Jak włączyć lub wyłączyć sklep dla klienta?
Strona główna wraz ze wszystkimi podstronami każdego nowo założonego sklepu Shoper jest domyślnie włączona dla klienta. W każdej chwili możesz ją jednak wyłączyć, jeżeli np. potrzebujesz skonfigurować swój sklep, ale nie chcesz by postęp prac był widoczny dla klienta.
Żeby wyłączyć front (stronę sklepu, którą widzi klient) sklepu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu
- Wyłącz sklep przesuwając suwak w prawo, opcjonalnie w polu Informacja gdy sklep jest wyłączony dodaj komunikat widoczny dla odwiedzających sklep i ZAPISZ zmiany u dołu strony
Jeżeli chcesz włączyć sklep, zrobisz to w tej samej zakładce. Wystarczy przesunąć suwak Wyłącz sklep w lewo i zapisać zmiany u dołu strony.
Włączanie i wyłączanie sklepu działa od razu po zapisaniu ustawienia
Podgląd sklepu dla administratora
Jeżeli sklep jest wyłączony dla klienta ale jako administrator chcesz podejrzeć jego wygląd, kliknij w panelu administracyjnym jego adres w lewym górnym rogu
Podgląd szablonu graficznego dla administratora
Jeśli chcesz podejrzeć wygląd sklepu z poziomu konkretnego szablonu graficznego, przejdź do jego edycji w zakładce Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Twoje szablony graficzne i na wybranym szablonie kliknij ikonę lupki
Druga możliwość to przejście do edycji szablonu i kliknięcie w prawym górnym rogu Więcej > Zobacz sklep
Upewnij się, czy wyłączenie sklepu jest konieczne
Pamiętaj jednak, żeby nie wyłączać sklepu bez ważnego powodu nawet na krótko, zwłaszcza jeżeli funkcjonuje już od dłuższego czasu i sprzedaje, ponieważ może na tym ucierpieć m.in. SEO sklepu.
Jeżeli myślisz o krótkim wyłączeniu sklepu, ponieważ np. udajesz się na urlop, lepiej wybierz jedną z możliwości podaną w artykule Jak ustawić urlop w sklepie.