InPost: Konfiguracja Kuriera i Paczkomatów
Konfiguracja połączenia oprogramowania Shoper z usługami InPost (Kurier, Paczkomaty), dostępna jest w ramach wbudowanej integracji w panelu administracyjnym sklepu. Integracja wyświetla także w koszyku klienta mapę Paczkomatów, która nie wymaga dodatkowej aktywacji – wystarczy, że dokonasz prawidłowej konfiguracji.
Jeżeli posiadasz już umowę z InPost dla usługi Kuriera i / lub Paczkomatów, skontaktuj się ze swoim opiekunem w InPost w celu uzyskania niezbędnego w konfiguracji tokena oraz ID organizacji – będzie taki sam dla obydwu usług w ramach jednej umowy.
Po uzyskaniu tokena oraz ID organizacji przejdź do dalszej części tego artykułu i w punkcie 4 kliknij Mam już konto, następnie postępuj zgodnie z dalszą instrukcją.
Jak utworzyć dostawę Kurier / Paczkomaty InPost?
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
- W prawym górnym rogu kliknij w przycisk Dodaj dostawę
- Wypełnij Dane podstawowe:
– wprowadź nazwę formy dostawy: Kurier InPost lub Paczkomaty InPost,
– wybierz typ dostawy: InPost (warunek konieczny aby integracja zadziałała),
– wypełnij resztę formularza konfiguracji dostawy zgodnie z twoimi oczekiwaniami i u dołu ekranu kliknij ZAPISZ
- Po zapisaniu formularza przejdź do zakładki Ustawienia InPost i kliknij Chcę się zarejestrować (lub Mam konto, jeżeli posiadasz już umowę z InPost). Po wypełnieniu formularza rejestracji kliknij ZAPISZ u dołu ekranu, co spowoduje wysłanie formularza do InPostu
- Po wysłaniu formularza, standardowo do kilku dni roboczych, nastąpi kontakt telefoniczny na podany przez ciebie numer, ze strony pracownika InPostu. Konsultant InPost dokończy formalną kwestię związaną z rejestracją w usłudze oraz udostępni ci token i ID organizacji, niezbędne do konfiguracji.
- Jeżeli jesteś już po kontakcie z InPost i posiadasz już token oraz ID organizacji, w Ustawieniach InPost wybierz opcję Mam Konto i uzupełnij dane oraz twój adres – nadawcy przesyłki, po czym ZAPISZ zmiany
- Po zapisaniu Ustawień InPost pojawi się czwarta zakładka Ustawienia dodatkowe
Przejdź do niej i skonfiguruj formę dostawy według własnych oczekiwań – Paczkomaty lub Kurier InPost. Zmiany ZAPISZ u dołu ekranu
- Ustal ceny za dostawę i wprowadź je w zakładce Koszty dostawy, pamiętaj o zapisaniu zmian
- Zgodnie z własnymi potrzebami powtórz całą czynność od punktu pierwszego, by dodać drugą z możliwości Paczkomaty / Kurier InPost
Formy wysyłki dostępne w integracji:
- Paczkomat – wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat,
- Zlecenie odbioru – konieczność zamówienia kuriera, następnie wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie,
- Pop – deklaracja punktu odbioru,
- Stały podjazd – codzienne wizyty kuriera, konieczność drukowania potwierdzenia odbioru (lista paczek).
UWAGA: W przypadku wyboru formy Zlecenie odbioru pamiętaj o zleceniu podjazdu do utworzonych przesyłek w Obsługa sklepu > Przesyłki. Czynność można wykonać poprzez multiakcję, zaznaczając kilka przesyłek tego samego rodzaju i wybierając opcję Zamów odbiór przesyłki
Podstawowa instrukcja dodania formy dostawy znajduje się tutaj.
Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w wideoporadniku:
Integrację z InPost omówiliśmy tutaj: