Przekierowania 301
Począwszy od wersji oprogramowania 5.8.26 platforma Shoper umożliwia tworzenie przekierowań 301.
Funkcjonalność pozwala administratorowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów jak np. produkt lub kategoria. Dzięki zastosowaniu przekierowań sprzedawcy mogą poprawić doświadczenie użytkownika związane z nawigacją w sklepie. Przekierowania pozwalają także na poinformowanie robotów wyszukiwarek internetowych o tym, że dany obiekt został przeniesiony pod inny adres URL, przez co nie jest tracona pozycja w wyszukiwarce jakby to miało miejsce w przypadku wyświetlenia strony 404.
Zastosowanie:
- Administrator sklepu usunął produkt z oferty i chce aby adres, który jest zaindeksowany wyszukiwarkach kierował na inny produkt / kategorię lub np stronę główną sklepu
- Administrator sklepu zmienił adres URL dla produktu, kategorii, producenta i chciałby aby poprzedni adres URL kierował na ten nowo utworzony
- Sklep jest migrowany z innej platformy i część adresów URL nie będzie funkcjonowała po przeniesieniu sklepu lub będzie następowała ich zmiana.
Lista funkcjonalności:
- możliwość dodania/edycji przekierowania typu 301
- przekierowanie na obiekt, dzięki czemu zmiana adresu URL obiektu powoduje aktualizację przekierowania, tj administrator wykonuje pierwsze przekierowanie na produkt, następnie produkt ma zmieniony adres URL, mechanizm przekierowania zaktualizuje przekierowanie o nowy adres produktu.
- przekierowanie na dwa typy:
–Na obiekt (produkt, kategoria, producent, wpis na blogu, kategoria bloga, strona informacyjna)
–Na adres URL - automatyczne przekierowanie 301 gdy rozpoznany jest inny url dla danego obiektu np:
Przykład: wpisany url /pl/p/Spodnie-materialowe-z-bas/22 od razu daje przekierowanie na 301 pl/p/Spodnie-materialowe-z-baskinka/22
- parametry w adresie URL
{page} – pozwala na wskazanie w adresie z którego wykonujemy przekierowanie elementu zawierającego informację o paginacjiPrzykład: Sprzedawca posiadał w sklepie, z którego migrował się do Shoper.pl adres do konkretnej strony kategorii w formacie nazwadomeny.pl/sukienki/1 gdzie “1” w adresie URL oznaczał numer strony w kategorii. Po przejściu do Shoper.pl Sprzedawca chce zachować zaindeksowane linki do konkretnych stron w kategorii. Aby to zrobić administrator sklepu tworzy przekierowanie w formacie: nazwadomeny.pl/sukienki/{page} na kategorię o adresie URL nazwadomeny.pl/sukienki_białe/, dzieki czemu każdorazowo, gdy zostanie wywołany poprzedni adres nazwadomeny.pl/sukienki/1 przekierowanie będzie wykonane na nowy adres kategorii z dokładnie takim samym numerem strony nazwadomeny.pl/sukienki_białe/1
{sort} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o sortowaniu
jw.
{view} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o typie widoku
jw.
* – przekierowanie podanego adresu URL i wszystkich jego odmian występujących po znaku * na url lub obiekt w sklepiePrzykład: Admin sklepu usunął kategorię ze sklepu i chcę teraz aby wszystkie adresy url jakie mogą wystąpić po nazwie kategorii przekierować na nową kategorię.
{*} –
Inne funkcje wprowadzone wraz z przekierowaniami 301
- Opisy SEO dla producentów
- Funkcja wyboru wersji językowej dla przekierowania
- Zarządzanie 301 poprzez API
- Zarządzanie opisami SEO dla producentów poprzez API
Tworzenie przekierowań 301
- Przejdź do zakładki Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania i naciśnij przycisk Dodaj
- Wprowadź dotychczasowy URL, z którego chcesz przekierować oraz wskaż na jaki element ma zostać wykonane przekierowanie. Możliwości to: Produkt, Kategoria, Producent, Strona informacyjna, Wpis na blogu, kategoria bloga lub adres url
- Po dodaniu przekierowania masz możliwość dodania kolejnego lub powrotu na ich listę
- Na liście kategorii istnieje możliwość edycji przekierowań, gdyby pojawiła się taka potrzeba