Przekierowania stron
W tym artykule:
- Kiedy zrobić przekierowanie
- Jak dodać plik sitemap.xml
- Jak dodać przekierowanie ręcznie
- Gdzie znajdę link do sitemap.xml
Kiedy zrobić przekierowanie
Jeśli przenosisz sklep z innej platformy, to warto dodać przekierowania. W ten sposób unikniesz sytuacji, w której np. Google pamięta wcześniej zindeksowaną stronę i po kliknięciu w nią zobaczysz stronę 404. Inaczej mówiąc zrób przekierowanie, aby powiązać starą strukturę linków z nową. W ten sposób Twoi klienci nadal będą trafiać na odpowiednią stronę.
Jak dodać plik sitemap.xml
Przejdź do Marketing > SEO > sekcja Przekierowania stron i kliknij Generuj przekierowania stron.
Podaj adres do pliku sitemap.xml i zapisz zmiany.
W ten sposób wszystkie linki z poprzedniej strony zostaną automatycznie przekierowane na stronę główną. Dzięki temu, żaden nie będzie wskazywał na adres z błędem 404. Możesz je edytować i wskazać konkretną podstronę w Twoim sklepie.
Jak dodać przekierowanie ręcznie
Przejdź do Marketing > SEO > sekcja Przekierowania stron i kliknij Dodaj przekierowanie.
Podaj starą ścieżkę i dokąd ma ona prowadzić.
Gdzie znajdę link do pliku sitemap.xml
Link do pliku sitemap.xml znajdziesz pod adresem:
nazwa_twojego_sklepu.shoplo.com/sitemap.xml
Sitemapa jest widoczna dopiero po opłaceniu sklepu. W okresie testowym nie jest ona dostępna.