Jak dodać produkt do promocji?
Oprogramowanie Shoper daje możliwość tworzenia promocji na 2 sposoby:
- Bezpośrednio w edycji pojedynczego produktu
- Masowo, za pomocą multiakcji dla wielu produktów jednocześnie
Promocje dają możliwość przecenienia produktu o procent (%) lub kwotę wyrażoną w walucie, na wybrany przez ciebie okres czasu. Po zakończeniu promocji, wraca regularna cena produktu.
Przed utworzeniem promocji upewnij się, że w sklepie włączona jest opcja odpowiadająca za wyświetlanie na karcie produktu informacji o jego najniższej cenie, jaka była dostępna w ciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki promocyjnej. Więcej na temat tego wymogu wynikającego z europejskiej dyrektywy Omnibus przeczytasz tutaj.
1. Tworzenie promocji w edycji wybranego produktu
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Produkty
- Odszukaj produkt – możesz wyszukać go za pomocą filtrów lub wyszukiwarki – który chcesz umieścić w promocji i wejdź w jego edycję klikając w nazwę
- Z menu pionowego po lewej stronie wybierz zakładkę Promocje, a następnie:
- oznacz, że produkt jest w promocji (przesuwając suwak w prawo)
- wpisz cenę promocyjną wyrażoną w walucie sklepu
Bezpośrednio na karcie produktu promocję możesz wyrazić tylko nadając produktowi nową cenę. Obniżenie ceny o określony procent możliwe jest za pomocą multiakcji opisanych w dalszej części artykułu.
- ustal daty rozpoczęcia i zakończenia promocji
- ZAPISZ zmiany u dołu strony
- Promocja rozpocznie się i zakończy w ustalonych przez ciebie dniach
2. Tworzenie promocji za pomocą multiakcji dla jednego lub wielu produktów jednocześnie
Grupa produktów dla których tworzysz jednocześnie promocję, musi mieć te same warunki promocji, tzn. przecenione o tą samą wartość wyrażoną w walucie lub procentach i taką samą datę trwania promocji
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Produkty
- Zaznacz produkty – możesz wyszukać je za pomocą filtrów – które chcesz umieścić w promocji i z menu multiakcji wybierz Utwórz promocję
- Następnie:
- ustal datę rozpoczęcia i zakończenia promocji
- zdecyduj, czy produkty mają być pomniejszone o daną kwotę w stosunku do obecnej, czy wpiszesz im ręcznie cenę w promocji
Przykłady zastosowania wyrażeń:
Zmień cenę -> Cena: 10 – wprowadzi cenę promocyjną: 10 zł na produkty w promocji
Zmniejsz cenę o -> Kwota: 15 – obniży cenę podstawową o wartość 15 zł na produkty w promocji
Zmniejsz cenę o -> %: 20 – obniży cenę podstawową o wartość 20% na produkty w promocji - jeżeli zmniejszasz cenę wybierz czy o kwotę albo procent
- jeżeli przykładowo zmniejszasz cenę o 50 PLN, wybierz Kwota, wpisz 50 i kliknij WYKONAJ
- ustal datę rozpoczęcia i zakończenia promocji
- Promocja rozpocznie się i zakończy w ustalonych przez ciebie dniach
Warto wiedzieć
- Każdorazowe utworzenie promocji dla danego produktu, nadpisuje istniejące już promocje dla tego produktu
- Lista ustalonych promocji oraz możliwość usunięcia / wyłączenia promocji, zmiany daty trwania oraz wartości promocji, dostępna jest w zakładce Zwiększaj sprzedaż > Promocje i rabaty > Promocje. Po wejściu w edycję produktu lub korzystając z mulitiakcji na liście produktów w promocji, dostępna jest możliwość modyfikowania promocji dla produktów
- Oprogramowanie nie daje możliwości utworzenia serii promocji w różnych terminach dla tego samego produktu
- Cena promocyjna a warianty – jeśli produkt podstawowy jest w promocji oraz nie została ustalona indywidualna cena wariantu, wariant odziedziczy promocję. Jest to jedyny sposób na umieszczenie wariantu w promocji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj
Zobacz także:
Jak usunąć produkt z promocji
Ceny promocyjne w wariantach
Aplikacja: Liczniki czasu promocji – Onisoft
Aplikacja: Promocje na produkty producentów – Maxsote