeniem standardowej kampanii Google Shopping oraz dynamicznego remarketingu w sieci reklamowej. Dlatego warto mieć już na koncie Google Ads pewną historię konwersji w ostatnich kilkunastu dniach oraz listy remarketignowe (czyli zbierające użytkowników, którzy byli na naszej stronie internetowej). Algorytmy wykorzystujące uczenie maszynowe biorą pod uwagę historię konwersji, a dzięki połączeniu z remarketingiem reklamy pokazują się internautom, którzy opuścili Twój sklep bez zakupu, ale przy odpowiedniej zachęcie mogą do niego wrócić.

Standardowa kampania produktowa

W tym rodzaju kampanii możesz wybrać, by Twoje reklamy wyświetliły się wyłącznie w wyszukiwarce Google (w inteligentnej kampanii reklamy wyświetlają się również w sieci reklamowej).

Standardowa kampania produktowa pozwala również na zapoznanie się z raportem wyszukiwanych haseł – widzisz dokładne zapytania użytkownika, które wygenerowały kliknięcia. Dzięki tej informacji jesteś w stanie np. wykluczyć słowa kluczowe, by w przyszłości nie wyświetlać oferty osobom, które nie są zainteresowane z jakiegoś powodu zakupem danego produktu w sklepie internetowym.

Prowadzenie skutecznych kampanii produktowych w Google nie należy do najłatwiejszych zadań. Jeśli więc nie masz czasu, możliwości czy wiedzy, by zajmować się tym samodzielnie, skorzystaj z pomocy certyfikowanych specjalistów.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.