Wypróbuj za darmo

    Produkty cyfrowe

    Oprogramowanie Shoper umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych o dowolnym formacie, np. e-booków, audiobooków, oprogramowania czy muzyki, dodanych na serwer sklepu, lub dostępnych pod linkiem pochodzącym z zewnętrznego systemu. Proces zakupu produktu cyfrowego jest w pełni zautomatyzowany i nie wymaga od ciebie dodatkowych działań.


    Sprawdź:

    1. Jak utworzyć produkt cyfrowy?
    2. Gdzie znajdę ogólną konfigurację produktów cyfrowych?
    3. Jak skonfigurować płatność i dostawę dla produktów cyfrowych
    4. W jaki sposób klient sklepu pobiera produkt cyfrowy
    5. Klient sklepu twierdzi, że nie otrzymał produktu cyfrowego

    1. Jak utworzyć produkt cyfrowy?

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Obsługa sklepu > Produkty i w prawym górnym rogu kliknij DODAJ PRODUKT
    2. Uzupełnij podstawowe informacje, takie jak cena, opis, zdjęcia, kategoria itd. Zapisz zmiany, a następnie z menu po lewej stronie wybierz Produkt cyfrowy
    3. Zobaczysz 2 możliwości wyboru:
      • Dodaj plik produktu cyfrowego – po kliknięciu DODAJ PLIK wybierz plik uprzednio dodając go do Menadżera plików z dysku komputera

        Rozmiar pojedynczego pliku cyfrowego powinien wynosić maksymalnie 256 MB. Jeżeli plik jest większy, podziel go na mniejsze części i wgraj każdą część osobno.

      • Dodaj link produktu cyfrowego – po kliknięciu DODAJ LINK w polu Link do zwartości wklej link z zewnętrznego serwisu, na którym umieszczasz pliki do pobrania, po kliknięciu w który klient będzie mógł pobrać jego zawartość

        Rozmiar plików w linku do produktu cyfrowego warunkuje system zewnętrzny z którego korzystasz

      produkty cyfrowe

    4. Zdecyduj, który typ produktu cyfrowego udostępnisz klientowi, dodaj plik lub link, możesz również dodać link oraz plik jednocześnie, a następnie ZAPISZ zmiany
    5. Teraz przejdź do ogólnej konfiguracji produktów cyfrowych, opisanej w dalszej części instrukcji

    2. Gdzie znajdę ogólną konfigurację produktów cyfrowych?

    Konfigurację sprzedaży produktów cyfrowych znajdziesz w zakładce panelu administracyjnego sklepu Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe
    produkty cyfrowe
    Ustal:

    • w którym momencie realizacji zamówienia klient ma otrzymać plik i/lub link, wskazując status zamówienia który wysyła e-mail z plikami,
    • określ czas ważności linku oraz ilość możliwych pobrań przez klienta – możesz określić liczbą lub zerem, co oznacza brak limitu. Obydwa ustawienia dotyczą tylko produktu cyfrowego w formie pliku dodanego na serwer sklepu. Czas ważności oraz ilość możliwych pobrań linku z zewnątrz, warunkują ustawienia platformy, z której pobierane są pliki z linku.

     

    3. Jak skonfigurować płatność i dostawę dla produktów cyfrowych

    Jeżeli sprzedajesz w sklepie tylko produkty cyfrowe, wystarczy że skonfigurujesz wybraną przez Ciebie metodę płatności dostępną dla klienta, a jako formę dostawy utworzysz np. przesyłka elektroniczna
    produkty cyfrowe
    produkty cyfrowe

    Instrukcje konfiguracji możliwych metod płatności znajdziesz tutaj.
    Instrukcja prawidłowej konfiguracji dostawy znajduje się tutaj.

    Jeżeli sprzedajesz w sklepie produkty fizyczne oraz cyfrowe jednocześnie i potrzebujesz zróżnicować metody płatności oraz wysyłki w zależności od typu produktu, możesz skorzystać z możliwości, jakie dają gabaryty produktów opisane tutaj.

    4. W jaki sposób klient sklepu pobiera produkt cyfrowy

    Jeżeli klient dokonuje zakupu bez rejestracji, musi kliknąć link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia. Kliknięcie w link spowoduje pobieranie zakupionego pliku produktu cyfrowego na dysk lokalnego urządzenia lub przeniesienie do zewnętrznego systemu w przypadku linku produktu cyfrowego.

    Jeżeli klient dokonuje zakupu w ramach zarejestrowanego w sklepie konta, musi kliknąć link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia. System poprosi o zalogowanie się na konto, skąd możliwe będzie pobranie pliku produktu cyfrowego. W przypadku linku produktu cyfrowego pochodzącego z zewnętrznego systemu, klient zostanie przeniesiony do zewnętrznej platformy, skąd pochodzi link.

    Czas ważności linku oraz liczbę możliwych pobrań określasz zgodnie z ustaleniami opisanymi wcześniej w ogólnej konfiguracji produktów cyfrowych.

    Wymóg pobrania produktu cyfrowego tylko z poziomu wiadomości e-mail podyktowany jest kwestiami bezpieczeństwa, tak aby osoby niepowołane, dysponujące linkiem, nie mogły go otworzyć.

    Struktura linku dla zamówienia pochodzącego od klienta niezarejestrowanego jest dłuższa, niż dla klienta zarejestrowanego.

    Przykładowy widok e-maila z linkiem do pobrania produktu cyfrowego
    produkty cyfrowe


    5. Klient sklepu twierdzi, że nie otrzymał produktu cyfrowego

    Jeżeli twój klient twierdzi, że nie otrzymał wiadomości z zakupionymi produktami cyfrowymi:

    1. Upewnij się w zakładce Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili, czy faktycznie wiadomość z linkami do pobrania nie została wysłana
    2. Jeżeli nie została wysłana, upewnij się czy zamówienie klienta ma status zdefiniowany w zakładce Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe powodujący wysyłkę zamówienia do klienta

      UWAGA: Zamówienie powinno być opłacone oraz potwierdzone (jeżeli wymagasz potwierdzenia, co sprawdzisz w Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Wymagaj potwierdzenia zamówień). Jeżeli zamówienie nie jest opłacone, link nie zostanie wysłany – to zabezpieczenie przed przypadkowym wysłaniem linku.

    3. Zweryfikuj także, czy automatyczna wiadomość e-mail z produktem cyfrowym do pobrania zawiera prawidłowe znaczniki przekazujące link do pobrania produktu cyfrowego, oraz opcjonalne dodatkowe informacje jak pobrać plik, skorzystać z jego zawartości itp.
      Podgląd tej wiadomości znajduje się w zakładce Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Produkt cyfrowy do pobrania
      produkty cyfrowe


    Zagadnienie dodawania produktów zostało przez nas omówione w wideoporadniku:



    Może zainteresować cię również:

    Aplikacja: Automater – sprzedaż produktów cyfrowych

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności